Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har og merket det. Og ja, jeg gjorde det med sönnen min.
Men da hadde jeg knapt melk igjen da. Så ha nfikk bare kveldspupp. Resten var flaske med mme.
Jeg har ikke lyst til nå å slutte amme, me njeg önsker sterkt å slutte å nattamme. Etter 5 mnd föler jeg likso mat hun ikke trenger meg på natten. Mne hun mener jo noe annet.
Og slutter man med mye amming, er det lett at man kanskej mister mer og mer melk siden det er vanskelig å opprettholde produsjonen. SÅ kanskej man slutter delvvis på grunn av det? Barnet suger ikek like ofte, får mer og mer vanslig mat, og produksjonen dabber av seg selv?
Bare en tanke..
ORIGINAL: awenka
Men da hadde jeg knapt melk igjen da. Så ha nfikk bare kveldspupp. Resten var flaske med mme.
Jeg har ikke lyst til nå å slutte amme, me njeg önsker sterkt å slutte å nattamme. Etter 5 mnd föler jeg likso mat hun ikke trenger meg på natten. Mne hun mener jo noe annet.
Og slutter man med mye amming, er det lett at man kanskej mister mer og mer melk siden det er vanskelig å opprettholde produsjonen. SÅ kanskej man slutter delvvis på grunn av det? Barnet suger ikek like ofte, får mer og mer vanslig mat, og produksjonen dabber av seg selv?
Bare en tanke..
Kanskje det er det nattmåltidet som gjør at produksjonen vedlikeholdes??
jeg har fått beskjed på hs at hun ikke skal ha mat på natta, og jeg må slutte med det ene måltidet hun får.
JEg har enda altfor mye melk så jeg har nødt å gi grøt og sånn før jeg ammer. Gjør jeg motsatt spiser hun bare noen skjeer, eller er ikke inntreseert.
gjør jeg feil når hun får pupp til alle måltidene om hun har spist fast føde. hun drikker lite vann.. og drikker som regel endel av puppen .
ORIGINAL: awenka
quote:
Bare en tanke..
Kanskje det er det nattmåltidet som gjør at produksjonen vedlikeholdes??
jeg har fått beskjed på hs at hun ikke skal ha mat på natta, og jeg må slutte med det ene måltidet hun får.
JEg har enda altfor mye melk så jeg har nødt å gi grøt og sånn før jeg ammer. Gjør jeg motsatt spiser hun bare noen skjeer, eller er ikke inntreseert.
gjør jeg feil når hun får pupp til alle måltidene om hun har spist fast føde. hun drikker lite vann.. og drikker som regel endel av puppen .
Vil bare si at min helsesøster sa at det ikke var noe problem å fortsette med nattamming lenge enda, så lenge det ikke går veldig ut over min egen søvnkvalitet. Stod en artikkel om dette på bv-forsida i går. Alle barn er forskjellige, og funker ikke for alle å plutselig slutte med mat om natta bare fordi de er 6 mnd. Snuppa mi får fortsatt mat 1-2 ganger om natta, og jeg syns det er ganske koselig jeg
Jeg har også masse melk enda, og snuppa mi får kun pupp og litt grøt med morsmelk på kvelden. Så lenge hun er fornøyd med det gidder jeg ikke stresse med noe mer mat på en stund enda (hun er strax 6 mnd). Hun får smake litt på noe av det jeg spiser bare, men ingen fulle måltider. Tenker at jeg er heldig som har mye melk, og benytter meg av det
Men alle er forskjellige, og det som passer for en baby og mamma passer kanskje ikke for en annen. Du vet best hva som passer for deg og snuppa di. Tror det skal mye til å gjøre noe feil her
Før i tiden sluttet de mye tideligere. Da skulle de liksom ikke amme for lenge.. :p
Jeg gir pupp til hvert måltid og litt utenom om hun vil ha det. Og ifølge min hs skulle jeg ikke stesse med å avvenne med nattamming så lenge jeg ikke hadde store problemer med å stå opp. De avvente seg selv når de følte for det.. (hs min er ikke for skrikemetoden ol med mindre mor sliter). Snuppa avvente seg selv hos meg på natta. (eller hun sov rundt 1 uke og når hun begynte å våkne igjen gav jeg vann eller mme for ikke å begynne med puppekosing på natta igjen)
Ellers har jeg tenkt å gi pupp til måltider og slik så lenge hun er snill og ikke biter og så lenge som hun er interessert. (max ca 1 år har jeg tenkt da).
Amm så lenge du ønsker du