Er det noen ungdomsskole lærer her?

Kan du være litt mer spesifikk enn det? 

cleo_84 skrev:
Kan du være litt mer spesifikk enn det? 

Ja, kan prøve:)
En bekjent av meg har drevet med et prosjekt i mat og helse som heter fiskesprell. Et kostholdprosjekt for å øke bruk av fisk og sjømat blandt barn og unge. I tillegg får de kjennskap til råvarene ved å tilberede måltider og lage en større middag for sine familiemedlemmer. På denne måten får de også kjennskap til hva det vil så å være kokk for en dag.
Jeg lurer på om noen av dere som jobber i ungdomsskolen har drevet med noe liknende. Det jeg egentlig er ute etter, er å se om porsjektarbeid kan øke yrkesbevisstheten til ungdommen og dermed hjelpe dem med å ta rett første valg i videregående skole.

Vi har et utplasseringsprosjekt på noe som går på å oppleve og lære om det å kunne arbeide innen fiskerinæringen. Det er ikke alle som er utplassert, kun de som ønsker det. De går gjennom en søknadsprosess og får ønske seg hvor de eventuelt kunne tenke seg å jobbe. De er da utplassert i to dager. Har lest om prosjektet du snakker om, vi vurderte det, men hadde et annet stort prosjekt som gikk på historie og nærmiljøet dette året, så da ble det ikke i år.

cleo_84 skrev:
Vi har et utplasseringsprosjekt på noe som går på å oppleve og lære om det å kunne arbeide innen fiskerinæringen. Det er ikke alle som er utplassert, kun de som ønsker det. De går gjennom en søknadsprosess og får ønske seg hvor de eventuelt kunne tenke seg å jobbe. De er da utplassert i to dager. Har lest om prosjektet du snakker om, vi vurderte det, men hadde et annet stort prosjekt som gikk på historie og nærmiljøet dette året, så da ble det ikke i år.

Har du noe info lett tilgjengelig som jeg kan få se på?
eventuelt oppgavene med mål/vurderingskriterier. Har dere hentet det noe sted eller har dere laget det selv?

Back
Topp