Er det trygt å bære ved?

Aniela

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Har lest at når man er gravid skal man ikke løfte tungt. Men situasjonen er slik at gubben er borte for noen dager og jeg er blidt tom for ved inne, så jeg lurer på om hvor mye ved kan jeg bære? Eller er det slik at jeg må bære en og en kubbe inn? ;-)

jeg kommer til å hente mere ved, men jeg hadde håpet på om jeg skulle slippe å bære en og en vedkubbe inn i huset. hehe ( ser det for meg, at jeg går og bærer en og en vedkubbeinn i huset) Kan jeg ,f,eks fylle opp en bærepose med ved og bære den inn?

Jeg løfter nå jentungen på 11-12kg;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ja da kan jeg ca løfte trygt 6 vedkubber da... Jeg må ha varme i huset så jeg blir nok bare å fylle en plast pose med ved og ta det i to runder. Det går sikkert helt fint. :-)

Det går nok veldig fint;) har du vondt i bekkenet eller du kjenner at du får vondt er det jo bare å ta det med ro;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

det går nok veldig bra, min lille skatt på 2,5 år og 12,5 kg vil løftes og bæres på til stadighet og jeg gjør det.

da jeg gikk med han flyttet vi helt i starten av svangerskapet og da hjalp jeg og bære både fryser, kjøleskap og div. så regner med noen vedkubber går helt fint :-)

men selvfølgelig som sagt over lytte til kroppen er lurt :-)

Jeg har fått beskjed av manuellterapeuten om at det EGENTLIG ikke er farlig å løfte tungt når du er gravid, men at du skal slutte med det du driver med hvis du får vondt.
Som i grunnen er ganske logisk. Hvis man bare klarer å slutte å gjøre ting når det gjør vondt.

Menneh, du har ikke et akebrett eller en spark eller noe som du kan "laste opp" og dra/dytte bort til døra?
Så slipper du å gå så mye fram og tilbake...

Jeg bærer likt det jeg har gjort fra før av, det kroppen er vant til, liksom :) Har en på 3 som jeg bærer innimellom, han er ikke så stor av seg, men er vel 15 kg eller noe. Hender også jeg bærer (for kos) storebror som snart er fem og som er ca 20 kg :) Men du har vel ikke barn fra før, så da er du jo ikke vant til den belastningen..

Uansett lure råd over å ta det du orker og lytte til kroppen om det blir for mye. Akebrett el er også en god ide :) Ellers får du få en nabo el familie til å ta i et tak :P

Bær ved :) Det er hvis det er MYE tunge løft gjennom store deleer av dagen man skal roe litt ned. Har man en jobb med mye tunge løft, skal det blandt annet tilrettelegges.

Det går nok helt fint :)
Det sies at 10kg er "bæregrensen" for gravide, men jeg bærer sønnen min på nesten 11kg, sammen med handleposer og alt mulig :P Sist svangerskap flyttet vi og jeg hjalp til med bæring(visste ikke at jeg var gravid ennå), og jobbet i helsevesenet med mye tunge løft. Bare lytt til kroppen din :)

Du kan nok trygt bære ved så lenge du ikke får vondt :) jeg bærer min datter på 11-12kg..

Jeg fikk hentet ved og tok den vanlige ved posen som vi pleier å hente ved i, men fylte den bare halv full, så det ble ikke så tungt og jeg har nok ved for kvelden og for å fyre opp på morgen tidlig. :-)

Jeg bærer likt det jeg har gjort fra før av, det kroppen er vant til, liksom :) Har en på 3 som jeg bærer innimellom, han er ikke så stor av seg, men er vel 15 kg eller noe. Hender også jeg bærer (for kos) storebror som snart er fem og som er ca 20 kg :) Men du har vel ikke barn fra før, så da er du jo ikke vant til den belastningen..

Uansett lure råd over å ta det du orker og lytte til kroppen om det blir for mye. Akebrett el er også en god ide :) Ellers får du få en nabo el familie til å ta i et tak :P

Nei jeg har ikke barn fra før av, men før jeg ble gravid trente jeg mye styrke med tunge vekter. Så er på en måte vandt med å løfte tungt, det er bare at jeg er nervøs for å gjøre noe som kan gjøre slik at jeg mister den lille reka. Jeg elsker å trene styrke men har ikke tort å gjort det etter jeg fikk vite at jeg var gravid.

Back
Topp