ER DET NOEN

Siffen

Forelsket i forumet
Som ikke har begynt med grøt ennå???
Har fått beskjed av helsesøster om å vente med grøt til Thea er 6 mnd hvis hun er fornøyd med bare puppen.
Hun sover fra 2100 til mellom 0700 og 0900 og veier nesten 10 kg og er 67 cm....Mye, vet det...[:D] På bare pupp.
Så det virker ikke som om ho behøver noe grøt. Søskene hennes var også store, men ikke så stor[:D] og de begynte jeg med grøt til da de var så gammel.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet til hun var 6 mnd med grøt. Det virker jo som om hun får det hun skal med puppen. Du kan jo evt begynne å gi henne litt smaksprøver på ting og tang.

Selv har vi begynt bittelitt med grøt. Vi er oppe i 2 ts pulver. Grunnen til at vi startet med grøt er at han spiser pupp annenhver time døgnet rundt, natta også, noe jeg synes er ganske så slitsomt.

Med eldstemann ventet jeg med grøt til hun var 6 mnd.

Jeg har heller ikke begynt med grøt!
Hun her får litt mme i tillegg til pupp siste måltid på kvelden det er det eneste.
Har tenkt iallefall å vente til hun er 4 mnd så får vi se det ann litt[:)]

Begynt & begynt....han får det litt innimellom. Så får han smake
litt på middagsglass...., men det tror jeg ikke han syns noe om - da
kommer det nemlig mere ut enn inn[:D]
Han sover så godt på dagen & natta - så jeg tenkte jeg skulle vente
litt med å gjøre det fast. Får 4 flasker med mme om dagen på 210/220 ml.

Har begynt med en ts pulver nå, bare for å venne han til smaken/konsistensen. Jeg synes han er litt tynn (68cm/7750g), derfor har jeg begynt. Jeg ville ikke gjort det om han hadde vært litt tykkere!  

Jeg gir grøt nå.
Prøvde først med velling og litt tykkere, men syntes ikke hu sov noe mere av den grunn så jeg slutta, men da skulle frøkna starte dagen kl 5 om morran og det takler ikke jeg siden hu ikke ville sove igjen føre 10-11.
Så derfor får hu grøt nå, og så ser jeg hu har lagt godt på seg da[;)]

Men middagsglass og andre smaksprøver kommer nok ikke føre rundt 6 mnd.

Sofie får fortsatt bare pupp . Har tenkt å vente til hun er 6 mnd hvis hun ikke har behov for mer før. Foreløpig har jeg mer enn nok :)

behov
ORIGINAL: N!K!TA

Sofie får fortsatt bare pupp . Har tenkt å vente til hun er 6 mnd hvis hun ikke har behov for mer før. Foreløpig har jeg mer enn nok :)

Her også (bare at min heter Mille Sofie [;)])

sander får bare pupp..og er fornøyd med det[:D]

Vi har ikke begynt med grøt enda (ei heller noe annet, eks velling)
Hun får bare pupp og legger godt på seg og virker førnøyd med det hun får så derfor har jeg ikke stresset med å introdusere noe annet enda.

Storesøster fikk litt grøt fra hun var 4 mnd, ikke at hun hadde noe spes behov for det med jeg synes det var gøy å gi henne det [:D] Da fikk jeg høre fra helsesøster at dette var "typisk førstegangsfødende å gjøre det"... Jeg ble neste litt sur på henne da, men pytt. Jeg synes det var gøy å gi henne grøt og da hadde jeg MYE bedre tid enn jeg har nå med to små[:o]

Vi kommer nok ikke til å begynne med grøt før hun er nærmere 6 mnd, så sant jeg fortsatt har så mye melk som nå

Bård Andrè går kun på mme enda..han legger bra på seg, så har ikke noe behov for grøt enda [:)] Det eneste han får utenom er litt sviskesaft i ny og ne.

Back
Topp