Er det teit av oss? (ang komfirmasjon)

Kaizer

Forumet er livet
Min kusine skal ha komf i mai, og meg og mannen er invitert uten barn. De har sånn stor komf, hvor alle fettere og kusiner er invitert (men alle uten barn!)

Jeg bor jo 3 timers kjøring unna, så dette blir en helgetur (ikke snakk om å kjøre fram og tilbake for 1 dag altså, har jo resten av familien min der også...)

Jeg ringte til min tante og sa at vi har veldig lyst å komme, men vi kommer ikke uten guttene!! Da ble hun kjempeskuffa/sinna og mente at vi enten:
*kunne levere guttene til besteforeldrene her vi bor (for hele helga)
*la pappa passe de (han har ALDRI hatt de alene før og helt ærlig tror jeg ikke han hadde klart det heller....)
*eller la andre fettere eller kusiner (på pappas side) passe de! (ingen av de har noen gang møtt guttene!)

Så jeg sa at vi ikke kom, og hun la selvfølgelig vekt på hvor skuffa komfirmanten kom til å bli når hun fikk beskjeden.

(legger til at sønnen til min søster er invitert (med følge)!! Han er 19år da, men han er invitert siden komfiranten hadde lyst å ha han der)

Er jeg helt urimelig?! [8|]

Vet du; jeg er heeeelt enig med dere! Jeg hadde aldri i verden reist fra junior på 8 mndr. Vi har ikke hatt han på overnatting hos andre enda - ikke engang pass til ham mer enn max 3 timer! Der har du oss!
På den annen side er det jo andre som har pass til sin 6 mndr gamle datter en hel helg. Vi er forskjellige! [:D]

Nei du er ikke urimelig. Men på en måte skjønner jeg begge sider egentlig. For å sammenligne med bryllupet vårt, så var alle invitert uten barn. Men tanta mi prøvde å hinte at de måtte ha barna med "for de hadde ikke barnevakt". Men da måtte vi være konsekvent å si nei, for det skulle være likt for alle. Nå skal det legges til at disse barna var 7 og 8 år, og det ville bli noe helt annet enn å ha 2 babyer der som ikke gjør så mye ut av seg. Og på den andre side så er konfirmasjon noe helt annet enn en bryllupsfest, så jeg merker at mens jeg skriver er jeg totalt på din side[:D]

Det hadde ikke vært noe problem for oss å ha pass til de en hel helg, men poenget mitt er at jeg ikke reiser til vestlandet - hjem til min familie som ser guttene veldig sjeldent - uten guttene! Det forstår tydeligvis ikke min tante.... [:-]

ORIGINAL: Kaizer

Det hadde ikke vært noe problem for oss å ha pass til de en hel helg, men poenget mitt er at jeg ikke reiser til vestlandet - hjem til min familie som ser guttene veldig sjeldent - uten guttene! Det forstår tydeligvis ikke min tante.... [:-]

Da blir det deres tap at ikke dere kommer[:)] For familien vil vel se guttene når de har sjansen, og dere vil gjerne ha med guttene - så da blir det jo helt feil å reise uten dem.

Jeg skjønner deg så godt! Hadde aldri reist selv.
Og syns det er annerledes med et bryllup enn en komf. Skjønner ikke problemet om dere hadde hatt med guttene i den komfen. Blir noe helt annet med en bryllup der det er fest på kvelden med alkohol osv...

Kan ikke skjønne at det skal være så innmari vanskelig å la et par babyer være med i konfirmasjonen... nei jeg synes hun var bra vanskelig! 

Nej, det tycker jag absolut inte du är! Tycker det borde vara en självklarhet att ni får ha med barnen när ni bor så långt ifrån! Jag ska på bröllop i maj till min bästa kompis i sverige o hon sa till mig att de helst inte vill ha barn med på bröllopet i den mån det går men om jag inte kunde ordna barnvakt till Oliver så fick jag självklart ta med mig honom!( o då kan jag tillägga att jag ändå ska va brudtärna) Fast när jag åker till bröllopet så bor jag ju hos mina föräldrar o dom ställer upp o är barnvakt så det var ju inte svårt för mig o få barnvakt som Oliver känner väl men hade jag vart i samma situation som dig så hade jag helt klart gjort samma sak! Är inte bara o lämna bort barnen till nån de inte känner. De får de förstå. Jag hade iallafall aldrig lämnat Oliver till nån han inte kände.

Full forståelse for valget deres[:D]
Det blir anderledes med en så lang tur og 2 babyer!!

