Er det tilfelle?

Kaffepus

Gift med forumet
Hm, jeg får samme bostøtte for der jeg bodde før [8|]
Å jeg har både godt opp i husleie og kvadratmeter.

Der jeg bodde før fikk jeg 2026 kroner. 54 kvadratmeter. 1 soverom. + strøm
Å hadde husleie på 4000, dvs at jeg egentlig bare betalte halvehusleia.

Nå fikk jeg også 2026 kroner. 74 kvadratmeter. 2 soverom.
Husleia er på 7500 + strøm.

Jeg er enslig forsørger.

Trodde jeg skulle få mer jeg, rundt 3000 [&o]

ORIGINAL: mammatil2gullgutta

Tror du klarer deg bare bra du!
Enslige forsørgere har penger så de klarer seg!

[8|][8|]

*fniiis*

[8|]

Det er så vidt månden går rundt [X(]

De har et max pristak på hva du kan få. Jeg sjekket kalkulatoren deres en gang, jeg hadde hatt 8500 i leie og gikk ned til 7500 i leie fordi huseier satte ned leia for meg. Det utgjorde ingen forskjell på kalkulatoren deres, fordi jeg fikk støtte for et beløp opp til X antal kroner. Det som kom ekstra, dekket de ikke. Altså, for å lage et fiktivt regnestykke:

La oss si at de støtter husleie opp til 5.000 kr. Og du får dekket X% av de 5.000. La oss si du får 2.000 i støtte.
Om du skaffer en leilighet til 4.000, så synker støtten fra dem med noen hundrelapper, fordi det er den samme prosentandelen du får, av de 4.000. Om du derimot får forhøyet husleie på 7.000, så dekker de fremdeles kun inntil 5.000, så de resterende 2.000 får du ikke % på.

Mulig jeg forklarte dette innviklet nå, men håper du skjønner. De har satser etter beliggenhet, husleie, størrelse etc, pluss at det varierer fra kommune til kommune.

ORIGINAL: Escuro

De har et max pristak på hva du kan få. Jeg sjekket kalkulatoren deres en gang, jeg hadde hatt 8500 i leie og gikk ned til 7500 i leie fordi huseier satte ned leia for meg. Det utgjorde ingen forskjell på kalkulatoren deres, fordi jeg fikk støtte for et beløp opp til X antal kroner. Det som kom ekstra, dekket de ikke. Altså, for å lage et fiktivt regnestykke:

La oss si at de støtter husleie opp til 5.000 kr. Og du får dekket X% av de 5.000. La oss si du får 2.000 i støtte.
Om du skaffer en leilighet til 4.000, så synker støtten fra dem med noen hundrelapper, fordi det er den samme prosentandelen du får, av de 4.000. Om du derimot får forhøyet husleie på 7.000, så dekker de fremdeles kun inntil 5.000, så de resterende 2.000 får du ikke % på.

Mulig jeg forklarte dette innviklet nå, men håper du skjønner. De har satser etter beliggenhet, husleie, størrelse etc, pluss at det varierer fra kommune til kommune.
Det forstår jeg jo.. Men skjønner ikke at summen er akkuratt det samme. [8|] 2026 lissom på begge. Jeg har forresten flyttet til en annen kommune, å lengre opp i landet. [8|]

åh? Vil vel egentlig ikke si at jeg har ræva full av spenn... tvert imot[8|][8|][8|] Er kjipt om en 1000 lapp avgjør hva du må ete[8|][8|]

Back
Topp