Er det noen som vet???

vesla87

Gift med forumet
Er det vanlig at man kan utvikle allergi når man er gravid? Var på besøk hos kusina til sambo og de har fått seg katt. Og plutselig i løpet av besøket og nå etter besøket er jeg blitt skikkelig snørrete og det klør og jeg nyser :S Har aldri reagert på katt før. Reagerer ikke på bikkja mi, men nå reagerte jeg plutselig :S Skikkelig trist hvis jeg er blitt det nå :( Jeg er så glad i dyr....

Hvis du fremdeles klør og er snørrete selv etter at du har kommet vekk fra katten, så tror jeg ikke at det er den som forårsaker det. Man pleier vel å bli bedre så fort kilden forsvinner? Var iallefall sånn for eksen min.

Hormonene kan sikkert gjøre det, selv ble jeg super bra av allergien min sist svangerskap[:D] å koset du med katten er det lurt om du legger klærna dine på vask å dusjer.
Men nå er jeg så allergisk mot alle dyre hår at kommer jentungen hjem fra mora som har hund og driver med hest klør jeg bare hu sitter bak meg i bilen[&o]

Det er nokk mulig det[:)] Men siden du ikke er plaget med allergi så er det sikkert bare nå mens du går gravid[:)]

ja mange som får allergi under graviditet.
Ei venninde av meg var konditor hun fikk mel allergi..
Så hun måtte slutte i yrket sitt..

Det kan godt hende at det bare er den katten du reagerte på også. Jeg er sånn at jeg kun reagerer på ukjente katter og når jeg koser masse med de og gnir meg i øynene og slik. Jeg reagerer også mere på kattunger. Mine egne katter reagerer jeg ikke på i det hele tatt. Min allergi går også vekk med en gang jeg fjerner meg fra kilden og vasker hender og aniskt, men det kan jo hende at du reagerer annerledes.

Back
Topp