Er det noen strikkere her (Marius mønster)

*Kula*

Elsker forumet
Jeg holder på å strikke mine første Marius sokker, men jeg får ikke mønster å antall masker til å stemme. Når jeg har strikka 2 runder igjennom mønster har jeg enda 12 masker igjen, å da blir det jo ikke fint om jeg starter på ny omgang mønster. ImageUploadedByBV Forum1358411638.634362.jpg

Blir jo helt feil jo :/

Hvilken oppskrift følger du? Sikker på at du har rett antall masker da?

Det vil alltid bli litt feil i skjøten.

Hva er det du strikker da? Det blir ofte "feil" i skjøten :/

Ligger bilde øverst, der ser du. Men kan ikke tenke meg at det skal være så mye feil :/

Men er det strømper? Ermer? Har strikket mye Marius og det blir skjevt mønster i skjøten.. Men hvis det er ermer vil det ikke vises da det blir under armen.. Men på strømper vil det vises litt. Du kan jo feks prøve å regne deg frem til et maskeantall der det går opp uten at størrelsen blir for ulik, men det lønner seg som regel å følge oppskriften! Snakker av erfaring :P

Hmm.... Såg litt rart ut at det skulle bli så feil, men vist du har fulgt oppskriften så er det nok rett.

Det vil bli en liten skjevhet men det skal ikke se rart ut.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Er det oppskriften i boka på side 185?

Men er det strømper? Ermer? Har strikket mye Marius og det blir skjevt mønster i skjøten.. Men hvis det er ermer vil det ikke vises da det blir under armen.. Men på strømper vil det vises litt. Du kan jo feks prøve å regne deg frem til et maskeantall der det går opp uten at størrelsen blir for ulik, men det lønner seg som regel å følge oppskriften! Snakker av erfaring :P

Som jeg skrev så er det sokker ( strømper)

Følger jo oppskrift så synes det er rart at det ble sånn

Har ikke boka forran meg. Men det er den oppskriften som er på samme side som puffen :)
Mønsteret går over 18 masker så det vil jo ikke gå opp.. jeg skal se på nett om det er noen endringer..
T'øyeblikk..

Som jeg skrev så er det sokker ( strømper)

Følger jo oppskrift så synes det er rart at det ble sånn

Haha.. har ikke brillene på, så så ikke at det sto det, jeg. Men, ja, sånn ble mine også!

Back
Topp