er det så vanskelig å forstå

novemberbaby ventes

Blir kjent med forumet
At man blir fort trøtt og sliten.
Svangerskapet mitt med første ungen min og dette svangerskapet er som natt og dag. Har fått alt nå. Svangerskapskvalme de 3 første mnd, masse kviser og ikke minst trøtthet og 0 energi. Dette pågår enda og jeg kjenner at jeg er på nippet til å be om sykemelding 50 % først for å se om det hjelper.Sover dårlig om nettene og føler meg ikke uthvilt når jeg våkner. Men er noen som ikke forstår seg på hvorfor jeg er så trøtt når jeg ikke gjør noe. Prøver å forklare at jeg er gravid og det tar på men ser ikke ut som det går inn. Kjenner jeg blir frustrert jeg.. min lille utblåsning på nattetid.

Ikke alle som vil forstå tror jeg :( Utrolig mye som skjer inni oss. Kroppen gjør tross alt en kjempejobb selv om det ikke er synlig for alle andre :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Synes det er helt pyton selv....:(

Var faktisk en som sa til meg - du vet graviditet ikke er en sykdom??

Uff, Ikke greit å ha det sånn. Er selv sykmeldt 100% for hypermesis, bekkenløsning og ekstremt lave blodverdier. I grunn burde jeg ikke klart å stå på beina, men å være alene med en 1-åring og 3-åring gjør at jeg ikke har stort valg. Blir fryktelig irritert når folk ser at jeg er ute i hagen med barna og kanskje laster opp noen bilder på facebook. Får spørsmål som "er ikke du syk da?". Skulle bare sett den daglige dosen med medisiner jeg tar bare for å klare å fungere fra 08-20. Etter det ligger jeg som slakt på sofaen og lader opp til en ny dag med det samme.

skjønner ikke hva folk tenker med av og til, hva er vitsen med å spy ut sånne kommentarer som "du vet graviditet ikke er en sykdom",eller "jeg skjønner ikke hvorfor du er så trøtt" de fleste vet at det ikke er en sykdom, men for noen blir det en "sykdom" om dere skjønner hva jeg mener, noen har tilstander fra før som blir værre under en graviditet, meg inkludert, andre får så mange svangerskapsplager at det blir litt mye, det skjer faktisk en hel del med kroppen, å det burde folk kunne forstå, kjenner jeg blir så irritert, hehe:D

Ja begynner å bli lei av kommentarer som hvis du er så "syk" så må du bare si ifra. Ække syk for hælvete, er bare trøtt og sliten. Det må faktisk være lov. Ække en sykdom å gå gravid. Det er en fulltidsjobb faktisk for kroppen jobber og jobber med å stadig gjøre seg mer og mer klar for den forandringen som skjer underveis.

At man blir fort trøtt og sliten.
Svangerskapet mitt med første ungen min og dette svangerskapet er som natt og dag. Har fått alt nå. Svangerskapskvalme de 3 første mnd, masse kviser og ikke minst trøtthet og 0 energi. Dette pågår enda og jeg kjenner at jeg er på nippet til å be om sykemelding 50 % først for å se om det hjelper.Sover dårlig om nettene og føler meg ikke uthvilt når jeg våkner. Men er noen som ikke forstår seg på hvorfor jeg er så trøtt når jeg ikke gjør noe. Prøver å forklare at jeg er gravid og det tar på men ser ikke ut som det går inn. Kjenner jeg blir frustrert jeg.. min lille utblåsning på nattetid.

forstår deg veldig godt ! ikke med det å være kvalm, for det har jeg slippi unna, men vært uhyyyyre trøtt og sliten de første 3-4 mnd og nå 30+4 begynner trøttheten og snike seg innpå igjen. noen ganger kjennes det ut som om jeg har festa i to døgn :P SÅ trøtt man kan bli, helt satt ut av det selv.
Men veldig irriterende når folk rundt seg ikke forstår at man kan bli så utrolig trøtt og sliten uten da å kanskje gjøre så veldig mye. Jeg har selv kontor jobb, så jeg fikk spørsmålet av ei venninne : skjønner ikke at du er så trøtt og sliten jeg, du sitter jo bare på ett kontor! og da må jeg forklare nok en gang at jeg er gravid og deler kroppen min med ett lite vesen....
Du får hvile når du kan og gå ned til 50% om du føler for det :)

tydeligvis ikke alle som forstår hvilken påkjenning det faktisk er for kroppen, noen skulle kansje fått prøvd det selv, å er det kvinner som har vært gravide selv, så er det litt smålig respektløst å si sånn synes jeg..ære være alle de som orker å jobbe mens de går gravide, selv jobber jeg ikke nå pga leddproblemer og sånn, å det er jeg litt glad for, for hadde jeg jobbet hadde jeg blitt sykemeldt, jeg hadde ikke orka, for jeg er så syyyk sliten, så all respekt til de som klarer

