Er det teit og være litt skuffa??

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Vi hadde dåp forrige helg.. Onkelen til jentene møtte opp uten gave.. Han har absolutt ikke dårlig råd og bruker gjerne flere tusen i mnd til stasj til bilen sin osv..Han gav heller ingen gave til eldstejenta da ho ble døpt (han var fadder)..Vi holder ikke dåp for gavene sin del, og ville blitt like glad for en ting til en hundrelapp, men syns det er teit og dukke opp uten noe.. Han er forresten snart 30 år..

Nei, det er ikke teit å bli skuffa. Spesielt da han var fadder - det er ganske dårlig folkeskikk, rett og slett. :(

Det er sånne ting man BØR ta opp. Skjønner godt du er skuffa, men det hjelper liksom ikke om du ikke sier det til den det gjelder. 

Gubben mener det ikke et noe og bry seg med..Det er hans bror.. Hadde det vært mine søstre ville jeg såklart sagt i fra..

Selv om det er det viktigste at han er der, hadde jeg nok reagert ja. Litt spesielt å ikke ha med dåpsgave.

ærlig talt man har SELVFØLGELIG med gave! man har jo alltid med gave på bursdagsfest, og ved dåp er det enda værre å komme uten synes jeg!

Frk.MammaMor skrev:
Gubben mener det ikke et noe og bry seg med..Det er hans bror.. Hadde det vært mine søstre ville jeg såklart sagt i fra..

hvis de er brødre så er de vel kanskje oppdratt likt da, siden ingen av de synes det er noe å bry seg med. på tide å skaffe seg litt folkeskikk!

Selvfølgelig skal man ha med gave om man er bedt i dåp, og I HVERT FALL om man er fadder!

Mrs Lutz skrev:

Frk.MammaMor skrev:

hvis de er brødre så er de vel kanskje oppdratt likt da, siden ingen av de synes det er noe å bry seg med. på tide å skaffe seg litt folkeskikk!

ja gubben har noen trekk men lillebror er myyyye værre.. Han spiste ikke en ting i storesøsters dåp, fordi han ikke likte..forsynte seg ikke for å være hyggelig en gang lissom..

Frk.MammaMor skrev:

Mrs Lutz skrev:

Frk.MammaMor skrev:

ja gubben har noen trekk men lillebror er myyyye værre.. Han spiste ikke en ting i storesøsters dåp, fordi han ikke likte..forsynte seg ikke for å være hyggelig en gang lissom..

Fy flate, han hørtes uoppdragen ut!

Frk.MammaMor skrev:

Mrs Lutz skrev:

Frk.MammaMor skrev:

Herregud! Så barnslig!

Broren min er fadder til eldstegutten vår, har ikke fått noe gave fra ham. Tar meg ikke så nær av det da jeg vet han er et surrehue når det gjelder sånne ting. Fikk ikke noe til minste heller da han ble døpt. Er vel lov å være litt skuffa?

Uhøflig å komme uten gave synes jeg.

Det vil jeg rett og slett kalle dårlig folkeskikk, så ja, det er greit å bli skuffet. Men du burde ta det opp med ham.

Altså som jeg sier, det er lov å være skuffa og lei seg. Det som blir teit er at man ikke "tør" å si ifra... 

Back
Topp