er det så uvanelig

bondekone

Forumet er livet
Er det så uvanleig at barn heller vil ha salat en noe annet?

Idag så var vi ute på tur og bestemte oss for å gå innom et bakeri. Der velger guttungen salat, vi andre tok et halvt rundstykke med ost og skinke. Går å setter oss og de kommer å serverer ved borde. Servitøren er på vei til å gi meg salaten og jeg sier pent at gutten skulle ha det. Da kikker servitøren rart på meg og sier gutten må da få lov til å spise noe annet en salat. Mannen kikker pent bort på ho og svarer at gutten har valgt selv hva han vil ha. Ho setter det i fra seg og går til kassa der de andre ho er på jobb med. Helle tiden mens vi sitter der så står de å ser og pekker på oss.
kan vel si at jeg følte meg en del utilpass der jeg satt.
Da vi ska gå så går mannen bort for å betale,mens jeg hjelper ungene med jakkene dems.
Mannen hadde da bedt om nr til sjefen dems siden han følte at det ikke var noe hyggelig å bli pekt og kikket på helle tiden mens vi satt der. Fikk da beskje om å vente i 10-15 min så skulle ho være der.
Da ho kom så spurte ho pent om hva vi hadde opplevd ubehagelig og komentaren til den ansatte. Ho gikk rett bort å hentet den det gjaldt og ho innrømte komentaren og også at de hadde pekt og diskutert oss mens vi satt der. De sa at de syntes så synd på gutten for at hn måtte spise salat mens vi andre spiste rundstykke. Kan si det at de fikk pent beskje at slik oppførte en seg ikke overfor kundene
Så vi fikk pengene tilbake for det vi hadde kjøpt pluss at vi fikk velge med oss en vare i fra disken med bakervarer.

Er det virkelig slik at hvis et barn velger noe utenom "normalen" så ska en bli sett på som at en tvinger ungene til å spise noe annet?

Både mann min og jeg er kjempe glad over at ungene ofte velger andre ting en det som ofte er den typiske barnemenyene som pølse pomfrie osv.

For en ubehagelig opplevelse. Det er så utrolig mye rart folk skal legge nesen sin borti. Men her elsker også poden grønnsaker, salat etc,samt mye "voksenmat" og det blir kommentert og reagert på stadig vekk. At han velger å spise salat, fetaost, reker og røkelaks fremfor pølser i en alder av 2år betyr jo ikke at vi tvinger han til det. Nei, kos dere med salater og det dere måtte ønske i fremtiden, og lukk ørene for andre som reagerer!

Det hørtes mer unormalt ut at de ansatte pekte og kommenterte, enn at barnet ditt valgte salat. Det er jo bare positivt at barna velger salat, og man skal ikke få kommentarer for det.
Og selv om det hadde vært dere som valgte maten, så burde de fortsatt ikke kommentert valget. Fint at dere fikk tatt det opp med sjefen, og at det ble ordnet opp i. :-)

~lykkelig med barn~ skrev:
Det hørtes mer unormalt ut at de ansatte pekte og kommenterte, enn at barnet ditt valgte salat. Det er jo bare positivt at barna velger salat, og man skal ikke få kommentarer for det.
Og selv om det hadde vært dere som valgte maten, så burde de fortsatt ikke kommentert valget. Fint at dere fikk tatt det opp med sjefen, og at det ble ordnet opp i. :-)

er ikke akurat det en kaller kundebehandling i hvertfall

For en fjern oppførsel! :) 

Mine barn gomler ofte salater ! :) Spesielt eldstejenten! :) Hun er veldig glad i det! :) hehe.. 

WHAT?! Eg jobber på restaurant, og eg synes det er kjekt når barna velger noko anna å ete enn pommesfritesen med pølse frå barnemenyen! :P

Ikke gøy å oppleve det sånn nei. Naturlig nok at du fikk salaten da de serverte, men resten kunne de spart seg for.

