er det noen som vet?

Snart5

Gift med forumet
Julibarna2014
Jeg sliter veldig med ryggsmerter, og på kveldstid har jeg endel sånn stråling nedover rumpen og til lårene.. har hatt veldig vondt nå i flere uker (og nå har jeg hatt ferie i snart 3 uker så har ikke gjort noe særlig heller) og jeg gruuuuer meg til jobb igjen om 1,5 uke.. jobber i en småbarnsavdeling, noe som sier seg selv at det blir vanskelig med å ikke skulle løfte eller gjøre andre tunge ting.. så jeg vurdere å sykemelde meg litt til, og heller gå til kiropraktor eller noe sånt og se om det kommer seg så kan jeg kanskje jobbe gradert litt..
Hadde ikke en eneste plage med snuppen, da jobbet jeg 100% fram til uke 33, da begynte det å bli tungt og jeg jobbet 1 dag mindre i uken som økte etterhvert...

Men hva er best for ryggplager? har aldri gått til noe sånt før? er det jeg selv som bestiller, eller henviser legen meg?

Ble litt langt dette, men takk for at du leste [:)]

De strålesmertene dine høres ut som isjas-smerter. Det er isjasnerven som da eventuelt er i klem... Var litt plaget med det sist jeg og, men gjorde aldri noe med det.
Vet det kan hjelpe og gå til kiropraktor, muligens eventuelt fysioterapaut...?

Dårlig svar fra meg, Knottet...
Håper du får noen bedre svar fra de andre her inne!
Og at du finner en behandling som funker for deg!

*trøsteklem*

ORIGINAL: Rosica

De strålesmertene dine høres ut som isjas-smerter. Det er isjasnerven som da eventuelt er i klem... Var litt plaget med det sist jeg og, men gjorde aldri noe med det.
Vet det kan hjelpe og gå til kiropraktor, muligens eventuelt fysioterapaut...?

Dårlig svar fra meg, Knottet...
Håper du får noen bedre svar fra de andre her inne!
Og at du finner en behandling som funker for deg!

*trøsteklem*

isjas?? hmmm.. har jeg ikke tenkt på engang [8D] tenkte først bekkenløsning, men det er liksom bare på kvelden når jeg setter meg ned for å slappe av eller skal legge meg.. mens ryggen er helt forferdelig omtrent heletiden nå i det siste..  Legen sier ikke så mye, skrev bare ryggplager på forrige sykemelding..

noen andre som kanskje har vært borti noe av det samme?

Jeg aner ikke, så dytter for deg!
Hadde veldig lite plager forrige svangerskap og hååper det blir slik denne gang og.
Jobber i banehage jeg og, så skjønner godt at det blir tungt med vond rygg!!!

Ta kontakt med kiropraktor. De er utrolig flinke med gravide. Flinke til å finne ut hva det er og hva som kan gjøre også. Om de ikke kan gjøre noe, kan de henvise deg videre til fysio eventuellt masasje.

Men forresten. Da jeg gikk til kiro, så fikk jeg beskjed om at ble ryggen for ille, så skulle jeg ligge så lenge jeg orket/gadd på flatt underlag, med beina i 90 grader. Det hjelper ganske bra asså=)

Høres ut som bekkenløsning.. Ta kontakt med fastlegen og få henvisning til fysio.[:)] God bedring![:)]

smertene er like så det er lett å ta feil ,men du kan jo få henvisning til fysio for bekkenløsning.
Og jeg leste at svømme og sykle er bra for bekkenet :)

Huff, det hørtes ikke godt ut!

Har ingen tips til deg, men har kjent småtendenser denne gang jeg også. Ingenting sist![&:] Krysser fingrene for at det ikke blir mer!!

Har hørt at både kiropraktor og fysioterapaut skal hjelpe[:)]

Jeg har også strålende smerter på den ene siden, som går oppover mot siden av ryggen og nedover låret. Hadde det sist også, men vet fortsatt ikke om det er bekkenløsning eller isjassmerter. Ting tyder kanskje på bekkenløsning, siden smertene dukket opp omtrent i samme øyeblikk jeg ble gravid [8|] Gikk til manuellterapaut sist, og kan absolutt anbefale det [:)]

ORIGINAL: Jaybird

Ta kontakt med kiropraktor. De er utrolig flinke med gravide. Flinke til å finne ut hva det er og hva som kan gjøre også. Om de ikke kan gjøre noe, kan de henvise deg videre til fysio eventuellt masasje.

Men forresten. Da jeg gikk til kiro, så fikk jeg beskjed om at ble ryggen for ille, så skulle jeg ligge så lenge jeg orket/gadd på flatt underlag, med beina i 90 grader. Det hjelper ganske bra asså=)

Ja det eneste som hjelper her er å ligge, men er begrenset hvor mye jeg får ligget med en liten jente som krever sitt.. heldigvis er sambo flnk og tålmodig [:)]

Jeg har hørt at Naprapat skal være tingen. Jeg er inhabil siden jeg aldri har gått til en, men verdt et forsøk?

Tusen takk for svar [:)] 
Jeg skal ringe legen neste uke, så får vi se om det blir noe kkiropraktor eller et eller annet på meg [;)] kan ikke gå sånn som dette i 7 mnd til...[&o]

Sniker nå litt her og litt der jeg da... hihi =)
Det du beskriver høres veldig likt ut med det jeg har. Mest sannsynlig så vil nok jeg tro at d er en eller annen form for bekken plager. Så d du bør gjøre er å få en time til legen hvor han henviser deg til fysioterapaut for bekkenløsning.. prøv å legg på litt i forhold til hvordan smertene plager deg. For vist du får d som bekkenplager med gangvansker så får du d nemlig gratis. Tror jeg heller ville ha valgt å gått til fysio istede for kiropraktor. Jeg hadde bekkenplager sist også, og fysioterapautene kan variere litt så d er viktig at di har spesialisert seg på det!!! lykke til! Håper du finner ut av d..vist du lurer på nå mere så er d nå bare og spørre...

kiropraktor må du sjølv bestille time til fysio kan lege henvise til eller du kan bestille sjølv men da uten henvisning er det noe dyrere tur det er sån. Prøv å legg deg på rygg heilt flatt med bein og armer på gulvet ei stund noen meiner det hjelper men har lite erfaring med den type rygg smerter har ofte nakke vondt å da hjelper det med varme

Har det samme, og det blir verre og verre igrunn.
Har vært sykemeldt i en uke no. Føtterne svikter til tider,
og nå klarer jeg ikke lengere å kle på meg på normal måte.
Skal til lege igjen imorgen og håper han sender meg rett til fysioterapi.
IKKE gå mye på asfalt og hardt underlag, blir mye verre da har jeg funnet ut,
sitt med bøyde knær osv..

Takk for gode tips [:)] Da skal jeg spørre etter fysio [;)] Har enda veldig vondt, og ligger mye iløpet av dagen...
sambo har stukket av med tlf min idag så jeg må ringe legen imorgen..

Ett lite tips når du skal hvile da, er å legge ei pute eller ei dyne i mellom beina. viktig at du har den hele veien i fra skrittet til slutten av foten så d blir likt liksom. d hjelper til å stabilisere bekkenet. det funker veldig bra for min del iallefall. 

ORIGINAL: Puz82

Ett lite tips når du skal hvile da, er å legge ei pute eller ei dyne i mellom beina. viktig at du har den hele veien i fra skrittet til slutten av foten så d blir likt liksom. d hjelper til å stabilisere bekkenet. det funker veldig bra for min del iallefall. 

åå, får dra fram amme puten da [:)] takk for tipset!

Back
Topp