Er det uhøflig..

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
.. å ønske seg penger i bursdagsgave?

Jeg gjorde nemlig det i år fordi jeg trenger nye briller og egentlig ikke har råd til det.
De ble liksom så paff da jeg sa hva jeg ønska meg :confused:
Fikk penger altså, så briller ble det :D
Var bare så merkelig reaksjon på noe jeg personlig synes er helt greit :p

Hva tenker dere?
 
Jeg har ønsket meg penger tidligere, uten at folk har reagert på det. Så nå får jeg som regel bare penger til jul og bursdag :hilarious:
 
Synes det er innafor å ønske seg penger fra foreldrene sine. Ikke fra andre. Men det er min personlige mening :)
 
Mamma og pappa og besteforeldre synes det er helt perfekt å gi penger. Så enkelt , så kan man kjøpe det man vil eller ønske seg , isteden for at de kjøper noe crappy greier man ikke trenger :)

Jeg ønska meg penger til jul og Fikk bare penger :) perfekt.
 
Nei, det synes jeg ikke. De gangene jeg har ønska meg det, har jeg også sagt hvorfor. Og da har det hvert fordi jeg sparer til noe, evnt trenger. Synes det er helt innafor
 
Jeg synes det er helt i orden. Men lurer på om det er en generasjonsforskjell. Svigers reagerte veldig på et brudepar som ønsket seg penger.
 
Helt i orden, det, og jeg hadde ikke blunket engang om noen ønsket seg det om jeg spurte :)
 
Jeg ville ikke ønsket meg det av foreldrene mine engang (de pleier å gi det, da). Synes litt av poenget med gaver blir borte om man skal «bytte penger».
 
Uhøffelig vil jeg ikke si det er, men jeg forstår det kan bli litt ubehagelig å skulle gi penger. Altså foreldre synes jeg det er helt Ok, men når det kommer til venner og ellers ville jeg syntes det hadde vært vanskeligere, feks synes jeg en flaske vin er en enkel og grei gave eller feks en konfekteske, si den koster rundt 150 så er det en grei gave, men å gi 150 virker plutselig lite. men på den andre siden er det dumt å få ting msn ikke trenger og bruker som bare støver ned og for mange er det jo vanskelig og tar tid å kjøpe gave så er enklere å kunne gi penger
 
Synes det er helt OK, men gjør det ikke selv
 
Absolutt innafor. Bedre å gi noe som folk ønsker seg en.

Når barna er invitert i bursdag skriver de gjerne på invitasjonen hva de ønsker seg.. alt fra penger til andre ting innen 100 kr.
Helt topp med ønsker.
 
Innafor uansett, men til venner og kjente ville jeg gjerne sagt at jeg ønsker meg penger til de og de brillene.
 
Ja absolutt. Ser ikke hvorfor noen skal bry seg om det.
 
Innafor. Har selv gjort det. Ønska meg tatovering :p Så fullsleeven er fra alle mine venner og familie i 30 årsgave <3
 
Jeg ønsker meg penger av mine foreldre for de liker å gi det, svigers ville jeg ikke ønsket meg penger fordi de vil gi gave, resten ønsker jeg meg aldri penger fordi jeg hater å gi penger selv
 
Innafor det, i hvert fall om man forteller at det er til en spesiell ting eller formål.
 
Back
Topp