Er det normalt?

DebbieJ91

mamma til emilie
Heisann.

Lurte på om det er normalt og lekke morsmelk så tidlig i svangerskapet?
Oppdaget nemlig at jeg lakk sånn litt gjennomsiktig/grålig veske ut av brystvortene i går på kveldinga, jeg går førstegangsgravid og har lite peiling. Prøvde søke det opp men fant ingenting om det.

Har også silikon i brystene så er usikker på om det er morsmelk eller at silikonen lekker :-/
Skal på ordinær UL i morgen også så kan høre litt med dem også. Men er det andre som har opplevd slikt?

Ja, det er normalt :) Her har det også begynt å komme litt de siste dagene. Du kan absolutt ta det opp med legen, men silikonlekkasje (regner med det er en nyere silikon?) lekker ikke ut av brystet, men lekker ut i brystvevet slik at du blir øm, får klumper og smerter, og dette gjelder de gamle silikoninnleggene, ikke de nye som er mer som gele (du får hovne knuter under armene). Men få det gjerne sjekket ut i tilfelle :)

Jeg har også begynt å få litt gjennomsiktig væske i brystene, ser litt ut som sukkerlake, for den er ganske tykk, og seig ..
Syns det var veldig tidlig, men har snakket med fler som mener det er helt normalt, bare forskjellig fra person til person og svangerskap til svangerskap :)

Hør med legen. Alltid godt å være helt sikker.
Husker det kom råmelk veldig tili første gang jeg gikk gravid. 

Hybelkaninen skrev:
Ja, det er normalt :) Her har det også begynt å komme litt de siste dagene. Du kan absolutt ta det opp med legen, men silikonlekkasje (regner med det er en nyere silikon?) lekker ikke ut av brystet, men lekker ut i brystvevet slik at du blir øm, får klumper og smerter, og dette gjelder de gamle silikoninnleggene, ikke de nye som er mer som gele (du får hovne knuter under armene). Men få det gjerne sjekket ut i tilfelle :)

Tusen takk for svar. Var hos legen i går på svangerskapskontroll, men da hadde jeg ikke oppdaget at brystene var lekk ennå. Oppdaget det sånn rundt 7tiden på kveldinga, skal til jordmor om 4uker og lege om 8 uker igjen, har silikon fra produsenten eurosilicone ellernoe. Tok det på drammen private sykehus så fant heldigvis ut at hvis de er ødelagte,kapselede eller hvis jeg bare angrer på inngrepet at de har 5års garanti så jeg kan fjerne eller bytte kostnadsfritt :-)

caroline92 skrev:
Jeg har også begynt å få litt gjennomsiktig væske i brystene, ser litt ut som sukkerlake, for den er ganske tykk, og seig ..
Syns det var veldig tidlig, men har snakket med fler som mener det er helt normalt, bare forskjellig fra person til person og svangerskap til svangerskap :)

Godt og høre jeg ikke er den eneste.
Men skal nok sjekke silikonprotesene også så jeg får utelukket det.

Det du beskriver, sukkerlake lignene tykk og seig stemmer veldig overens med meg også

Ring klinikken der du utførte inngrepet :) De vil nok skjønne med en gang om det er noe galt med innleggene :)

Helt normalt :)

Har hatt det med begge de to første og også denne gangen.

jah d kan man. jeg får også d. fikk d sist også. :)

det er normalt ja... begynte tidlig forrige gang, og jammen meg gjorde jeg det denne gangen også...

veldig festlig når dyna henger fast i puppen om morran....... 

Back
Topp