Er det OK å ta et glass vin til fredagstacoen sammen med barna?

  • Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet
Ja, det synes jeg er greit. Mannen min tar seg som regel alltid en øl til fredagsmiddagen. Selv drikker jeg svært sjeldent, og når jeg tar meg et glass vin eller en øl så er 3 åringen som regel i seng. Jeg ser allikevel ikke noe feil i det å ta seg et glass mens barna er våkne, men jeg mener at det er utrolig viktig å begrense seg.
 
Personlig nyter jeg det glasset bedre etter at barna er i seng, men jeg synes et glass foran barna er helt ok. Foreldrene mine tok ofte et glass til maten, men ble aldri fulle. Må være greit å vise barna et normalt og moderat forhold til alkohol.
 
Ja, jeg syns det er viktig gate barn går et normalt forhold til alkohol.
Mitt forhold til alkohol var forvrengt siden min far er alkoholiker. Så jeg streber etter å gi barna et normalt forhold til det.
 
jepp :-D

Corona eller san muigel øl smaker fantastisk sammen med taco <3

Nyter best ølen når ungene e i seng, rent sånn praktisk..ellers blir den lunken for jeg skal løpe rundt å være husmor innimellom.


Forstår ikkje forskjellen på et glass brus eller et glass øl egentlig...
JEG drikker for at det smaker godt ,og jeg tar bare en så ser ikke problemet.
 
Mannen tok en boks øl til pizzaen lørdag, jeg en boks solo. Helt ok, ungene som ikke liker kullsyre fikk Capri sonne. En liten øl til maten satte ham ikke ute av stand til å legge de to eldste etterpå

Vin drikkes ikke så ofte, det handler om at en flaske åpnes, og må drikkes. Han drikker ille ofte, den pakken med sommerøl i kjøleskapet pleier han tømme når han kjøper en pakke juleøl som han drikker opp når han kjøper sommerøl...
 
Selvfølgelig!
 
Vi drikker aldri hjemme omtrent, kun mannen som tar seg en øl av og til. Da etter leggetid. Om den ølen blir tatt sammen med barnet når det blir eldre og er oppe lengre, så går det fint for meg.
 
Gjør det ikke selv, men ser ingen problemer med det. Har jo selv vokst opp med foreldre som fint tok en øl eller et glass vin til mat uten å bli fulle eller at jeg merket endringer i deres væremåte. Jommen ble det folk av meg også;)
 
Jeg drikker ikke når barna er oppe, men det er min preferanse. Andre får velge selv :)
 
Ja det er greit. Så lenge man ikke blir beruset så er det ikke noe galt I å drikke alkohol. Drikker sjeldent alkohol selv og spesielt ikke til mat.
 
Jeg synes en til to enheter er greit i slike situasjoner. Så lenge man ikke blir påvirket med barna tilstede, og det er akseptabelt i forhold til situasjonen
 
Personlig synes jeg ikke det er greit. Men nå har jeg et også et ekstremt anstrengt forhold til alkohol også da (har mine grunner..)
Synes ikke engang det er greit å nyte alkohol imens man prøver.. Men ser av div diskusjoner osv at det er et fåtall som mener det samme som meg.
 
Jeg ville ikke gjort det.
Men det er greit om andre gjør det, så lenge det blir ett glass.

Syns det er noe spesielt å bøtte nedpå alkohol foran ungene, hvertfall mens de er små. Når de er konfirmert + er det litt annerledes. Men fortsatt spesielt.
 
Jeg syns det er helt greit, men personlig gjør jeg det ikke :) Koser meg like mye med ett glass brus når frøkna vår er hjemme :) Pappaen tar seg innimellom en øl til mat.
 
Back
Topp