Er det noen som strikker her?

bama

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg ble usikker på om det er en slik tråd fra før, men jeg spør likevel :)

Er det noen som strikker her? Hva skal dere strikke til de små? Jeg er ikke så flink og har de to siste årene vært plaget med en kronisk tennisalbue og har ikke rørt strikking på lenge :( Men nå har jeg lyst å prøve meg på et mor signe-teppe og så et hentesett til jenta i magen.

Hvis noen har noen passelig enkle, men fine hentesett oppskrifter (gjerne med bilde av settet) å dele så hadde det vært hyggelig :)

Jeg strikker, kan ikke si jeg er spesielt flink, men prøver meg nå på litt forskjellig så må jeg jo bli stadig bedre tenker jeg :)
Hadde jo seriøse planer om å få srikket mye til babyen gjennom svskapet, men formen har jo vært så dårlig at jeg har ikke orket noe før nå nylig ;)

Dette temaheftet ble med meg hjem etter besøk hos min "garnlanger"
http://www.sandnesgarn.no/hefter/baby/0812-lanett-baby-9040812

Og det jeg har begynt på er tema 4 (genser bukse og lue), kjøpte dette før vi fant ut kjønn så neste prosjekt blir nok noe mindre nøytralt :)
Er hvertfall flere ting der jeg fikk lyst til å strikke, må bare sjekke ift evnene mine :P
Har og tenkt å finne hentesett, vognteppe og helst en kjørepose også :)

Jaaaa, jeg strikker. Halvveis i et hentesett. Har også strikka de uggsene på profilbilde mitt. Jeg har også kommet et godt stykke på en kjørepose, og så er jeg så gal at jeg har begynt på dåpskjole. Så får vi se hva som blir ferdig til lillemann kommer. Har brukt et par oppskrifter fra sandnesgarn; det første året, både kjøreposen og dåpskjolen er derfra.

Jeg strikker :) Jeg har strikket monsterbuksen på profilbildet mitt til 3 åringen. Ikke strikket noe til baby enda da vi fortsatt ikke vet kjønn og vil helst ikke ha noe nøytralt. Då blir vel å begynne på noe etter 3D ul tenker jeg.

Jaaaa, jeg strikker. Halvveis i et hentesett. Har også strikka de uggsene på profilbilde mitt. Jeg har også kommet et godt stykke på en kjørepose, og så er jeg så gal at jeg har begynt på dåpskjole. Så får vi se hva som blir ferdig til lillemann kommer. Har brukt et par oppskrifter fra sandnesgarn; det første året, både kjøreposen og dåpskjolen er derfra.

åå kan ikke du legge ut oppskriften på de uggsene? De var super søte. Så flink du er

Jeg strikker, kan ikke si jeg er spesielt flink, men prøver meg nå på litt forskjellig så må jeg jo bli stadig bedre tenker jeg :)
Hadde jo seriøse planer om å få srikket mye til babyen gjennom svskapet, men formen har jo vært så dårlig at jeg har ikke orket noe før nå nylig ;)

Dette temaheftet ble med meg hjem etter besøk hos min "garnlanger"
http://www.sandnesgarn.no/hefter/baby/0812-lanett-baby-9040812

Og det jeg har begynt på er tema 4 (genser bukse og lue), kjøpte dette før vi fant ut kjønn så neste prosjekt blir nok noe mindre nøytralt :)
Er hvertfall flere ting der jeg fikk lyst til å strikke, må bare sjekke ift evnene mine :p
Har og tenkt å finne hentesett, vognteppe og helst en kjørepose også :)

Så mye fint i det heftet! :) Jeg leter etter et hentesett til jente. Jeg vil det skal være jentete, men helst ikke bare rosa. Og de jeg synes er fine er nok for vanskelige for meg :P

Stilige uggs! :) Oi oi, dåpskjole får jeg ikke lov til av svigermor, arvekjole fra henne som alle barnabarna må bruke :P Selv har jeg sett på strikkede dåpskjoler og de er sååå fine :)

Jeg strikker :) Jeg har strikket monsterbuksen på profilbildet mitt til 3 åringen. Ikke strikket noe til baby enda da vi fortsatt ikke vet kjønn og vil helst ikke ha noe nøytralt. Då blir vel å begynne på noe etter 3D ul tenker jeg.

