Er det rett?

smurfemamma91

Flørter med forumet
Jeg har hatt veldig problemer med å kutte røyken, men nå har jeg tatt min siste. SKAL KLARE Å SLUTTE! Men, det jeg jeg lurer på.. Det er.. Er det urimelig av meg å tenke at samboer skal slutte å snuse? Synes ikke det er "rettferdig" at jeg skal både kutte ut alkohol og røyk, mens han kan drikke øl og snuse. Er ikke veldig motiverene å klare å slutte med røyken, mens han kan putte snusen opp i leppa og leve "det gode liv".
Det er jo veldig bra om jeg klarer å slutte å røyke, alkoholen har jeg i allefall ikke noe problemer med å kutte ut, men... Ja, vanskelig å forklare. Mulig det er en del hormoner som ligger å ruger her,men.. Hehe! :P Kjenner jeg bare blir irritert.

Når jeg nevnte det for han er ved en tidligere graviditet, så så han bare dumt på meg å lo. "særlig at jeg skal slutte å snuse", sa han. Takk for støtta liksom.

Åh, en liten utblåsning her kjenner jeg! hehe.

En annen ting. Flere som er som meg; vil helst bare bli latt i fred, ikke no kos og vil helst ikke bli tatt på? For sånn har nemlig jeg det. Synes jo det er dårlig gjort av meg over samboer, men får rett og slett ikke til å være kosete som jeg var før. Kunne like gjerne hatt en egen seng liksom! hehe.. Føler meg så slem! "/

Syns ikke du kan kreve at han skal slutte å snuse, men syns du kan be han vise litt hensyn. si det i såpass klartekst at han skjønner greia.

jeg vil helst IKKE bli tatt på pupper og privaten. varsånn sist også. vil i grunn bare ha klemmer og sitte i armkroken.

jeg sluttet å røyke selv (IGJEEEN...denne gangen er det finito, aldri mer "bare en på fest" for det er den som velter meg hver gang, har sikkert sluttet 4ggr fra A var 1,5 år og jeg var på min første fest etter det svangerskapet og fram til nå denne graviditeten) så du har min medfølelse. Det kan være veldig tungt.

Faktisk syns jeg det er ufattelig egoistisk av samboeren din å sitte å stappe trynet fullt i snus for å hindre sine egne abstinenser mens du sitter og sliter med dine.....hadde han vært min samboer er jeg redd med mitt temperament at han en dag hadde fått den snusboksen ned i halsen...
jeg syns han, av respekt for det du går igjennom nå, I DET MINSTE kan være diskret med snusingen sin. I det minste i etpar mnd, det syns jeg overhodet ikke er for mye forlangt.

Noen triks å putte i ermet i denne røykesluttens tid: tell nedover, ikke oppover. Tell først ned den første uken. Innen den første uken er omme er de værste abstinensene over. Tell samtidig ned den første mnd. Innen den første mnd er omme vil du faktisk ikke lenger engang vurdere å kjøpe en pakke med røyk i butikken. Du vil fortsatt mest sansynlig hate alle rundt deg som lukter røyk men det jevner seg ut etter hvert (om det ikke blir en av de luktene som trigger kvalme...det hadde jo vært en fordel egentlig ;) )

Lykke lykke til! jeg heier på deg! :D
husk: det vanskeligste er ikke å slutte...men å ikke begynne igjen ^^ ALDRI la deg lure av din egne "gode idé" om å bare røyke på fest...det er den idéen som kan få folk som har vært røykfri i fem år til å starte igjen...

For det første; så flink du er som har klart å slutte å røyke!! :) 
Tror ikke det er så rettferdig å kreve at han skal slutte helt, men han kan jo kanskje vise litt hensyn og ikke snuse foran nesen på deg. Du kan jo bare si at du blir dårlig av lukten? :P Samboeren min har sluttet helt å snuse, fordi han kuttet ned når vi var prøvere og fordi jeg ikke tålte lukten i begynnelsen av graviditeten. 

Ikke klart det helt, men skal klare å slutte helt! Er verken bra for spiren eller meg.Så er det jo en unødvendig kostnad! Hehe.
Ja, ikke sant. Han er av den typen at han har snusen i fra han står opp tell han legger seg. Men det som irriterte meg mest, er egentlig det at han lo og viste ingen tegn til "medlidenhet" ovenfor meg, om jeg kan  si det sånn.

Ja, klarer ikke lukta av det, men nytter tydeligvis ikke å si no heller. Åh, jeg blir skikkelig.. Ja, nei, jeg veit ikke.. Blir nok bedre etterhvert, men jeg synes det er urettferdig.. Sikkert fordi jeg må slutte av jeg synes det! hehe.

