Er det sant

Tvillingmamma88

Glad i forumet
at når man skal føde så er det sterkere smerter med en kort åpningsfase enn en lang?

Det varierer fra person til person som alt annet. Jeg har opplevd både kort og lang fødsel og må si at jeg foretrekker virkelig kort, intens, smertefull fødsel enn lang, smertefull fødsel. 

Har bare hatt en, og den var forholdsvis kort.
Var jo innmari vondt, men det som var "værst", var at det ikke var noen pause mellom riene....  gikk i ett hele tiden....
Men tar gjerne en likedan[;)]

ORIGINAL: Tvillingmamma88

at når man skal føde så er det sterkere smerter med en kort åpningsfase enn en lang?
Mine erfaringer sier at smertene er vel de samme, men det oppleves mer intenst med kort fase fordi du får ingen pauser. Den fødselen jeg synes var finest var den lange. Den som gikk fra 2cm til ungen var ute på 20-25 minutter var ille altså. Hadde ikke sjangs å puste en gang.

Husker bare jeg leste det et sted. Jeg gikk fra 3- full åpning på 20 min. Hadde STORE problemer med å puste gjennom riene før jeg fikk epeduralen[8D] Og va snakk om sekunders mellomrom. Ja, uff. At vi frivillig går gjennom så store smerter fatter jeg ikke[8D] Men resultatet er jo alltid verdt det[:D]

Husker bare jeg leste det et sted. Jeg gikk fra 3- full åpning på 20 min. Hadde STORE problemer med å puste gjennom riene før jeg fikk epeduralen[8D] Og va snakk om sekunders mellomrom. Ja, uff. At vi frivillig går gjennom så store smerter fatter jeg ikke[8D] Men resultatet er jo alltid verdt det[:D]
Hvorfor fikk du epidural ved full åpning?

Min fødsel nr 2 var over på under 2 timar.
Riene var mykje meir intense og kom tettare enn ved fødsel nr 1 som varde 18  timar og nr 3 som varde i 7 t.

ORIGINAL: FF

Hvorfor fikk du epidural ved full åpning?

Fikk epeduralen 10 min etter åpningsfasen begynte. Siden jeg skulle føde tvillinger vaginalt så er det ikke noe valg man får, spesielt siden førstemann kom i sete. Men de gjorde faktisk en feil. Når det er tvillingfødsel skal man få epdural som virker fra livet og ned i stede for bare der smertene ligger, så når de begynte å klippe og styre så kjente jeg ALT[&:] Hadde valgt det samme en gang til selvom jeg vet nå hvordan det er, men skal ikke gjennom en setefødsel til, da tar jeg keisersnitt i såfall!!!!!!!!

var helt passelig her med 9 timer... trodde det skulle bli mye vondere enn hva det var... eneste var at jeg var så fryktelig sliten!

Her var det 14 timer fra første riene til hun var ute - første gang!
Og 14,5 timer fra første riene til han var ute - andre gang!

Jeg synes fødsel nr 2 allikevel var 100 ganger værre, for jeg hadde glemt ALT av smerter fra første gang og bare GLEDET meg til fødselen, for det var jo ikke ille [8D] Og da fikk jeg skikkelig panikk når de sterke riene kom med nr 2 - men gikk jo fint det og [:D] Var nok sånn egentlig en "lettere" fødsel enn nr 1, om jeg ikke hadde fått panikk [8D]

ja det kan så godt hende. Med elias var alt overstått på 1 time og 20 min.
Med Jonas tok det 4 timer kanskje.. å dæven du, det var vondt. Kan ikke huske at det var så jævlig første gangen[:D]

æ har kun had d dæm kalle styrtfødsel, å må helt ærli si at æ heller vil ha max 50min  m intense smerte enn å få d dradd ut i d uendelie.....men d e nu mæ....å så har man jo forskjellig smerteterskel......så trur d e ganske individuelt

ORIGINAL: @ne

Har bare hatt en, og den var forholdsvis kort.
Var jo innmari vondt, men det som var "værst", var at det ikke var noen pause mellom riene....  gikk i ett hele tiden....
Men tar gjerne en likedan[;)]

Signerer... [:)]

Back
Topp