er det trygt med paracet?

Frøbert2016<3

Elsker forumet
kan jeg ta en paracet..? Evnt to? jeg har hodepine på andre dagen, og jeg klarer snart ikke mer :s skikkelig migrene-hodepine. jeg leser på nett at jeg kan ta, men kan jeg ta to også..? Noen med erfaring? (vil være forsiktig..)

Ja det kan du :) men absolutt ikke ibux

tusen hjertelig takk for svar <3 da har jeg poppa en paracet! deilig!!

jeg kan faktisk ikke ta ibux uansett.. jeg har tatt gastric bypass, og da tåler jeg ikke ibux etter det :s det er noe med enzydes eller ettellerannet

Du kan ta, men bare passe på å begrense inntaket:) er kommet litt ny info som sier at man skal unngå paracet også mest mulig. Har selv tatt noen ganger men prøver å begrense det:)

Du kan ta, men bare passe på å begrense inntaket:) er kommet litt ny info som sier at man skal unngå paracet også mest mulig. Har selv tatt noen ganger men prøver å begrense det:)
nei ikke si sånt nå a :s blir nervøs jo :s men jeg har heldigvis bare tatt den ene.. så håper det går bra.. innbiller meg at det er værre at jeg går rundt med ekstrem hodepine i to døgn :s

Paracet er ikke farlig. Jeg fikk galleanfall(fjernet galleblæra, men får skikkelige fantomsmerter som varer i 2-3dager)og jeg kunne gå på parasett som en kur, bga at jeg ikke kunne ta noe annet. Jeg spurte både legen og legevakt hver gang jeg ringte om hvor farlig det var, og bare jeg holdt meg unna Ibux, så kunne man fint ta parasett. Men ta det med måte, ikke 2 og 2 hver 3-4time lissom ;)

jeg trengte heldigvis bare den ene i dag tidlig for å få bort hodepinen :)

når jeg tenker meg godt om, var jeg faktisk skikkelig febersjuk i starten av svangerskapet. før jeg visste at jeg var gravid. dvs, uke 3 eller noe. jeg hadde over 40 i feber og poppa paracet som det skulle vært smurfedrops :s men da visste jeg jo ikek at jeg var gravid..

når jeg tenker meg godt om, var jeg faktisk skikkelig febersjuk i starten av svangerskapet. før jeg visste at jeg var gravid. dvs, uke 3 eller noe. jeg hadde over 40 i feber og poppa paracet som det skulle vært smurfedrops :s men da visste jeg jo ikek at jeg var gravid..
Det er heller ikke bra for fosteret at du har så høy kroppstemperatur, så da bør du ta paracet. Har lest en nyere forskning på paracet og gutter. Vis du har en guttebaby inni magen bør du ikke ta paracet over mange dager fordi du reduserer testosteron nivået. Men slik info forandrer seg jo hele tiden.

huff.. det er så mye å sette seg inn i! men samtidig føler jeg man skal ta noe med en klype salt.. som feks da jeg var gravid med vesla. ok, så er ikke spekemat anbefalt. men det eneste jeg klarte å spise var salami på tørr brødskive, pga ekstrem kvalme. så jeg spiste det hele døgnet. ikke var den fryst eller varmebehandlet. hun er frisk som en fisk i dag hun :)

huff.. det er så mye å sette seg inn i! men samtidig føler jeg man skal ta noe med en klype salt.. som feks da jeg var gravid med vesla. ok, så er ikke spekemat anbefalt. men det eneste jeg klarte å spise var salami på tørr brødskive, pga ekstrem kvalme. så jeg spiste det hele døgnet. ikke var den fryst eller varmebehandlet. hun er frisk som en fisk i dag hun :)
Må bare si at jeg fikk lov av jordmor i går og spise salami :D de har snakket med produsenter ol, og salami er varmebehandlet av produsentene :) men spekeskinke, fenalår osv var fy fy da :)

Hvor er den informasjonen fra?

https://www.vitusapotek.no/bruk-av-paracetamol-ved-graviditet/a/A5118

Her er en av mange linker, men det gjelder jo overdrevent bruk da. Eksperter mente at effekten sikkert ikke var slik på mennesker. Dette kom ut i juni, en tid etterpå kom det at visstnok har endret det litt til at det ikke er så farlig, jeg tar ikke om jeg absolutt MÅ iallefall:)

http://www.legemiddelverket.no/Nyhe...dier-av-Paracetamol-bruk-i-svangerskapet.aspx

https://www.vitusapotek.no/bruk-av-paracetamol-ved-graviditet/a/A5118

Her er en av mange linker, men det gjelder jo overdrevent bruk da. Eksperter mente at effekten sikkert ikke var slik på mennesker. Dette kom ut i juni, en tid etterpå kom det at visstnok har endret det litt til at det ikke er så farlig, jeg tar ikke om jeg absolutt MÅ iallefall:)

http://www.legemiddelverket.no/Nyhe...dier-av-Paracetamol-bruk-i-svangerskapet.aspx
Lurt å bruke sikre kilder bak påstander som kan gjøre andre redde eller usikre :) Det gjelder såklart å bruke legemidler etter pakningsvedleggets anbefalinger eller i samråd med din lege som kjenner deg, men paracet er ikke farlig ved "riktig" bruk.

Back
Topp