er det rett??

jannelille

Forelsket i forumet
er det virkelig rett at folk skal føle seg så ivelkomne her at de vil melde seg ut av dette forume?? greit folk ikke alltid er enige å det blir litt drittslenging her å der,men hva annet kan du regna me når det e så mange med forkjellige personligheter å meninger??  bare en tanke som måtte luftes [:)]

mente uvellkomne...( litt trøtt ja........)

karnskje det også er noe av grunnen til at ikke alle her inne sier meningene sine til enhver tid?
for at folk faktisk ikke skal føle seg uvelkommne..

Alle her inne har vell såpass "vett" at man ikke svarer eller engasjerer seg i det som ikke føles rett for den enkelte!

Folk er forskjellige, svarer forskjellig, mener forskjellig...
men trenger vi å krangle eller bli uvenner av den grunn!

Verden der ute tåler så lite, som en "liten" tegning...
så klarer vi her inne å skvise ut medlemmer...

Liker generellt svært lite den utviklingen...

Det var nu bare min mening da [8|]

Kathrine

Man har jo også mening vs. måten å si sin mening på, og om den meningen går direkte negativt utover en annen person eller ikke.

Å kamuflere ren drittslenging uprovosert til folk er ikke "å tåle at folk har forskjellige meninger", men noe helt annet.

Det er jo nettopp det, at enkelte ikke tør å si sin mening om emner som ikke har med person å gjøre, i frykt for at en bølle skal komme inn å kommentere dem personlig pga. en mening om et emne, så det går begge veier.

Er det de som bøller ofte med andre her, som ikke tåler at andre har egne meninger om emner, eller er det de som blir bøllet med som bare ikke tåler at bøllene har noe dritt å si om dem?

Man bøller ikke og slenger dritt til folk, for så å derretter si: "Det er bare meninga mi om deg, det må du bare tåle".
Når man bøller og slenger dritt til folk, så sier man unnskyld hvis man merker at det sårer noen, det er vanlig folkeskikk. I norge er det 4 millioner, langt flere enn på forumet her, allikevel ser det ut som at de fleste i Norge klarer å følge den normale folkeskikken, da burde man klare å følge det her inne også.

Mange her inne forsvarer bannord og drittslenging med å si hva de mener. Jeg er enig i at man skal mene alt man sier, men man må ikke nødvendigvis si alt man mener.... Noen ganger er det bedre å holde munn, og når man anser "du er en dust" som et argument i en debatt faller jeg ut... Dessverre har noen tillatt seg å argumentere på den måten her inne, og for min del har det ført til at jeg i stor grad har holdt meg unna "generell diskusjon" i det siste - fordi det har vært utrivelig her.

Og om noen nå har lyst å kritisere meg for at jeg ønsker et "kosemosepose-forum" så værsågod - man begynner å bli vant til sånt. Og ja, jeg ønsker et hyggelg forum... ikke et hvor man må være enig, men hvor man er trygg på å ikke bli driti ut for å si meninga si (for den retten er faktisk forbeholdt de som skriver med store bokstaver og mange utropstegn her inne)

ORIGINAL: lenemor

Mange her inne forsvarer bannord og drittslenging med å si hva de mener. Jeg er enig i at man skal mene alt man sier, men man må ikke nødvendigvis si alt man mener.... Noen ganger er det bedre å holde munn, og når man anser "du er en dust" som et argument i en debatt faller jeg ut... Dessverre har noen tillatt seg å argumentere på den måten her inne, og for min del har det ført til at jeg i stor grad har holdt meg unna "generell diskusjon" i det siste - fordi det har vært utrivelig her.

Og om noen nå har lyst å kritisere meg for at jeg ønsker et "kosemosepose-forum" så værsågod - man begynner å bli vant til sånt. Og ja, jeg ønsker et hyggelg forum... ikke et hvor man må være enig, men hvor man er trygg på å ikke bli driti ut for å si meninga si (for den retten er faktisk forbeholdt de som skriver med store bokstaver og mange utropstegn her inne)

veldig bra skrevet lenemor. Jeg syntes det er helt greit at de som ikke greier å diskutere på en voksen og saklig måte, "fortjener" å smake egen medisin. Før gikk det ann å diskutere her inne, men nå har noen sunket ned til et nivå som hører hjemme på barneskolen! Så i en tråd her hvor noen skrev sin mening, kom det et "motargument": "Hvis du mener det er du dum i hodet!" Får ikke mye lyst til å diskutere med disse folka akkurat!

ORIGINAL: pebbles

veldig bra skrevet lenemor. Jeg syntes det er helt greit at de som ikke greier å diskutere på en voksen og saklig måte, "fortjener" å smake egen medisin. Før gikk det ann å diskutere her inne, men nå har noen sunket ned til et nivå som hører hjemme på barneskolen! Så i en tråd her hvor noen skrev sin mening, kom det et "motargument": "Hvis du mener det er du dum i hodet!" Får ikke mye lyst til å diskutere med disse folka akkurat!

Det er sånn jeg føler det også - mange diskusjoner har jeg bare gått ut av igjen uten å bidra, fordi den allerede har sklidd ut til en person-krangel, og tema er nesten glemt. Jeg har ingenting imot en god diskusjon, det er kranglene jeg ikke liker - mange ser dessverre ikke forskjellen.

Synes selvsagt at det er trist at noen føler at de må forlate forumet på grunn av den diskusjonen (eller... krangelen?) som gikk i går, men de kommer vel tilbake igjen, og det er de velkommen til å gjøre også!

ORIGINAL: toveli6
Men vi kan da vel finne en måte og diskutere på, selv om vi er uenige så ikke start med og si 'jeg syns du er en jævla...' eller 'du burde fean meg dra til helvete' og slike ting... Kan det ikke bare være slik: vi er uenige, ferdig med det....

Det er det jeg prøver å si også toveli6...

Tar gjerne en kosemoseoverdosekoz jeg, en sånn virker styrkende... jeg skal sette meg ned og jobbe med oppgaven min og trenger litt styrke nå kjenner jeg[;)]

Back
Topp