Er det normalt?

Mina91

Blir kjent med forumet
Som dere sikkert forstår ut i fra nicket mitt er det første gang jeg er gravid.
Jeg vet det er normalt å være kvalm og trøtt i første trimester. Men jeg føler meg rett og slett syk. I dag har jeg fri fra jobb, sov 10-11 timer i natt, men når jeg våknet til morgenen i dag får jeg så vidt i meg frokost før jeg sovner igjen på sofaen.. er så utrolig kvalm (uten å kaste opp) og utrolig slapp og sliten og føler meg rett og slett syk. Influensa lignende.. null energi!
Man hører at graviditet ikke er en sykdom... Men jeg føler meg hvertfall ikke bra!

Jeg vet det er normalt å være kvalm og trøtt i første trimester. Men jeg føler meg rett og slett syk. I dag har jeg fri fra jobb, sov 10-11 timer i natt, men når jeg våknet til morgenen i dag får jeg så vidt i meg frokost før jeg sovner igjen på sofaen.. er så utrolig kvalm (uten å kaste opp) og utrolig slapp og sliten og føler meg rett og slett syk. Influensa lignende.. null energi!
Man hører at graviditet ikke er en sykdom... Men jeg føler meg hvertfall ikke bra!

Det er like normalt som å ikke ha noen symptomer, dessverre!

For de fleste letter det rundt uke 12,13,14.

Veldig normalt! Teorien min er at de som sier graviditet ikke er en sykdom, de har hatt lette svangerskap! :p

Takk for svar.. Betrygger litt.

Vet jo godt at kvalme og trøtthet er normalt..
Føler meg bare så utrolig dårlig.. føler meg syk..
4 uker til tidlig ul... Blir nok 4 lange uker

Har det likeens, og er sykemeldt på grunn av det. Er så kvalm som det går an uten å kaste opp og fullstendig utmattet.

Sniker fra mars. Hadde det likens fra uke 6-18! Fortsatt 100% sykemeldt pga lite/ingen energi. Uke 21 nå.

Dessverre er der nok helt naturlig.

Og det riktig er: Svangerskap er ingen sykdom, men man kan bli veldig syk av å være gravid.
Det er nå min mening.

Håper du føler deg bedre snart.

Last edited:

Slik var det med meg også i forrige svangerskap. Gradvis verre frå veke 6. Fekk til slutt ikkje i meg noko mat og drikke (spydde alt oppatt) og forma var på bunn. Dessverre heilt normalt.
Her gjekk det over i veke 13 og etter dette var forma bra :)

Tusen takk for betryggende svar alle sammen :) Da er det nok bare jeg som har fått litt gravid-sjokk.. var faktisk ikke forberedt på at det skulle være så utmattende...:yuck:

Jeg var helt slått ut fra uke 6-22 sist. Helt utrolig at det går an å være så dårlig uten å være syk! Hadde det som du skriver, var kvalm uten oppkast, helt kraftløs, trøtt, følte meg så utrolig fyllesjuk. Orket ikke en gang å strikke, bare ligge helt flat på sofan det meste av tiden. :( utslitt bare av å kle på meg.

Satser på at det ikke blir reprise....

Enig i atde som sider man bare kan ta seg sammen for graviditet ikke er en sykdom kan ta seg en bolle. De har åpenbart ikke prøvd å være dårlig gravid...

Ja har det likt selv. Helt ekstremt. I går var jeg sengeliggende. Litt bedre i dag. Merker det blir verre når jeg er sliten. Og det blir man jo ofte med full jobb og to små gutter. Hehe.

Stor respekt til dere som er så dårlig og har barn fra før..!!!
Jeg har full jobb, men har i det minste mulighet til å hvile etter jobb og i helgene:D Det er nok ikke like enkelt med barn hjemme.. :p

Jeg har lagt ganske dårlig nå i noen uker. Nå har jeg endelig blitt "vandt til" kvalmen, så klarer å leke mer med junior. Til nå har vi bare hatt rolige leker, som puslespill og tegning, men i dag har vi spilt fotball (gjett om jeg måtte holde kvalmen tilbake da jeg løp!), vært i skogen og sett etter høsttegn, og kveldstur med lommelykt. Junior har storkost seg. Og jeg kommer nok til å sovne fort i kveld jeg også ;)

Jeg har lagt ganske dårlig nå i noen uker. Nå har jeg endelig blitt "vandt til" kvalmen, så klarer å leke mer med junior. Til nå har vi bare hatt rolige leker, som puslespill og tegning, men i dag har vi spilt fotball (gjett om jeg måtte holde kvalmen tilbake da jeg løp!), vært i skogen og sett etter høsttegn, og kveldstur med lommelykt. Junior har storkost seg. Og jeg kommer nok til å sovne fort i kveld jeg også ;)
Så gøy :Heartbigred

Back
Topp