..Er det normalt?

Maria_1992

Andre møte med forumet
Hei! Lurer igrunnen bare på en liten ting. Nå er jeg i uke 26, og har utrolige smerter nederst i magen. I lysken, på en måte. Det er mest helt uutholdelig når jeg går, og det er vondt å sitte å når jeg ligger. Er det noe som er normalt, og bare må gå sin gang? Eller er det noe jeg kan gjøre noe med? Begynner igrunnen å bli et slit å være på jobb og, det verker jo konstant!
 
Kan det være bekkenløsning? Da har man gjerne vondt i lysken. Vondt å sitte, ligge osv


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hei!

Ja der følger lett med litt ubehag av og til, dessverre ;)

Det er ikke alltid så lett å vite eksakt hva det skyldes, derfor må jeg spørre om noen små ting;

Er det framme på symfysebeinet eller det i den ene eller andre siden, eller begge på en gang?
Blir magen hard samtidig?
Er det alltid utløst av aktivitet?

Det kan selvsagt skyldes bekkenet - men ikke alltid.
Jeg hadde tatt dette opp med jordmoren din, og evt fått en time til kiropraktor for en vurdering, hvis hun mener dette kommer fra bekkenet.

Mvh jordmor Grethe
 
Det kan av og til være vondt begge sider samtidig, men det er som oftest den ene siden av gangen. Det er vondt konstant, både når jeg ligger og sitter, men det er aller værst når jeg går og når jeg er i aktivitet.
 
Hei igjen!

Når smertene kommer på kun den ene siden av gangen, skyldes det oftest leddbåndene som strekkes :)
Det er ikke farlig, men kan være ganske så ubehagelig!
Disse type smerter er der lite å gjøre med, og de vil komme og gå litt - men uansett hvis dette blir et enda større problem, så ta dette opp med lege/ jordmor og evt få dem til å henvise deg videre.

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp