Er det OK å ta et glass vin til fredagstacoen sammen med barna?

  • Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet
Drikker ytterst sjelden med barna hjemme, men ser ikke noe problem med en gang i blant ei øl eller vin til maten.

Jeg gjør det ikke da :p Mest fordi jeg liker ikke øl eller vin, og jeg drikker da brennevin. Noe jeg ikke tar foran barna. Men mannen tok seg ei corona på lørdag til grillmaten. Men holder med ei og to.
 
Jeg ville ikke gjort det.
Men det er greit om andre gjør det, så lenge det blir ett glass.

Syns det er noe spesielt å bøtte nedpå alkohol foran ungene, hvertfall mens de er små. Når de er konfirmert + er det litt annerledes. Men fortsatt spesielt.
Det er snakk om ett glass eller to,ikke bøtte nrdpå
 
Jeg drikker ikke vin til mat. Skal jeg drikke vin blir det til kos. Så lenge folk rundt ikke drikker tett og masse alkohol hele dagen, så går det fint å ha barn rundt seg.
Har aldri likt å sett voksne drikke alkohol som andre drikker vann/brus!
 
Det er snakk om ett glass eller to,ikke bøtte nrdpå
Jeg ville som sagt ikke gjort det.
Og ett glass er det greit at andre tar foran mine unger. Blir det fler, syns jeg de kan vente til ungene har lagt seg.
 
Ja, et glass eller en øl synes jeg er greit. Er greit for barn å lære at alkohol ikke må være forbundet med fyll, men også med en koselig hyggestund. Mine foreldre var aldri fulle foran meg og søskna mine, men de nøt et godt glass vin noen ganger, og det var aldri noen ekle situasjoner hjemme. Sunt forhold til alkohol er greit.
 
Nei. Syns ikke vin og taco hører sammen.
He he
 
Så lenge dem klarer å beherske seg og holde seg til et glass vin når barna er tilstede. Jeg drikker ikke selv. Men mannen min tar kanskje en øl eller 1glass vin i helgen. Men ikke mer om barna er tilstede.
 
Helt greit. Men jeg venter som regel til etter barna er i seng. Nyter det mer i fred og ro:p
 
Vin er ikke ok enten det er til taco eller andre ting :p
Men jo da, vi kan drikke noe godt til maten, men vi drikker aldri samtidig om barna er hjemme. Uansett om de er våkne eller ei. Og den som drikker drikker ikke mer enn ett glass.
 
Altså, nå drikker vi ikke alkohol annet enn på sammenkomster som julebord eller sommerfest med jobbene våre, så det er lite alkohol her i heimen uansett.

Men vi drikker ikke foran ungene våre, og ser helst ikke at andre gjør det heller.
 
Ja, et glass eller en øl synes jeg er greit. Er greit for barn å lære at alkohol ikke må være forbundet med fyll, men også med en koselig hyggestund. Mine foreldre var aldri fulle foran meg og søskna mine, men de nøt et godt glass vin noen ganger, og det var aldri noen ekle situasjoner hjemme. Sunt forhold til alkohol er greit.
Enig med deg.
Jeg synes det er mye verre å drikke etter barna er lagt i grunn.
For mannen har det også vært viktig å vise at det kan drikkes PP et normalt nivå
 
Enig med deg.
Jeg synes det er mye verre å drikke etter barna er lagt i grunn.
For mannen har det også vært viktig å vise at det kan drikkes PP et normalt nivå
Ja, alt med måte. Tror barna lærer mer av sunne forhold enn å skjule det også! :)
 
Jeg gjør det ikke, men helt innafor ting å gjøre.
Mannen pleier kose seg med en øl til grillmaten for eks.
 
Personlig drikker jeg ikke rundt barn. Men oppvokst med farfar som tar seg en øl til maten (han er dansk), og aldri sett problemet. Men mener 1 av foreldrene skal være edru når man har ansvar for barn, uansett om det er snakk om 1 glass vin.
 
Back
Topp