Er det normalt for baby*adv: bæsjespm*

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
å ha "fast" avføring? Sønnen min er 3 uker og har fått flaske i 1 uke nå, med mme. Han bæsjer sjelden, har gått 3 dager i mellom den siste uken. Når han først bæsjer er den veldig fast, sitter fast i bleia, noe helt annet enn det flytende de første 2 ukene. Synes det er litt merkelig siden det kun er flytende som går inn.

Begynner å lure på om magen hans er litt rar, Helt siden første dag har han hatt en "dårlig" mage, mye luft som stinker og det samme gjorde bæsjen når han fikk mm, det lukta helt uvanlig grusomt, sånn at jeg ble skikkelig kvalm(og jeg har 2 barn fra før hvorav han ene enda bruker bleie, så er vant til bæsjelukt). Nå lukter det ikke lenger etter jeg slutta med puppen. Slutta forresten med ammingen pga magen hans, han skreik i smerte etter hver mating. Det forsvant heldigvis etter første flaske.:)

Tror det er vanlig at avføringen blir fastere når de går over på erstatning.

Det er nok ganske vanlig at magen blir hardere når man går over til mme. Prøv å ha litt malt i melka og se om det blir litt bedre da.

Det er nok ganske vanlig at magen blir hardere når man går over til mme. Prøv å ha litt malt i melka og se om det blir litt bedre da.
Okei, han får allerede malt i hver flaske, har fått det fra starten av :)

Helt i begynnelsen kan det fremdeles være barnebek. Og når de er så små kan det lukte litt fordi magen ikke er vant til å fordøye noe annet enn sterilt fostervann. Mi hadde kumelkallergi og da ble det bedre når jeg kuttet ut kumelk i min kost. For jeg også reagerte på at mm-bæsjen luktet vondt innimellom. Glad jeg ikke måtte bruke mme siden hun ikke tåler kumelk.

Mme er mye tyngre for magen enn mm og mange sliter med hard mage. Det er ikke normalt ved mm. Så det er vanlig i form av at mange opplever det ved mme, men det er ikke sånn det skal være. Ved mme skal de bæsje hver dag. Hvis du ikke får til å amme så kan det hende du må i gang med malt ol. Malt kan også gjøre det værre, så ikke gi for mye. Eller be om ammehjelp. Delamming kan hjelpe masse på fordøyelsen.

Back
Topp