Fikk han i alle fall til å vaske dusjen i dag,og badgulvet. Men stakkaren viste jo knapt no hva vaskemiddel var! Og trur han syntes det var dårlig gjort at han måtte vaske! Hmm, lurer på hvem som gjør det alle de andre gangene!

Skjønner frustrasjonen med at han kan snuse. Her nekter jeg ikke mannen å snuse, han har fått beskjed om at han må ta snus diskre for meg. Nå har jeg hatt et lite tilbake fall pga forskjellige årsaker på snusen (ikke det at det finnes noen unskyldning) men den skal kuttes ut fra Onsdag av igjen. Å det er ikke noe jeg skal eller MÅ det er noe jeg VIL... Du må ville slutte med det.. hvis ikke så er veien mye vanskeligere å gå.

Det at du MÅ eller SKAL vi si at det er mye lettere å falle utpå igjen. Når du er klar på at du VIL da er det "lettere" for du har gått mere inn for det og er mer klar for å slutte.

Uansett LYKKE til...! (jeg heier)

Når det kommer til alkoholen så sier jeg at mannen gjerne må ta øl.. jeg er ikke den som drikker mest fra før.. har alltid vært sjaføren.. og har ikke behov for å drikke. så tilbyr meg alltid å kjøre :-P

Ja, trur det er det han må gjøre! :P
enig der, at det er noe man måtte ville. Her er det litt blanda følelse, kanskje det er derfor det er så vanskelig å kutte ut?! Har heldigvis klart å kutta myyye ned. Nå er det 5 vs. en 20pkn om dagen! Så har jo redusert røykinga med 75%, og det er jo ikke gærent. Men håper jeg klarer å bli røykfri ganske snart! :)

Takk! :) Skal heie på deg også! :D

Ja, alkoholen har jeg ikke sagt no på, så lenge jeg slepper en dritfull samboer som kommer snublene hjem.. Da trur jeg tålmodigheta mi renner litt over! :P men en øl eller to, det gjør meg ingenting! Må være sjåfør uansett jeg da,siden samboer mista lappen pga. sykdom"/

Jeg blir veldig skuffa og irritert når sambo drar frem snusen HELE tiden! Jeg snuste selv, og synes det er respektløst og ikke skjule det!
For all del, han kan snuse på jobb, hos venner, og når han gjør på alle slags ting, men akkurat i sofaen der jeg sitter om kvelden, det synest jeg han kan la være med. Har sagt i fra klart og tydelig, men virker ikke som det synker inn. I går sa jeg at neste gang han åpner den boksen forann ansiktet mitt så tømmer jeg den ut i søpla ;) Håper han skjønner meg bedre nå;)

Ville prøvd og snakke skikkelig til han, og prøve å få han til å forstå! Hadde nok ikke vært så kult for han om det var omvent:)

Synes vi er KJEMPE goe alle som har slutta! Å ikke minst de som har kutta godt ned!!  Vi kan være stolte av oss selv!! med storesøster slutta jeg på dagen jeg testa positivt.. begynte igjen etter at jeg hadde slutta å amme, smugrøyka for sambo i ca 2,5 MND :P hehe... denne gangen slet jeg litt mer, han tror jeg slutta like fort som sisst, men røyka vel i ca 4 uker etter jeg fant d ut.. men d var liksom 1-2 røyk til dagen istedenfor de 15 jeg pleide! men hadde kjempe dårli samvittihet for hver røyk, å olutselig en dag bare slutta jeg.. tenkte liksom ikke noe på det, bare røyka ikke :) men her i hus er det ingen stolthet fra sambo at jeg klarer å slutte, det er bare en selfølge i hans øyne at jeg slutter.. nå er det ikke ofte jeg ser han røyke, men vet han gjør det, å kjenner lukta.. men jeg kan fint sitte ute med folk mens de røyker uten at det gjør noe.. det hender jo det frister litt, men da må jeg bare ta meg i skinnet å si til meg selv at NEI! du har en liten baby i magen, som ikke har det noe godt av den røyken, hva er viktigst for deg!? å da går det bra :)
alkoholen bryr jeg meg ingenting om, men tenker jo iblant at hvorfor skal jeg kutte ut ALT sitte hjemme, være dårlig, mens sambo kan ut på fest, drikke å røyke å leve livet, mens jeg går gjennom alt dette...? er vel ikke helt retferdig? sex frister INGENTING!!! men tvinger meg til det av og til... lykke til jenter, dere klarer det alle sammen! :) og uansett om ikke dere klarer å slutte helt, så hjelper all nedtrappingen også :)

Back
Topp