Er det overhysterisk...

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
... å bruke babycaller til en 7åring?

Han har lyst på nytt rom, og i den nederste etasjen i huset vårt er det et stort soverom som står ledig. Men vi sover to etasjer over, og hvis han får flytte ned dit ville ikke hørt han uansett hva som skjer. Vi har seriekoblede røykvarslere på soverommene våre, og hunden pleier å ligge der nede, så han vil kunne føle seg trygg hvis han våkner.

Men, føler jeg bør være i stand til å høre han hvis det er noe, er det litt overhysterisk?
 
Hva med en walkie talkie? Så slipper han å bli "avlyttet" når han vil være alene iallefall?
Skjønner bekymringen, men han ønsker jo sikkert litt privatliv også :)
 
Jeg har babycall på rommet til min snart 5åring. Jeg hører henne ikke om jeg ikke har den på. Den er kun på etter vi har sagt god natt og lagt henne i sengen. Så lenge barnet er klar over det og syns det er greit så ser jeg ikke problemet.
 
Hva med en walkie talkie? Så slipper han å bli "avlyttet" når han vil være alene iallefall?
Skjønner bekymringen, men han ønsker jo sikkert litt privatliv også :)
Ja jeg tenker jo kun på natta da, etter vi har lagt oss. Men det går helt sikker an :)
 
Vil ikke kalle det overhysterisk, for alle er forskjellige og har ulike behov. Hvis det er riktig for dere og greit for 7-åringen, er det jo ingen problem:)
 
Så lenge du bare skrur den på når du selv skal legge deg el. Så syns jeg ikke det er noe galt i det. Hvertfall til du ser det går fint eller føler deg trygg på at han klarer seg og får til å komme å si fra om noe skulle vær galt el.
 
Hva med en walkie talkie? Så slipper han å bli "avlyttet" når han vil være alene iallefall?
Skjønner bekymringen, men han ønsker jo sikkert litt privatliv også :)
Sign denne :) han er jo såpass stor at han kan signalisere om det er noe galt, samtidlig som det kan være en trygghet for dere alle om han kan "ringe" dere :)
 
Hva med en walkie talkie? Så slipper han å bli "avlyttet" når han vil være alene iallefall?
Skjønner bekymringen, men han ønsker jo sikkert litt privatliv også :)
Hvordan skal en walkie talkie erstatte en babycall om natten? Dette er jo om natten når han sover, og er ikke snakk om å ha den på når han er våken på dagtid.

Her har mine unger kastet opp om natten, hostet veldig mye, blødd neseblod osv. Kan ikke forvente at de skal finne frem en walkie talkie for å rope på meg. Da er det tryggere at jeg kan høre de og komme bort til rommet deres uten å forstyrre de andre som sover. Det er ikke brudd på privatliv, men snakk om sikkerhet i de tilfeller der soverommene er for langt fra hverandre eller altfor godt isolert så lyden ikke når frem.
 
Tenker at det ikke er noen fasitsvar, og at det kommer an på deres behov:) En forutsetning er jo at syvåringen synes det er greit. Her hadde vi baby call fram til han var 2 år (brukte den på kveldstid da vi satt i andre etasjer) men vi har foreløpig soverom i samme etasje.
 
Hadde ikke lagt noen av barna 2 etasjer under meg, men viss du syns det er greit så syns jeg du skal stole såpass på gutten at han slipper babycall. En 7 åring klarer fint gi beskjed om han kaster opp.
 
Bruker babycall til 4-åringen gjør det du føler deg trygg på men jeg hadde spurt 7-åringen om han synes det var greit.
 
Hadde ikke selv gjort det. En 7åring klarer vel fint å gå opp så :) Du kan jo spørre. Men likte ideen med en walkie talkie da :p Men ser for meg mye "lek" med den når det minst passa :p
 
Hvordan skal en walkie talkie erstatte en babycall om natten? Dette er jo om natten når han sover, og er ikke snakk om å ha den på når han er våken på dagtid.

