Er det noen veeeldig store damer som har opplevd dette? *utslett*

Drømmeren

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Maiblomstene 2020
Jeg er jo på farlig fedme , og med dette hører det til en stygg hengemage[:(]
Men i dag har jeg vondt når jeg sitter , går osv.. har ett stoooort utslett under magen pga at det blir klamt der...
Noen som har tips til å få dette bort? evt har noen opplevd å få betennelse der??

Håper snart legen får fingeren ut og sender søknad om gastric buypass nå altså[:(][:(]

jeg smører noen ganger sink salve der eller inotylon, dr skjelbred barnesalve osv og det forsvinner dagen etter. jeg smører masse, først tørker jeg der også smører jeg..

kan være sopp
men en kan bruke potetsmel, siden en ofte blir fryktelig klam og slikt der.

Ok takk for tips.. jeg har foreløpig smørt på propolisen til forever living.. håper den hjelper.. har ikke noe av det dere nevner for øyeblikket..
Om det er sopp aner jeg ikke , er veeeldig sårt og vondt og utslettet er svææært[:(]
Sendte bilde av utslettet til min mor og hun  mente jeg burde kommet meg til legen , men hva kan han gjøre med ett utslett liksom..[8|]

Det er fort at det setter seg sopp når det blir liggende hud mot hud på den måten. Klør det? Svir? Om svaret er ja, smører du på canesten i et tynt lag, lar det tørke, og legger på et lag med zink. Legg tørre rene kompresser (mesoft) mellom hudfoldene, og vask av kemene med olje morgen og kveld. Legg nye kompresser etter hver gang. Om du ikke har kløe/svie, men kun rødhet, bruker du kun zink og kompresser. Når rødheten forsvinner, fortsetter du å legge kompresser mellom hudfoldene. Kjempeviktig at du vasker av zinkrestene morgen og kveld og legger på nytt. Vaske med myke kompresser og olje. Ikke gni, men ta av det som lett lar seg fjerne :)

Zinksalve har gjort susen flere ganger. Og dusj og vask godt med mild såpe først.

Utslett pga hud mot hud kan bli veldig stygt, så det er nok ikke noe værre enn det. Kan til og med bli sprekke som blør.. Følg rådene ovenfor, så skal du se det blir bedre bare på noen dager. Bruker dette ofte i min jobb som sykepleier, mange som sliter med dette.

såpe er fy-fy :) Olje er bra :)

når brukeren på jobben får sånn så smører vi med sårsalve og legger gassbind under!

Jeg er diger[8|] det hender at jeg blir sår/lukter vondt under magen. Når det skjer så vasker jeg med lacktacyd og masse vann, lufttørker godt og smører med sink eller noen ganger bare talkum. Jeg har også et bakteriedempende skum som jeg bruker noen ganger, men husker jeg navnet på det nå da..[>:]. Er det skikkelig ille så pleier jeg å ligge med "linkluter" om natta dvs at jeg har tynne kluter der om natta[:)].

Takk for tips [;)]
Får nok komme meg i butikken i morgen da[;)]
Det klør ikke , klarer ikke å skille om det er svie eller bare at det er vondt , mulig en god blanding...
Kjenne det ihvertfall godt uansett om jeg står , går , sitter osv[:(]

Ville starta med zink, for å se om det holder da.. Om det ikke gjør susen bruker du canesten i tillegg.. God bedring! :)

Back
Topp