Er det rier?

MammAnn

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Det e over 6 år sida eg fødte sist, og kjenner at det er mykje som er gløymt . Til dåkke som har født no nylig, korleis starta riene med dåkke? Var dei veldig vonde, eller var det sånn kraftige kynnera først? Når ringte dåkke til føden?

Her var de vonde, men ikke uutholdelig, smerter i mage og rygg samtidig som magen strammet seg, ringte føden når det var 10-8min mellom riene.

Sent from my iPhone using BV Forum

Dette lurer jeg på og. Er så redd for å ikke forstå det når det virkelig står på :P

husker sist så begynte det med voldsomme rier, så jeg bet meg i tommelen for å fokusere på en annen smerte en rien gav meg.

Hatt sammentrekninger frå ca 09.15-09.30 no, og dei kjem om eg e i bevegelse eller sitter rolig. Kjenner det tar litt i ryggen, føler det blir so dumt å ringe fødeavdelinga om dei kun er kynnera. Eg klare ikkje vite forskjellen:-p

Sist fødsel begynte det med milde rier som satt mest i ryggen (kraftige menssmerter). De ble gradvis vondere og tettere. Jeg syntes ikke de lignet på kynnere. Etter et par timer med dette ringte jeg føden for å høre med dem hva jeg skulle gjøre. Det tok enda to timer før jeg vekte mannen. Da gadd jeg ikke gå gjennom smertene alene. Etter 6 timer dro vi på sykehuset, for da hadde jeg så vondt at tanken på å sitte i en bil var grusomt.
:)

De sier jo at dersom du er i tvil, er det som regel ikke rier, hvertfall ikke grunn til å reise til sykehus enda ( om du ikke bor langt unna) Jeg var aldri i tvil sist når de først startet, var no helt annet enn kynnere! Men klart de begynte jo ikke så heftig, men da tenkte jeg aldri at det var på tide å dra til sykehus heller. Men.... Fødeavdelingene er jo der for å hjelpe oss, og svare på spørsmål, så det skader jo aldri å ringe de. Lykke til !

De riene jeg har hatt de siste dagene er som en kynner mtp at magen strammer seg, men det er akkurat som om noe tar tak i ryggen min og strekker seg fram om klyper HARDT nederst i magen og rundt hodet til babyen. Gjør helt jævlig vondt det minuttet taket sitter i, og jeg kjenner det bygger seg opp. JM sa det var rier, men at når dem virkelige riene setter inn, da er alt fokus på å overleve de sekundene det varer :p detta blir gøy :p

Hvis du klarer å holde en samtale ganske problemfritt, er det sikkert bare modning. Men om de tar seg opp i intensitet og hyppighet, ville jeg dratt inn på føden.

Det har gitt seg no, slik det har gjort dei andre gongane. Eg får eit lite håp om at no e det i gong, men so dabba det berre av. Men håpe han e like rundt hjørnet no:-)

Mine startet i femtiden i dag, ca 90 sekunder lange og vært femte minutt når jeg lå og et minutt lange og med tre minutter i mellom når jeg sto. Etter at de var etablert i de intervallene fra sju til ni, ringte jeg føden og da sa de jeg kunne komme når jeg følte for det. Da var de så vonde at jeg måtte puste meg i gjennom de. Så ut som kynnere som presset nedover og kjentes ut som kraftige menstak.

Back
Topp