Her har mine unger kastet opp om natten, hostet veldig mye, blødd neseblod osv. Kan ikke forvente at de skal finne frem en walkie talkie for å rope på meg. Da er det tryggere at jeg kan høre de og komme bort til rommet deres uten å forstyrre de andre som sover. Det er ikke brudd på privatliv, men snakk om sikkerhet i de tilfeller der soverommene er for langt fra hverandre eller altfor godt isolert så lyden ikke når frem.
Ha det er spesielt i forhold til oppkast jeg er bekymret over faktisk, fordi han har hittil ikke klart å tatt vare på seg selv når han kaster opp, han gråter til han får hjelp. Men det er heldigvis nede siden sist nå, men vet ikke hva som skjer neste gang likevel
 
Min femåring klarer da å få gitt beskjed når hun blør neseblod, kaster opp etc. (de løper mot do da, så man kan tidvis vaske hele gangen...)

Hva tenker sjuåringen selv da? Jeg er "hønemor" på det at jeg var klar når vi kjøpte hus på at alle skulle sove i samme etasje. Hører dem ikke fra rommene nødvendigvis, men vårt rom er ved badet, så vi hører dem etterhvert....
 
Jeg hadde nok heller valgt å ikke skifte rom.
Men det viktigste er at dere føler dere trygge. Og da spiller det ingen rolle om andre mener dere er hysteriske.
 
Her får ikkje 6-åringen bytte rom til eit ledig rom to etg ned, men han har ikkje spurt heller;)
Eg er mest redd for å ikkje våkne om han skulle få lyst til å gå ut, eller gå på kjøkkenet å lage mat osv :D
Syns faktisk babycall ikkje var så dumt, men om det er fordi ein er redd for at han skal kaste opp, blø neseblod, få mareritt el så tenker eg at han fint klarer å komme opp å gi beskjed om dette:)
 
Ha det er spesielt i forhold til oppkast jeg er bekymret over faktisk, fordi han har hittil ikke klart å tatt vare på seg selv når han kaster opp, han gråter til han får hjelp. Men det er heldigvis nede siden sist nå, men vet ikke hva som skjer neste gang likevel
Jeg tenker du kjenner ditt barn best, og så lenge det er greit for han så kan du ha den på. Syke barn klarer vel ikke alltid å gå fra en etasje til en annen om de er ordentlig syke og hvis du ikke hører det skader det jo ikke å prøve babycallen. Kanskje du finner ut av at du ikke trenger den etterhvert? :) Men gjør det som er riktig for deg, og det spiller ingen rolle om andre syns det er overbeskyttende. :)
 
Her får ikkje 6-åringen bytte rom til eit ledig rom to etg ned, men han har ikkje spurt heller;)
Eg er mest redd for å ikkje våkne om han skulle få lyst til å gå ut, eller gå på kjøkkenet å lage mat osv :D
Syns faktisk babycall ikkje var så dumt, men om det er fordi ein er redd for at han skal kaste opp, blø neseblod, få mareritt el så tenker eg at han fint klarer å komme opp å gi beskjed om dette:)
Han blir veldig dårlig når han kaster opp, og har flere ganger svimt av, så jeg tviler på at han klarer å gå opp. Det er hovedsakelig grunnen til at jeg er litt bekymret
 
... å bruke babycaller til en 7åring?

Han har lyst på nytt rom, og i den nederste etasjen i huset vårt er det et stort soverom som står ledig. Men vi sover to etasjer over, og hvis han får flytte ned dit ville ikke hørt han uansett hva som skjer. Vi har seriekoblede røykvarslere på soverommene våre, og hunden pleier å ligge der nede, så han vil kunne føle seg trygg hvis han våkner.

Men, føler jeg bør være i stand til å høre han hvis det er noe, er det litt overhysterisk?
Gjør det som gjør deg trygg. Ikke tenk så mye på hva andre synes. Det et ditt barn, du vet best.
 
Back
Topp