Er fortvilet over alle restauranter med barnemeny som bare har drittmat jeg... har en gutt som glatt foretrekker grønnsaker fremfor junk. sliter med å få i han mat på mcdonnalds feks, men når han får middag hjemme er det kokte grønnsaker som går først ned og som etterspørres når det er tomt :P Så er ikke akkurat for å være slem at jeg velger noe annet enn "barnemat" til han når vi er ute :P (siden han ikke er to enda så er det ikke så lett for han å velge mat fra en meny, men vet jo hva han liker best)

Jeg skulle også ønske flere spisesteder ble fleksible i forhold til barn. Stortsett bare på kinarestauranten her man får bestille halve porsjoner fra hele menyen. Er litt fortvilende å gå på restaurant og enten måtte kjøpe voksenporsjoner til ungene, eller junk fra barnemenyen.. De kunne i det minste hatt noe grønnsaker på dritten. Ungene våre spiser ALT. Fins ikke kresne, heldigvis. =) 

Så heldig du er som har en gutt som liker grøntfor! :)
Her er det helt klart personalet som oppfører seg uprofft og rart - og det kunne jo være MANGE grunner til at gutten fikk salat; at han foretrakk det, at han var allergisk mot brød eller på en medisinsk diett. Uansett er det dårlig gjort å gjøre et nummer ut av det - SPESIELT om det er slik at barnet MÅ spise salat, det kan man jo aldri vite!

Jeg har dessverre en unge som foretrekker "junk food", men jeg savner også flere muligheter til å bestille fra en "fullverdig" barnemeny, slik at det ikke blir slik at restaurant er ENSBETYDENDE med pannekaker, pizza eller pommes. :p

Jeg boikotter forøvrig BIT litt av denne grunnen:
En tidlig morgen ble det klart at vi IKKE skulle i barnehagen, men på språktest som jeg halvveis hadde glemt. Jeg og Jr. måtte da spise frokost i sentrum, og jeg jaktet på et sted som serverte "frokost" som kunne passe for Jr. på ca. 3.
Ingenting - bare barnemenyer eller gigantiske "voksen"-alternativer.
Gikk på BIT, og de var greie og imøtekommende og kunne fikse en helt vanlig skive med en skive gulost på.
Kjempe.
Helt til de skulle ta betalt.
"Jeg vet ikke hva jeg skal ta for den", sier ungjenta.
"Slå det inn som et halvt smørbrød", sa jeg, og var villig til å betale 32 kroner for en skive brød med en bit gulost på.
Da svinser det en annen ansatt forbi, og sier at den må slås inn som et smørbrød.
Så da betaler jeg 64 KRONER for en liten osteblings, og lovet meg selv at det skulle bli LENGE til jeg satte mine bein på BIT igjen...
(Den på Byporten, forøvrig). ;)

Bare sånn for å snakke om "dårlig service". ;)

det er nok litt uvanlig ja. men dårlig kundebehandling..

jeg har jobba 5 år i restaurant og vi har prøvd å lage sunnere barnemenyer, men de blir aldri kjøpt. det går i pølse og pommes frites. 

det er nok litt uvanlig ja. men dårlig kundebehandling..

jeg har jobba 5 år i restaurant og vi har prøvd å lage sunnere barnemenyer, men de blir aldri kjøpt. det går i pølse og pommes frites. 

Å herregud! Ja det er vel mer uvanlig enn vanlig at unger velger salat, men det er da ingen grunn til å oppføre seg sånn! Godt mannen din sa fra og enda bedre at sjefen tok tak i det!

Det var ekstrem dårlig kundebehandling! Godt sjefen tok det alvorlig, også håper jeg at den ansatte senere tar seg kraftig sammen!!!

Minerva skrev:
Jeg boikotter forøvrig BIT litt av denne grunnen:
En tidlig morgen ble det klart at vi IKKE skulle i barnehagen, men på språktest som jeg halvveis hadde glemt. Jeg og Jr. måtte da spise frokost i sentrum, og jeg jaktet på et sted som serverte "frokost" som kunne passe for Jr. på ca. 3.
Ingenting - bare barnemenyer eller gigantiske "voksen"-alternativer.
Gikk på BIT, og de var greie og imøtekommende og kunne fikse en helt vanlig skive med en skive gulost på.
Kjempe.
Helt til de skulle ta betalt.
"Jeg vet ikke hva jeg skal ta for den", sier ungjenta.
"Slå det inn som et halvt smørbrød", sa jeg, og var villig til å betale 32 kroner for en skive brød med en bit gulost på.
Da svinser det en annen ansatt forbi, og sier at den må slås inn som et smørbrød.
Så da betaler jeg 64 KRONER for en liten osteblings, og lovet meg selv at det skulle bli LENGE til jeg satte mine bein på BIT igjen...
(Den på Byporten, forøvrig). ;)

Bare sånn for å snakke om "dårlig service". ;)

Det var da rett og slett en horibel pris

Back
Topp