Er det standard

Guttemamma10og13

Gift med forumet
størrelser på dåpskjoler? Sikkert ett veldig tåpelig spørsmål [8D]
Har lett litt etter butikker som selger dåpskjoler, men viser seg å være veldig få i Bergensområde tydeligvis. Og eg har vært veldig skeptisk til å kjøpe på nettet. Var inne på en del sider og såg i helgen og det virka ikke som det forskjellige str på kjolene, og det eneste jeg fant på en av sidene var at spesial lagde kjoler og med egne mål kunne ikke retuneres, ellers var det full returrett. Betyr dette at det er en størrelse på kjolene? Er jo bare armene som må tilpasses og såg på de fleste kjolene var det strikk nederst.

Noen som har erfaring? Eller peiling? Eg er helt grønn på område.

lurer egentlig jeg på å[:-][8|][:D]

Det er forskjellige størrelser, men de fleste er laget i størrelsen 3-6mnd.
jeg leier ut og selger dåpskjoler selv, så jeg har bitte litt peiling. Litt dårlig å ikke gi opplysninger om størrelse på nettsidene, men det kan hende at det er fordi de fleste døper når barna er mellom 3 - 6 måneder.
De blir somregel produsert i 0-3, 3-6, 6-9 og 9-12mnd.
Vi brukte en kjole i den størrelsen selv om hun bare var 6 uker og ikke stort større enn en nyfødt. (4 kg og 52cm) Det ble bra det også.

Er de strikka blir de fort for store hvis barnet er lite, men silke/sateng kjoler er det ikke så nøye med. Noen har jo slektskjoler og da bruker man jo den samme når man velger å døpe! [:)]

Har lagt ut en del info på nettsiden min, men er ikke ferdig med all informasjonen ennå. Blir en del avbrudd i jobben pga av snuppa mi. [;)] Kan ikke legge ut link. Er litt redd for at noen skal tro at jeg bare vil selge, men du kan forsøke å søke på brudesalongen i tønsberg på face. Hvis du finner face siden min er det link videre til mer info om dåp der. Skal prøve å legge ut en del dåpsbiler der i løpet av kvelden.

Selger de ikke dåpskjoler på den derre butikken på Nestun? den "midt melom veiene" om du skjønner hvor eg mener? de gjorde vertfall det for 3år siden da suppa skulle døpes... Og så selger de på BabyShop... Og på den brudebutikken som ligger ved kinoen, om den er der enda?

Skikkelig oppdatert på bergensfronten merker eg, hahaha!

Okei, tusen takk for god hjelp [:)][:)]
Juneb: godt det ikke bare er meg [:D]
Ariana: Ja skjønner hvilke du mener [:)] hehe. Ja såg brudehuset i går når jeg var i byn, men regnet sånn at jeg ikke gadd å gå bort se om jeg kunne se noen av kjolene i vinduet[8D] Men ser for meg at det er veldig dyrt der, uten at jeg vet noe sikkert..

dåpskjolen må man ikke være så nøye med størrelsen. storsett passer de veldig bra og bare armene som kan variere i lengden, men ikke noe problem dette heller

Her i familien går det i arv å bruke samme dåpskjole til alle barna i familien. Da e en gammel brudekjole som fostermora mi bei gift i som e omgjort til dåpskjole. Vi vurderer å bruke den, men i følge sambo så høres det ut som at han vil ha en ny som blir vår... Må nu først finne en dato så får nu den dåpskjolen komme i andre rekke[8D]
For meg er det det samme. Har litt lyst på dåpsdress(så en på nettet i går, og falt for den)

Back
Topp