Er det "trygt" å stripe håret... ?

Linsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei,

Spør sikkert veldig dumt her nå, men må bare høre. Har hørt at man ikke bør farge+ stripe håret når man er gravid. At det er noe skadelige stoffer? Søsteren min lot etterveksten gro når hun gikk gravid for noen år siden.. da var det fy,fy. Er det sånn fortsatt? Hilsen en med milelang ettervekst:D

Jeg har hørt at det skal gå fint. Spesielt striper og folie er bedre enn å farge hele håret, for da berører man ikke hodebunnen slik man gjør ved farging av hele.

Men man bør ikke gjøre det så ofte tenker jeg :)

Vært hos frisøren ca hver mnd siden ble gravid. Tror det mest gjelder "hjemme farging". Frisøren min er også gravid og driver egen salong. Stoler på henne. Veldig godt å føle seg litt fin i svangerskapet :) farget det sist uke fra blondt til brunt :) ville ha noe som er lettere å vedlikeholde etter fødsel da det blir vanskeligere å dra :)

Jeg tenkte jeg skulle farge håret, men vente noen uker til.

Fant bl.a dette på nett:

MYTE 4. Det er ikke lurt for gravide å farge håret

Jordmor: Å farge håret er ikke farlig en eller to ganger men man bør huske at alle løsemidler man puster inn ikke er bra for barnet. Det er mye i frisørmidler som ikke er bra, som amoniakk. Men å være fornøyd med utseende betyr for mange mye, så derfor kan man trygt gjøre dette et par ganger i graviditeten mener nå jeg. Prøv å unngå mest de første tre måneder når utviklingen skjer.

Gynekolog: En studie fra 2005 antydet at det kunne være en sammenheng mellom hårfarging i svangerskapet og utvikling av neuroblastom, en svulst hos barnet. Dette er senere tilbakevist, og de fleste forskere mener i dag at hårfarging i svangerskapet er ufarlig.

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article829335.ece

Mamma er frisør og har jobbet til termin med både meg og min bror. Er jo verre for de som går oppi det hver dag og det ligger i lufta. Er absolutt ikke farlig å gjøre det en gang :p

Frisøren jeg bruker er selv gravid, og hun farger håret samt går oppi det hver dag. Hun sa at jordmor hadde sagt det ikke var noen fare til henne.

Back
Topp