Er det uhygienisk å la barna stå i handlevogna på butikken?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Min datter får både sitte og stå i handlevognen. Hvorfor? Vel jeg kan ikke se noe galt med dette. Maten jeg kjøper er stort sett veldig godt pakket inn i lufttett embalasje, drikkevarene er pakket i kartong eller flaske. Frukt og grønnsaker legger jeg i pose før de legges oppi vognen. All slik mat må vaskes uansett, vet jo ikke hvordan de har blitt behandlet før de kommer i min pose. Kanskje til å med noen har mistet et eple på gulvet, og en annen har lagt dette opp i korgen igjen, ingen garanterer meg at dette IKKE kan ha skjedd. Hellesen går det i hermetikk, og ellers tørrvarer som oftest er pakket i plast og eller papp. Så igjen ser jeg ikke noe galt i dette. :)

Jeg ser ikke noe galt i det, mine barn står eller sitter ofte i handlevognen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Datteren min får aldri stå i handlevogna pga faren for å falle ned å slå seg, men jeg klarer ikke å se at det er uhygienisk at noen gjør det. Maten er da pakket inn i en eller annen form for emballasje uansett.

Ser jo hvor det kommer fra at det er uhygienisk... OM det skulle være sørpete støvler oppi vogna og nestemann får sørpen på sine varer, og helst må tørke av før det settes i kjøleskapet hjemme...

MEN når det er sagt, så har jeg faktisk aldri kommet på tanken selv om at det er uhygienisk :P
Mi jente har både stått og sittet i handlevogna :) men nå bruker vi bare kurv som hun får lov å trille ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp