Er det noko du skulle ynskje nokon hadde fortalt deg?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Når det kjem til fødselen, er det noko du skulle ynskje du visste på førehand? :-)

Jeg skulle ønske noen hadde fortalt meg hvor mye man faktisk blør etterpå, og hvor lenge.
Ingen hadde sagt noe som helst om det til meg og jeg ble redd

Ingen har fortalt meg om etter rier.. med andremann. Det var fælt.

Savnet litt mer info om hvor lenge en kunne ha vondt etter å ha blitt sydd, hva som var normalt og ikke. Fikn heldigvis litt mer hjelp der av min jordmor på første barselgruppetreff på helsestasjon, men da hadde jeg allerede gått i 3 uker med veldig vondt, og det ble verre og ikke bedre (stingene løste seg ikke opp).

Jeg synes det er for mye vagt om forandringer i underlivet. Hva er forventet/normal forandring? Hva er skader? Hva skjer hvor? Hvor lang tid kan man forvente at det vil ta å heles? Når bør man be om hjelp mtp skader?

Hvis det var sting, hvor var de lokalisert? Hvis det måtte klippes, hvorfor ikke forklare hvor og hvordan?

Jeg synes det er for mye vagt om forandringer i underlivet. Hva er forventet/normal forandring? Hva er skader? Hva skjer hvor? Hvor lang tid kan man forvente at det vil ta å heles? Når bør man be om hjelp mtp skader?

Hvis det var sting, hvor var de lokalisert? Hvis det måtte klippes, hvorfor ikke forklare hvor og hvordan?

Enig med deg.

Som gravid er det veldig fokus på alt man opplever som gravid og under fødsel, men den virkelige moroa starter jo egentlig ETTER fødsel :)

At ikke alle får supertette og regelmessige rier, selv i aktiv fødsel o_O
Hadde mellom 8 og 12 minutter mellom hver rie, men samboeren syntes jeg hadde så vondt at vi dro til føden, og der var det 6cm åpning. Ble tettere rier etter de tok vannet da...

Også skulle jeg ønske at jeg hadde blitt fortalt at det var forventa at jeg absolutt skulle tisse før jeg fikk forlate føden, var innom doet flere ganger, men det var liksom aldri nok tiss til at jm var fornøyd :wtf: helt til hun sa at jeg da måtte bli på barsel ei natt, istede for barsel hotellet med samboer, da gikk jeg inn og satt på do til det var kommet de magiske 2dl :p

Etterrier og at de blir værre for hvert barn :shifty: etter nr 2 besvimte jeg i dusjen etter fødselen pga smertene , hang meg heldigvis fast i alarmsnora :hilarious:

At man burde takke ja til/be om klyster før man komme skikkelig i gang.

Back
Topp