Er det rett? (vennskap)

det er vel ingen lov på dette. Jeg pleier i hvertfall å tilby meg å plukke dem opp hvis jeg skal ut med venner som ikke har lappen :)

Jeg ser det slikt..At det er mye lettere for den med lappen..
Å hadde nok tilbydd meg å hente når man skulle ut sammen :)

Synst ikkje det skal vere noke "selvfølge" at den som har lappen må plukke opp venn/venninda når en ska møtast ute:)

jeg er den veninnen uten lappen i såfall, og jeg hadde aldri tatt det for gitt at jeg skulle hentes hver gang eller at vi skulle samles her!!
men, det hadde nok av letthets skyld blitt oftere møter her enn hos den med bil, sålenge det er greit for vedkommende...

ORIGINAL: Lykkelig84

Synst ikkje det skal vere noke "selvfølge" at den som har lappen må plukke opp venn/venninda når en ska møtast ute:)

Har egentlig ingen problemer med å hente og bringe, men det blir liksom et prinsipp om det tas som en selvfølge at den med bil alltid skal ordne transport, selv om det innebærer bensinpenger og omveier..Greit at en oftere treffes hos den som ikke har bil, men om det alltid blir sånn er jo det litt irriterende.

Med mindre det medfører stor omvei så henter og bringer jeg gjerne. Jeg selv har vært den uten lappen lenge, og det er ikke spesielt kult. Jeg gjør såppass for venninnene mine [:)] Så framt jeg kan og det passer, så gjør jeg det. Når jeg og ei venninne uten lappen er å trener, så henter jeg henne før og kjører henne hjem etterpå. Dette er en av de beste da. Men så er hun også veldig flink til å komme på besøk her også da [:)]

Jeg har ikke lappen, men ser slett ikke på det som en selvfølge at venninner med lappen alltid skal hente og bringe selv om det ofte blir sånn. Til og med mannen "spør" jeg om jeg vil han skal kjøre noe sted, for meg er det normal høflighet[8D]

ORIGINAL: Lykkelig84

jeg henter de som regel, men når man aldri får takk, eller personen rett å slett forlanger og ikke er ydmyk da kan jeg ikke si at jeg med glede henter lengere!!![:'(]

Har nettopp tatt lappen selv (dvs 6 mnd siden) og jeg forventet aldri at venner skulle komme å hente meg!
Har hatt noen utrolig søte og snille venner som selv har tilbydt seg å hente meg evt kjøre meg eller plukke meg opp på veien[:D] men har aldri forventet det av de! Takket selvfølgelig hver gang og ville gi en slant for det[:)]

Jeg tok mye buss eller gikk til beins[:D] (da vi bodde i byen)

Back
Topp