er det rigtig

mamma til to

Forelsket i forumet
Har hørt fra ei at når du er gravid skal du drikke 3 liter vann om dagen er dette virkelig sant da sliter vertfall jeg

Man skal vel helst drikke 2l hver dag, uavhengig om du er gravid eller ikke.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Meiner å hugse at eg las ein plass at det var ekstra vikitg å drikke masse vatn når ein var gravid. Men smarte meg hugser ikkje kor det var eg las det :)

Leste at det var smart å drikke mye vann pga fordøyelsen, siden vi er tregere i magen nå :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tror ikke man skal fokusere så nøye på antall liter, men drikk når man er tørst og jevnt over hele dagen :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Det er forskjellig hvor mye man skal drikke ;) det kommer an på kroppsvekt, aktivitetstilstan, almentilstand osv. Ekspertene har birt fra antall liter man skal drikke, men passe på at man ikke er tørst. Har man fått hodepone kan det ofte være en idikator på for lite væsketilførsel :)

tror det handler om sunt folkevett, tror ikke det er så heldig om man drikker for mye heller, altså om man drikker mye mer en man er vant med, tror man må kjenne på kroppen hva som er riktig :)

Bør vel drikke når man er tørst, og ikke hysterisk følge det som blir sagt. Til vanlig sies det vel et par liter om dagen, men mye av dette får man i seg gjennom maten og det betyr altså ikke at man skal DRIKKE to liter - er i hvert fall det jeg har lest. :-) Er vel egentlig bare å følge sunn fornuft og lytte til kroppen. Jeg drikke altfor lite, og merker det (under graviditeten) med kraftige kløeanfall hvor jeg kan se at huden er helt uttørket. Prøver å drikke mer, men glemmer det rett og slett. :-/

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Back
Topp