Er det vanlig å være helt naken hvis man føder i badekar på sykehuset?

Håper_på

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Har blitt anbefalt av jordmor å føde i badekar på sykehuset (hvis alt går som det skal). Men er det vanlig å være het naken da, eller skal man ta med noe klær/bikinioverdel/annet? Helt ok å være naken hvis det er det vanlige- babyen skal jo opp til puppen uansett, -bare vil ikke være helt naken hvis ikke det er vanlig.... Noen som vet/har gjort det før?
 
Tror det er individuelt i grunn. Hørt om noen som har topper på seg og noen som er naken.
 
Når jeg var i badekar var jeg naken, men jeg hadde så vondt at klær hadde vært uaktuelt uansett tror jeg.
 
Jeg var i badekar en stund ved sist fødsel, da hadde jeg bare på bh :) tror de jordmødrene har sett det meste uansett ;) så gjør det du er mest komfortabel med :)
 
Det tror jeg også du kan velge selv:) Men hadde tatt med litt skift, en bikini, bh eller singlet. Hadde nok følt meg mest komfortabel om jeg var litt tildekket. Du kan jo spørre jordmor neste gang også:)
 
Det tror jeg bare du kan gjøre som du vil med :-) Jeg brukte badekar under første fødsel, å jeg hev av meg klærna og nærmest stupte uti. Målet er å føde i vann denne gangen, å jeg ønsker ikke å ha på meg klær, da jeg synes BH og alt annet som strammer er ubehagelig :-P
 
Som de andre sier, det tror jeg er opp til hver enkelt.
Jeg fødte i sykesengen, og gruet meg veldig til å vise meg naken,men det var helt naturlig og jeg hadde ingen problemer eller noe negativt å komme med. (Litt utenfor spørsmålet, men tilater meg å komme med deg uansett :) )
 
Jeg brukte badekar som smertelindring sist. Jeg hadde på meg en bh, jeg likte å være litt tildekket. Du kan vel igrunnen gjøre akkurat som du føler for selv ;-)
 
Okej takk for alle svar :):) vil at baby skal rett på brystet uten klær i mellom når den kommer, men kanskje jeg tar med en bikinitopp eller noe til starten i tilfelle det føles best hvis det tar lang tid. Husker ikke helt det der med klær sist selvom det ikke er så lenge siden, men tror jeg må ha skifta mens jeg fødte, for endte opp i en sånn sykehusgenser som gikk litt nedover rumpa med knapper som var kneppet opp til baby og ingenting under. Men da fødte jeg jo i seng.
 
Når jeg var i badekar var jeg naken, men jeg hadde så vondt at klær hadde vært uaktuelt uansett tror jeg.
Skulle trykke på "liker", men det ble litt feil når du skriver du hadde så vondt ;) takk for svar!
 
Hvis jeg skal i badekar, så er det naken. For meg er det det som er det vanlige. Er bare jordmor og mannen der uansett.
 
Jeg gjorde det sist, husker faktisk ikke hvordan det var med klær. Lurer på om jordmødrene kun dekte meg til med et håndkle når det var behov. Husker ikke, hehe.
 
Jeg hadde bikinitopp på meg da jeg lå i badekar (fødte ikke i det).
Hadde også tatt med meg omslagsskjørt i bikinistoff for følte ikke for å være naken, men droppet skjørtet da jeg følte jeg fikk skjult meg nok med å bare lukke beina sammen da jm var innom.
 
Eg satt i badekar når eg ventet på epidural. Følte meg helt komfortabel med å være naken. Men ler litt no når eg tenker på uttrykket i anestesilegen sitt ansikt når han kom inn :hilarious::hilarious: han ble helt forfjamset og omtrent løp ut igjen og sa han kunne vente utenfor til eg var oppe av badekaret og klar for epidural :) men jordmor bryr seg nok ikke. Heller ikke manlige leger som vanligvis jobber på kk. Tenker det viktigste e at du e komfortabel vist det skulle komme inn en mann?? Eg brydde meg ikke, og ville ikke at han skulle gå, for eg var redd han skulle gå sin vei å la meg vente enda lengre :hilarious: det gjorde han forsåvidt ikke...
 
Back
Topp