Er det stygt/gale gjort

Toadette_

Betatt av forumet
Å anskaffe seg kanin sjølv om husverten har sagt at han helst ser at jeg ikke skal det, når eg likevell skal flytte ut om 2 mnd? Har har no ingen mulighet å sjekke, siden kanina skal stå inne

Ja det synes jeg. 2 mnd er lang tid å det bryter med reglene til husverten. Kan være allergier o.l det er snakk om. Hvorfor kan du ikke vente i 2 mnd?

Ja, det syns jeg.

Om du skal flytte om 2 mnd, klarer du vel å vente 2 mnd...

Ja,jeg hadde hvertfall blir skikkelig forbanna,vist det var jeg som leide ut.
Hadde ikke nølt med å kaste di ut vist di ikke hadde kvittet seg med husdyret!

Tullerusket skrev:
Ja det synes jeg. 2 mnd er lang tid å det bryter med reglene til husverten. Kan være allergier o.l det er snakk om. Hvorfor kan du ikke vente i 2 mnd?

De har dyr selv, så allergi har de ikke :)

Nickløs skrev:
Ja,jeg hadde hvertfall blir skikkelig forbanna,vist det var jeg som leide ut.
Hadde ikke nølt med å kaste di ut vist di ikke hadde kvittet seg med husdyret!

Enig

De som skal leie senere har gjerne allergi da.

Jeg har selv allergi, og kunne ikke hatt denne leiligheten om de hadde hatt dyr i den.

Du har jo en forpliktelse ovenfor huseier om å følge de reglene h*n har gitt, og hvis det går på at du ikke får ha dyr, så er det regelbrudd hvis du skaffer deg kanin. Om de har dyr selv er ikke vesentlig i det hele tatt. Som huseier har de full rett til å ha en sånn regel, og den regelen er du jo veldig klar over! Jeg syns det er veldig respektløst hvis du gjør det! Er vel ikke noe problem å vente 2 mnd med å skaffe den kaninen, hvis det er lov å ha kanin der du skal flytte?

Toadette_ skrev:

Tullerusket skrev:

De har dyr selv, så allergi har de ikke :)

Selv om de har hund (eller hva de nå har av dyr) så kan de jo være allergisk mot kanin. For ikke å snakke om at de kanskje skal leie ut til noen andre som har allergier...

2 mnd. klarer du vel vente?

Jeg tror nok jeg ville ventet, siden han nå en gang ikke ønsker at du skal ha husdyr.

ja det er stygt gjort. Dette handler om RESPEKT. 
Ska du flytte om 2mnd så kan du vente.

da måtte det ha vært for å hjelpa et dyr i nød (som eier har kasta ut osv) ikke ellers.

Jeg synes det er unødvendig å skaffe seg et husdyr når huseier har ønsket at h*n ikke ønsker at det blir gjort. Og da særlig med tanke på at det er kun 2 måneder til du skal flytte. Hvorfor ikke vente?

Når du fakisk må spørre om det er stygt gjort,så vet du nok innerst inne at du ikke burde gjøre det.
2mnd klarer du å venteemoticon

Du skriver at hisverten "helst" ikke vil at du skal anskaffe deg dyr i leiligheten... Hvis det er en spesiell grunn til at du vil eller må få kaninen nå, så kan du jo prate med husverten da? Skader jo uansett ikkje og spørre han. Jeg og samboer var i denne situasjonen forrige leilighet vi bodde i. Men det var en kattunge, jeg snakket med husverten om det og han sa at siden det bare var for denne korte perioden på tre uker gikk det helt fint.

Lykke til ihverfall :)

Ja det syns jeg er mangel på respekt.
Kan være at huseier ikke vil ha dyr i leilighet pga mulighet for å leie ut til allergikere en annen gang f.eks. Allergener fra dyr sitter i bolig i flere år i etterkant.

ja d syns eg e stygt gjort og brudd på leieavtale, som kan gi deg videre konsekvenser om neste person som vil leie ut t deg og vil ha referanse fra forrige plass du bodde ;) og heller venta t du kan bo en plass der d e tillatt me dyr !

syddihodet skrev:
Ja, er ganske styggt gjort og ikke respektere huseier, eller andre for den saks skyld.

sign...

Back
Topp