Håper tanta di forstår og ser litt mellom fingrene for dere[:D]

Jeg er helt enig med deg, jeg hadde ikke reist uten unger! Synes tanta di er litt vanskelig, hun må jo skjønne at man ikke overlater to babyer til hvem som helst for en hel helg??
Nei, du er ikke urimelig!

hadde vært noe annet om barna var litt større....jeg synes du skulle fått ha med deg guttene!herlighet,hva om du ammet de da?(nå vet jeg ikke om du gjør det da?[:)])
Vi skal i konfirmasjon i mai også og er invitert uten barn...nå har vi 4 barn tilsammen da,men har tenkt å ta med minste som da blir 9 mnd.kan ikke forstå at det er noe problem?[:)]

Hadde nok gjort som deg her altså [:)] For det første er det ikke bare bare å passe små barn (eller la noen passe [8D]) og hvertfall ikke hvis de ikke kjenner barna noe særlig. Så er det jo også sånn at du ikke har et barn men TO, og det er nok mer enn dobbelt så mye jobb.

Syns du burde få ha de med, eller forståelse for at du ikke kommer [:)]

Eg er helt enig med deg. Skjønner godt at du ikke vil reise helt til Vestlandet uten å ha med deg guttene og at du ikke vil ha barnevakt av noen som nesten ikke kjenner guttene i det hele tatt. Og det at de er to gjør det ikke akkurat lettere heller. Syns det er litt rart og trist at ikke tanta di ser det[&o]

Får håpe hun kommer på bedre tanker![:)]

Synes heller det var din tante som var urimelig der ja!  Hadde litt samme dilemmaet i fjor (eller kanskje ikke helt det samme da men det hadde ihvertfall med komf å gjøre[8D]).
Jeg ble invitert uten sambo, selv om jeg var høygravid.  Ble rimelig fornærma og valgte å stå over.

Hadde aldri i verden overlatt mini til noen jeg ikke visste at ville ha 100% kontroll!

ORIGINAL: liv09

Eg er helt enig med deg. Skjønner godt at du ikke vil reise helt til Vestlandet uten å ha med deg guttene og at du ikke vil ha barnevakt av noen som nesten ikke kjenner guttene i det hele tatt. Og det at de er to gjør det ikke akkurat lettere heller. Syns det er litt rart og trist at ikke tanta di ser det[&o]

Heeelt enig!

Eg er helt enig med deg. Skjønner godt at du ikke vil reise helt til Vestlandet uten å ha med deg guttene og at du ikke vil ha barnevakt av noen som nesten ikke kjenner guttene i det hele tatt. Og det at de er to gjør det ikke akkurat lettere heller.
Syns det er litt rart og trist at ikke tanta di ser det[&o]

Henger meg på resten av gjengen her, men skjønner jo også at det kan være problematisk hvis de andre søskenbarna ikke kan ta med sine barn... [&:] ALLTID noen som vil ta slikt ille opp "Jammen Kaizer fikk jo ha med sine barn og hun har jo to"..
Hehehe!
Kanskje dere skal reise på vestlandsbesøk den helga og så bare droppe å møte i konfirmasjonen? Hohohoho!

ORIGINAL: *blomsterpia*

ORIGINAL: Kaizer

Da blir det deres tap at ikke dere kommer[:)] For familien vil vel se guttene når de har sjansen, og dere vil gjerne ha med guttene - så da blir det jo helt feil å reise uten dem.

veldig enig!
jeg er vant med at når man har så små barn så er de med selv om man er invitert uten barn jeg da....

Signerer alle over her! Synes ikke du er urimelig i det hele tatt, og jeg hadde gjort det samme som deg om det var meg det gjalt[;)]

Helt enig med alle andre her[:)]

ORIGINAL: Klatten

Eg er helt enig med deg. Skjønner godt at du ikke vil reise helt til Vestlandet uten å ha med deg guttene og at du ikke vil ha barnevakt av noen som nesten ikke kjenner guttene i det hele tatt. Og det at de er to gjør det ikke akkurat lettere heller.
Syns det er litt rart og trist at ikke tanta di ser det[&o]

Henger meg på resten av gjengen her, men skjønner jo også at det kan være problematisk hvis de andre søskenbarna ikke kan ta med sine barn... [&:] ALLTID noen som vil ta slikt ille opp "Jammen Kaizer fikk jo ha med sine barn og hun har jo to"..
Hehehe!
Kanskje dere skal reise på vestlandsbesøk den helga og så bare droppe å møte i konfirmasjonen? Hohohoho!

Vet du, det er VELDIG fristende å gjør det!! [:D]
Så mens mamma og familien på den siden koser seg i komf. kan jeg besøke pappa og den familien der [:)] GOD IDÈ!!!

Fikk melding av min kusine på facebook: Veldig synd dere ikke kunne komme, siden det er så sjeldent vi sees og sånn....
Jaja... [:o]

Back
Topp