er det sånn at i 6 måneders alderen så

hhennes

Forumet er livet
slutter mange mødre å amme??
svigermor sa det.. ble litt overrasket. noe som vet om det stemmer?
hva gjør dere?
Jeg ammer fortsatt:) men merker at tuppa ikke alltid er like interessert i puppen, og må distraheres for å spise.

Så lenge du kan amme er det bare å fortsette en stund til, men det blir vel litt mindre av seg selv nå som du introduserer fast føde? Hvis jeg hadde kunnet hadde jeg amma som kos, og tillegg så lenge lille var intr. og frem til ca. 1år.
Mange ammer lenger enn det og, men personlig syns jeg de blir for store da!

Vet ikke om det er så mange som kutter helt, men mye mindre amming blir det vel ja... hører mest om kutte ned. De får fast føde, og ja puppen er nesten bare interresant å kveld og morgen, på dagen er det jo så mye som skjer [:D] nysgjerrige babyser. Kommer ikke til å kutte helt, men her får hun 3 måltider med grøt og middag, så er jo på vei. Men vil gjerne amme morgen og kveld så lenge jeg kan, kanskje ikke til hun er flere år gammel, men så lenge det er naturlig...

Jeg har og merket det. Og ja, jeg gjorde det med sönnen min.
Men da hadde jeg knapt melk igjen da. Så ha nfikk bare kveldspupp. Resten var flaske med mme.

Jeg har ikke lyst til nå å slutte amme, me njeg önsker sterkt å slutte å nattamme[:'(]. Etter 5 mnd föler jeg likso mat hun ikke trenger meg på natten. Mne hun mener jo noe annet.

Og slutter man med mye amming, er det lett at man kanskej mister mer og mer melk siden det er vanskelig å opprettholde produsjonen. SÅ kanskej man slutter delvvis på grunn av det? Barnet suger ikek like ofte, får mer og mer vanslig mat, og produksjonen dabber av seg selv?

Bare en tanke..

je å leste om det i går. je ammer fortsatt, og gir kunn grøt til kvelds.. må vel begynne med noe annet snart å men foreløpig er han veldig fornøyd med puppen.. [:)]

Men da hadde jeg knapt melk igjen da. Så ha nfikk bare kveldspupp. Resten var flaske med mme.

Jeg har ikke lyst til nå å slutte amme, me njeg önsker sterkt å slutte å nattamme. Etter 5 mnd föler jeg likso mat hun ikke trenger meg på natten. Mne hun mener jo noe annet.

Og slutter man med mye amming, er det lett at man kanskej mister mer og mer melk siden det er vanskelig å opprettholde produsjonen. SÅ kanskej man slutter delvvis på grunn av det? Barnet suger ikek like ofte, får mer og mer vanslig mat, og produksjonen dabber av seg selv?

Bare en tanke..

Kanskje det er det nattmåltidet som gjør at produksjonen vedlikeholdes??
jeg har fått beskjed på hs at hun ikke skal ha mat på natta, og jeg må slutte med det ene måltidet hun får.
JEg har enda altfor mye melk så jeg har nødt å gi grøt og sånn før jeg ammer. Gjør jeg motsatt spiser hun bare noen skjeer, eller er ikke inntreseert.

gjør jeg feil når hun får pupp til alle måltidene om hun har spist fast føde. hun drikker lite vann.. og drikker som regel endel av puppen .

Ingenting er feil[:)] Jeg og gir gröt först til hun ikke vil h mer der. Og å ammer jeg etterpå....til hun sier stop der. Mulig det som gjör at min melkeproduksjon går ned. Men ammer jeg först vil hun ikek ha gröt. Og da vil hun til gjengjeld ha mat hver time på natten. Så da får jeg heller miste melk igjen.
Men det kjipe her er at om ejg mister melka så tar hun ikek flaske så veldig godt. Hu nbiter og leker med den. Men vann får hu ni seg av flaske. Ikke prövd kopp enda da.

ORIGINAL: awenka

Jeg har ikke lyst til nå å slutte amme, me njeg önsker sterkt å slutte å nattamme. Etter 5 mnd föler jeg likso mat hun ikke trenger meg på natten. Mne hun mener jo noe annet.

Bare en tanke..

jeg har fått beskjed på hs at hun ikke skal ha mat på natta, og jeg må slutte med det ene måltidet hun får.
JEg har enda altfor mye melk så jeg har nødt å gi grøt og sånn før jeg ammer. Gjør jeg motsatt spiser hun bare noen skjeer, eller er ikke inntreseert.

gjør jeg feil når hun får pupp til alle måltidene om hun har spist fast føde. hun drikker lite vann.. og drikker som regel endel av puppen .

Vil bare si at min helsesøster sa at det ikke var noe problem å fortsette med nattamming lenge enda, så lenge det ikke går veldig ut over min egen søvnkvalitet. Stod en artikkel om dette på bv-forsida i går. Alle barn er forskjellige, og funker ikke for alle å plutselig slutte med mat om natta bare fordi de er 6 mnd. Snuppa mi får fortsatt mat 1-2 ganger om natta, og jeg syns det er ganske koselig jeg [:)]
Jeg har også masse melk enda, og snuppa mi får kun pupp og litt grøt med morsmelk på kvelden. Så lenge hun er fornøyd med det gidder jeg ikke stresse med noe mer mat på en stund enda (hun er strax 6 mnd). Hun får smake litt på noe av det jeg spiser bare, men ingen fulle måltider. Tenker at jeg er heldig som har mye melk, og benytter meg av det
[:)] Men alle er forskjellige, og det som passer for en baby og mamma passer kanskje ikke for en annen. Du vet best hva som passer for deg og snuppa di. Tror det skal mye til å gjøre noe feil her [:)]

Jeg har tenkt å amme så lenge jeg har melk. Her får han grøt morgen og kveld nå, men gir alltid
pupp først[:)] Og resten av dagen får han bare pupp/mm. Det dabber vel mer av når jeg begynner
å jobbe i juli. Jobber 13/17 timers vakter i turnus [&:]

Veldig vanlig å mange land å stoppe v 6 mnd alderen. Jg ammer fortsatt 1 gang om natten og om morgenen. pumper 1 gang om dagen (fordi d r vondt) og gir i flaske. Driver å trapper ned for harde livet, så ja slutter snart[:)]

ORIGINAL: awenka

quote:

Bare en tanke..

