Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvis hvert trimester hadde vart i 12 uker ville ikke svangerskapet vart i mer enn 36 uker, så det sier vel seg selv at det blir feil?Fru H skrev:
13+ 3 blir kanskje mest riktig, da blir det like mye på hvert trimester.
Currrlysue skrev:
Hvis hvert trimester hadde vart i 12 uker ville ikke svangerskapet vart i mer enn 36 uker, så det sier vel seg selv at det blir feil?Fru H skrev:
Men 2trimester er jo lengre. har regna 12 på første og siste både denne gang og sist gang :) også resten på 2 :)
Jeg og trodde det var fra uke 12+0*2 prinsesser & en spire* skrev:
Aner ikke.. Men jeg lurer litt på hvor langt et svangerskap egentlig er jeg, for han som har satt termindatoen min har regnet 40+3, men det virker som om de fleste regner 40+2.. Hva er riktig? :pLittleMonkey skrev:
Aner ikke.. Men jeg lurer litt på hvor langt et svangerskap egentlig er jeg, for han som har satt termindatoen min har regnet 40+3, men det virker som om de fleste regner 40+2.. Hva er riktig? :pLittleMonkey skrev:
Fru H skrev:
Currrlysue skrev:
Men 2trimester er jo lengre. har regna 12 på første og siste både denne gang og sist gang :) også resten på 2 :)
Da har jeg i såfall misforstått legen min og app'ene jeg har som regner ut for meg =)
Jeg var sikker på at alle var like lange.
Frk.MammaMor skrev:
40+3 er noe nytt de har begynt med.. så det er visse d riktige nå!
1 trimester:
De første 12 ukene regnes som første trimester. I denne perioden utvikler fosteret de ulike organene i kroppen. Dette er den perioden hvor det er størst sjanse for spontanabort.
2. trimester:
varer frem til uke 28.
3 trimester:
varer fra uke 29 og frem til fødselen. Blir barnet født nå vil det normalt overleve selv om det er for tidlig født.
LittleMonkey skrev:
Frk.MammaMor skrev:
Ok, det var det jeg trodde. Men lurer på om det er så "nytt" at de fleste fortsatt regner 40+2...
google :pCurrrlysue skrev:
1 trimester:
De første 12 ukene regnes som første trimester. I denne perioden utvikler fosteret de ulike organene i kroppen. Dette er den perioden hvor det er størst sjanse for spontanabort.2. trimester:
varer frem til uke 28.3 trimester:
Linkhttp://mammanett.no/graviditet/livsstil/trimester_her_er_oversikten_over_de_tre_trimestrene
varer fra uke 29 og frem til fødselen. Blir barnet født nå vil det normalt overleve selv om det er for tidlig født.
oog enda en link ;) http://www.terminkalkulator.com/category/svangerskapskalender/1-trimester/
LittleMonkey skrev:
Frk.MammaMor skrev:
Ok, det var det jeg trodde. Men lurer på om det er så "nytt" at de fleste fortsatt regner 40+2...