Nei, det er ikke en sykdom! Men for noen er plagene som følger med en sykdom. Har selv en bekjent som kunne fortelle at at hun kjente en lege som sa at bekkenløsning er et norsk fennomen. Bare tull mente hun. Og kvalmen min skjønner hun overhodet ikke. Veldig tydelig at hun mente jeg burde vært på jobb. Skulle virkelig ønsket at jeg var en av de som "danset" gjennom svangerskapet. Vil da for pokker ikke ligge rett ut med mageinnholdet på vei opp til enhver tid. Det går også på psyken løs, å gå å være så kvalm 24/7.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Beklager, hormonelle meg ble litt hissig. :) men når man har spydd i 6 uker, og vet at man kanskje har 28 uker igjen med daglig spy, eller som noen av dere, ikke kan bevege seg, og så blir man regelrett beskyldt for å være lat? Ja da skulle man ønske at vedkommende fikk en dag i våre "sko". Jeg er super glad for graviditeten, men det tok meg 3 år å psyke meg opp til å gi snuppa et søsken :) forrige gang nekta jeg 100 % sykemelding (glad i å jobbe) da endte jeg opp med å spy utover meg selv på jobb. Det var ikke noe særlig, så enn så lenge har jeg det best hjemme. Men vi har allerede prata tilrettelegging, så så snart formen tillater er jeg på plass :)

Ja hvem ønsker ikke å "danse" gjennom svangerskapet, å er som du sier, noen skuøle virkelig hvert i våre sko en dag så de kunne kjent hva kroppen faktisk går gjennom :-) er og selvfølgelig superglad for graviditeten, men som sikker alle andre så er det ting jeg veldig gjerne skulle ønske jeg slapp ;-)

Ang synemelding og jobb så tror jeg det er noen få som ødelegger for alle. Det er ikke tvil om at det finnes noen som gjerne slunteer unna og er sykemeldt når det ikke trengs. Det er så synd for alle som virkelig sliten og ikke blir trodd. Likevel tror jeg de fleste skjønner forskjellen på de som kunne vært på jobb og de som ikke burde det. Men sykt irriterende med de som bare ikke vil forstå

Jeg har det som derre, er sykt trøtt og sur når kl begynner å nærme seg 14-16 og jeg trenger duppen min, ellers er ikke jeg snakkan til senere. Dette et problem, og vi trenger forståelse rundt det. Er jo et lite menneske som krever alt av oss i denne perioden. Legen sa det bli bedre, når morkaka tok mere over jobben. Har selv slitt med psyken i mange år og fått hjelp for det, men der er noe ingen ser, om jeg ikke sier noe. Sammenligner dette med det.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har det som derre, er sykt trøtt og sur når kl begynner å nærme seg 14-16 og jeg trenger duppen min, ellers er ikke jeg snakkan til senere. Dette et problem, og vi trenger forståelse rundt det. Er jo et lite menneske som krever alt av oss i denne perioden. Legen sa det bli bedre, når morkaka tok mere over jobben. Har selv slitt med psyken i mange år og fått hjelp for det, men der er noe ingen ser, om jeg ikke sier noe. Sammenligner dette med det.

Godt poeng! Selv om det ikke er synlig for det blotte øye bør folk ta gravide på alvor. Og det er så mye mer enn bare det å kaste opp å være gravid. Utmattet hele tiden jo :S

De sier jo at energien skal komne tilbake i 2 trimester. Jeg er iallfall langt unna jobbform. Har spydd tre ganger til nå i dag og mannen gå klar beskjed om at jeg har å ta det mes ro. Det påvirker jo han å snuppa også, at jeg bare spyr og ikke orker noe.

De sier jo at energien skal komne tilbake i 2 trimester. Jeg er iallfall langt unna jobbform. Har spydd tre ganger til nå i dag og mannen gå klar beskjed om at jeg har å ta det mes ro. Det påvirker jo han å snuppa også, at jeg bare spyr og ikke orker noe.

Uff håper det blir bedre snart! Hvor langt er du kommet nå?

Mye mer og vi har en til å tenke på. Både vi og babyen skal ha sitt. Blir jo tom for energi nesten med en gang. Føler jeg verken får i meg nok mat eller drikke, går helt tom. Men ALT ER SÅ ABSOLUTT VERD DET :-)

Da har du ikke annet valg enn å ta det med ro og ta vare på deg og nurket :-)

Mye mer og vi har en til å tenke på. Både vi og babyen skal ha sitt. Blir jo tom for energi nesten med en gang. Føler jeg verken får i meg nok mat eller drikke, går helt tom. Men ALT ER SÅ ABSOLUTT VERD DET :-)

Det er det jo, bare håper vi kommer til november, hvis ikke er jeg redd snuppa blir enebarn. Ikke for å høres utakknemlig ut, men tror ikke jeg klarer en runde til. ..

Back
Topp