Er det stor forskjell fra 1 barn til 2?

Cathee

Gift med forumet
Jeg lurer, for jeg er gravid igjen.. Så er jeg så spent på hvordan det blir denne gangen.. Regner med det er størst forandring med 1 barnet mtp livet generelt.. Men, dere 2 barnsmødre, hvordan er det å få ennda en??

Ingen som vet???

Gratulerer!vet desverre ikke,men tror overgangen er større fra 0-1 ihvertfall[:)]

merker det jo..men går seg til..men hvis det er noe..er det to unger og klæ, få i bil, inn på butikken(nå er han største min stor da,så han klarer jo endel selv.)
men lat går seg til...=)

Det er godt å høre at det ikke er så mye pes med 2 i forhold til 1.. Det er jeg glad for [:D] Hadde ikke trodd det heller da, for man er liksom vandt med alt.. Å har en rutine så jeg regner med det går bra [:)]

16 måneder mellom våre prinsesser. Veeeeldig koooos. Men bruk barnevakter. Viktig bruke litt tid på mann og venner også.

dobbelt så hektisk [8D] minstemann må passes ekstra godt med, spesielt siden broren vil gi ungen lekene sine. (små deler)

DOBBELT så vanskelig å få barnevakt! dobbelt så mange bleier!!

du har et ordtak som går slik:

1 er som ingen 2 er som tusen....

jeg har 2 og de er veldig tett... det er selfølgelig tunge de første årene, men herregud kor deilig det er i dag.... eldste blei 5 i år og yngste er 3 (blir 4 i år).. de leker kjempe flott i lag... noe søsken kjærlighet er det jo selfølgelig men det kommer vel uansett alder [:)]

lykke til hvis det er det du ønsker [:)]

Gratulerer så masse!![:)]

På mangen måter er der stor forskjell fra 1 barn til 2 m.t.p at det ene barnet er vant til all oppmerksomhet.. (Blir mye sjalusi (kanskje) i begynnelsen + store forandringer i begynnelsen), vanskeligere å få barnevakt, komme seg ut av huset, få ting gjort med engang osv...

Men vil si det går seg like fort til som det gjorde å bli mor for første gang også!

Syns på mangen måter det er enklere enn jeg trodde og bli tobarnsmamma også. Spessielt NÅ når ting er blitt så fine rutiner på (begge to legger seg kl 20)![:)] Og i begynnelsen var gutten min KJEMPE sjalu siden han var så mammadalt, men nå bare elsker han snuppa. Og blir kjempe glad når de kan ligge på gulvet og leke sammen osv.. Og hun smiler fra øre til øre vær gang han snakker til henne! Det er sååå herlig!!
Men så har jeg 2 veeeldig snille unger da.. Må jeg si..[:)][:D]

Det går nok kjempe fint skal du se! Masse lykke til![:)]

Stemmer at en er som en og to er som 10. Men da kan du også få 8 til uten at du merker stor forskjell, for da går alt på skinner. Er slitsomt til tider(en kort periode), men mer glede enn slit. Venter nå nr. 3 og gleder meg til å slappe mer av i småbarnstiden, da mine jenter er 4 og snart 6 og klarer svært mye selv.

Det som var værst var å samkjøre duppene deres på dagtid, men det gikk det også etter en stund.

En ting er sikkert at de kommer til å ha stor glede av hverandre[:D]

Søstra mi fortalte litt om det i dag [:D]
1 er som en og 2 er som 10... og ho er helt enig. Bare fryd og gammen da det var en (nesten da...) og nå er det full balluba[:D][:D]. men man blir jo vant til det også.

ja! en er ingenting!

Vel i begynnelsen gikk det utrolig lett, men mer krevende nå som minstemann blir større og krever mer samtidig som han største er i trassalderen...blir endel skriking når man bare har 2 armer og den ene må vente....men går seg til...verst for det største barnet siden det kom først og har vært alene...

Kjempe søtt når storerbror sitter å koser på hodet til lillebroren når han er lei seg...er mye kos og...

Man merker ikke såå stor forskjell! De første ukene var det litt små-slitsomt! Jeg var hjemme med begge to, og snuppa hadde såvidt lært seg å gå - så det ble å bære på den, også på den .. også litt på begge osv! Men rutinene hadde vi jo på en måte inne fra før, så lillemann ble liksom med på de etterhvert.

Gjorde alt dobbelt, bleieskift x2, påkledning x2 .. og det tok og kan fortsatt ta sin tid å komme ut døra når man skal noe [8D] Synes det er litt mer stress å få barnevakter da, eller hvertfall hittil!
Har liksom ikke hatt så lyst å sende bort begge to til samme sted, det kan jo bli mer å håndtere for besteforeldre enn for oss på en måte. Så når vi skal no må det passe for oss, for foreldrene mine og for svigers (eller evt noen andre) så det er litt stress. Men kan vel snart sende bort begge til samme sted nå!!

Det er 12 mnd i mellom forresten [:)]

synes ikke overgangen var så stor jeg. ENeste er at nå er det to jeg skal ha med meg[8D]

Gratulerer med en til på vei!!!Barn nr 2 går veldig greit det,og de får mye glede av hverandre!!![:)]

jeg syntes det var en stor overgang. jeg visste liksom ikke hvor jeg skulle gjøre av minsten mens jeg kledde på elstemann osv. ja jeg var håpløs sikkert, men det ble veldig forandret her. jeg ga litt mer "slipp" på elstemann å, lot han få prøve seg litt mer med ting alene, som å leke selv på rommet, eller i hagen, kle på seg selv,. så fikk plutselig en stor gutt i hus å [:)] men det gikk seg til,.. kunne ikke vært bedre nå. [;)]

Innimellom kan det være mer litt mer jobb, men jeg får dobbelt så mye kjærlighet av de to barna jeg har nå, så det veier opp alt det 'vansklige'[:D][:D][:D]

Back
Topp