Vil bare si at min helsesøster sa at det ikke var noe problem å fortsette med nattamming lenge enda, så lenge det ikke går veldig ut over min egen søvnkvalitet. Stod en artikkel om dette på bv-forsida i går. Alle barn er forskjellige, og funker ikke for alle å plutselig slutte med mat om natta bare fordi de er 6 mnd. Snuppa mi får fortsatt mat 1-2 ganger om natta, og jeg syns det er ganske koselig jeg
Jeg har også masse melk enda, og snuppa mi får kun pupp og litt grøt med morsmelk på kvelden. Så lenge hun er fornøyd med det gidder jeg ikke stresse med noe mer mat på en stund enda (hun er strax 6 mnd). Hun får smake litt på noe av det jeg spiser bare, men ingen fulle måltider. Tenker at jeg er heldig som har mye melk, og benytter meg av det
Men alle er forskjellige, og det som passer for en baby og mamma passer kanskje ikke for en annen. Du vet best hva som passer for deg og snuppa di. Tror det skal mye til å gjøre noe feil her

takk for svar:) kanskje jeg ikke skal stresse så mye med å tenke på å kutte ut nattmåltidet.

Før i tiden sluttet de mye tideligere. Da skulle de liksom ikke amme for lenge.. :p
Jeg gir pupp til hvert måltid og litt utenom om hun vil ha det. Og ifølge min  hs skulle jeg ikke stesse med å avvenne med nattamming så lenge jeg ikke hadde store problemer med å stå opp. De avvente seg selv når de følte for det.. [;)] (hs min er ikke for skrikemetoden ol med mindre mor sliter). Snuppa avvente seg selv hos meg på natta. (eller hun sov rundt 1 uke og når hun begynte å våkne igjen gav jeg vann eller mme for ikke å begynne med puppekosing på natta igjen)
Ellers har jeg tenkt å gi pupp til måltider og slik så lenge hun er snill og ikke biter og så lenge som hun er interessert. (max ca 1 år har jeg tenkt da).
Amm så lenge du ønsker du[;)][:)]

Kommer ikke til å slutte å amme nei. Han syns fortsatt at pupp er best, og jeg syns det er veldig koselig så [:)]

jeg fullammer så å si, men fikk vel egentlig beskjed om å begynne med mat, for Em vil ha pupp annenhver time og det er kanskje litt vel mye og jeg kommer meg liksom ikke fra henne så mye som jeg ønsker nå.

Så vi holder på å trappe ned. Grøt frokost og kvelds og prøvesmaker yoghurt og middagsglass. Men det går mye i pupp likvel, og hun gir ikke opp nattpuppen kl 05.... Litt irriterende, savner en hel natts søvn... over 6 mnd siden sist... [&:]

Merethe

Før i tiden sluttet de mye tideligere. Da skulle de liksom ikke amme for lenge.. :p
Jeg gir pupp til hvert måltid og litt utenom om hun vil ha det. Og ifølge min hs skulle jeg ikke stesse med å avvenne med nattamming så lenge jeg ikke hadde store problemer med å stå opp. De avvente seg selv når de følte for det.. (hs min er ikke for skrikemetoden ol med mindre mor sliter). Snuppa avvente seg selv hos meg på natta. (eller hun sov rundt 1 uke og når hun begynte å våkne igjen gav jeg vann eller mme for ikke å begynne med puppekosing på natta igjen)
Ellers har jeg tenkt å gi pupp til måltider og slik så lenge hun er snill og ikke biter og så lenge som hun er interessert. (max ca 1 år har jeg tenkt da).
Amm så lenge du ønsker du

jeg er heller ikke for skrikemetoden:)
da er det bare å puppe videre;)

Snuppa er nesten 6 mnd og får bare pupp som måltid. Får smake grøt.. Men er bare noen teskeier[;)]
Jeg vil amme til ho blir 1 1/2 år[:)]

Satser på å amme en god del selv om ho får grøt. Gir alltid pupp før grøt så jeg ikke mister melka. Gjor det slik med småen og han amma jeg til han var 1 år[:)]

Eldstejenta amma jeg til hun var 10,5 mnd. Da sluttet hun å ville ha. Men da tenker jeg at da hadde hun fått det hun trengte. Hun avvente seg selv gradvis og jeg fulgte hennes ønske. Når hun var 7md ville hun bare ha morgen og kveld. På dagen, selv når vi var hjemme var det ikke interessant med pupp helt plutselig. Så når hun var 9mnd ville hun bare ha på kvelden. Og rundt 10,5 mnd tok hun ikke pupp på kvelden en gang - bare lå å glisa å lekte med den, da sluttet vi helt[:D]

Æ fullamme enda å ska fortsett me d så læng litjpia lægg på sæ som hu ska å e tilfeds[:)]

Back
Topp