Er det trygt å handle på Amazon.com?

mammatilmirakel

Glad i forumet
Er det trygt å handle på amazon.com? Og hvor lang tid tar det før jeg får varene jeg bestiller, blir varene mine stoppet i tollen og må jeg betale tollen før de sender det videre til meg?

:)

Jeg fikk Kindle fra Amazon til jul. Mannen mener bestemt at fortollinga var inkludert i prisen. Har handla mye fra dem og er kjempefornøyd! Varer de har på lager tar 3-5 dager for meg.

Ja absolutt! Elsker Amazon. Bruker amazon.co.uk for det meste. Det er litt kjappere fra England enn fra USA. Pleide å kjøpe DVDer fra der men nå laster vi jo ned i stedet. Og bøker kan man jo kjøpe tollfritt! Så da gjelder ikke grensen på 200 kr for det. Men handler du "ting" og andre type varer blir det vel fortolling hvis du handler for over det beløpet? I såfall får du lapp fra posten og betaler fortollingen på postkontoret før du får pakken. 

Jeg har handlet der godt over 100 ganger og aldri opplevd noe tull.  hvis du kjøper varer for over 200 kr (før frakt) så blir de nok stoppet i tollen ja, og da kan det hende at du må betale både moms og tollavgift (spørs hva du skal kjøpe)

Både meg og mannen har handlet der og er strålende fornøyd!

Jeg bestilte en dvd fra England en onsdag, valgte express og hadde den i posten fredag. Mannen bestilte sko fra USA, 5 dager senere var de her!!

Jeg har lyst til å bestille ett par ecco sko til sønnen min derfra fordi jeg ikke får tak i akkurat den typen her i Norge. De kostet 65 dollar som tilsvarer 360 norske kroner. Og når jeg skulle fullføre så var den totale prisen på 734 norske kroner. Da MÅ vel tollen være med i prisen? Hvis ikke så blir det jo kjempedyrt for et par barnesko.

Back
Topp