Veldig stilig monsterbukse! Når skal dere på 3D-ul? Jeg venter ei jente så blir nok rosa/lilla/hvitt som blir fargene hos oss :)

Eg strikke :)
Men til babyen veit eg ikkje om det blir nåkka ;)
Mamma ska strikke koseteppe (ho e begynt på det), havskum mønster!
Åsså ska ho strikke hentesett (tradisjon ho har, gir hvert barnebarn nytt eget hente sett), muligens strikke ho et vognteppe og ;)

Har nettopp strikka et marius sett (genser og bukse) til en kollega av meg som fikk unge på søndag ;)

Kan egentlig ikke strikke:) lærer det av en på jobben. Så her har jeg såvidt begynt på sokker og en teppe(sånn bestemorruter;) Så får se om jeg rekker å lage til oktober hehhe:) begynte med en lue til storebror før jul,og den er fortsatt ikke ferdig enda hihi :smiley-ashamed008

Kan egentlig ikke strikke:) lærer det av en på jobben. Så her har jeg såvidt begynt på sokker og en teppe(sånn bestemorruter;) Så får se om jeg rekker å lage til oktober hehhe:) begynte med en lue til storebror før jul,og den er fortsatt ikke ferdig enda hihi :smiley-ashamed008

Hehe, jeg er også sånn. Jeg kan gjerne begynne på noe, men det tar evigheter :P Håper på å endre den trenden fremover :)

Hehe, jeg er også sånn. Jeg kan gjerne begynne på noe, men det tar evigheter :p Håper på å endre den trenden fremover :)

heeh ja jeg får sånn kick at jeg skal begynne på det og det...så blir det bare liggende. Når har jeg lovet veninna mi å strikke sokker til henne oxo;)

Jeg strikker også, men er ikke så flink til å gjøre de helt ferdige...:) hater å montere og sånn. Men nå når det blir strikking til baby så må jeg vel klare å få ting ferdige :) Gensere med rund sal er geniale for min del da :) Hadde tenkt å strikke en del til vinteren nå, men siden baby er under tre måneder stort sett hele vinteren så er det litt vanskelig å finne mønster som er i liten nok størrelse. Jeg har strikket en del i str halvt år og ett år, men vil gjerne ha noe jeg kan ha på i begynnelsen. Hentesett er vel stort sett i bomull virker det som? Er vel ikke bare bare å bruke ull i steden? Spørs om jeg må ta noen oppskrifter jeg liker og så modifisere størrelsen litt selv :) Vil lage heldress, bukse og genser samt småting, teppe og kanskje en kjørepose... Ja og så har jeg nettopp begynt på en dåpskjole fra Sandnes, veldig spent på om den blir fin :) Jeg vil strikke den litt annerledes enn oppskriften øverst, men spørs om jeg får det til som jeg vil ha det...

Jeg strikker også, men er ikke så flink til å gjøre de helt ferdige...:) hater å montere og sånn. Men nå når det blir strikking til baby så må jeg vel klare å få ting ferdige :) Gensere med rund sal er geniale for min del da :) Hadde tenkt å strikke en del til vinteren nå, men siden baby er under tre måneder stort sett hele vinteren så er det litt vanskelig å finne mønster som er i liten nok størrelse. Jeg har strikket en del i str halvt år og ett år, men vil gjerne ha noe jeg kan ha på i begynnelsen. Hentesett er vel stort sett i bomull virker det som? Er vel ikke bare bare å bruke ull i steden? Spørs om jeg må ta noen oppskrifter jeg liker og så modifisere størrelsen litt selv :) Vil lage heldress, bukse og genser samt småting, teppe og kanskje en kjørepose... Ja og så har jeg nettopp begynt på en dåpskjole fra Sandnes, veldig spent på om den blir fin :) Jeg vil strikke den litt annerledes enn oppskriften øverst, men spørs om jeg får det til som jeg vil ha det...

Så spennende med dåpskjole :)

Jeg har nå funnet et sett jeg har lyst å strikke og invistert i garn (glemmer alltid hvor dyrt det faktisk er). Jeg skal strikke det i 0-3 mnd, så det blir muligens hentesett om det blir å passe. Og hvis jeg blir ferdig :P

Jeg strikker bare i ull selv og finner masse oppskrifter :)
Se her f.eks
http://www.sandnesgarn.no/hefter/baby/tema-24-babytepper-og-hentesett-904tema24
Om det ikke skal strikker i lanett i utgangspunktet står det flere garnalternativ opplyst :)
Her er det også mye fint, står under hver oppskrift hva garn som er brukt :)
http://www.garnstudio.com/lang/no/drops_catalog_oversikt.php?type=Baby
Jeg synes nok Sandnes sine oppskrifter er enklest å forstå/strikke dog :)

Jeg strikker bare i ull selv og finner masse oppskrifter :)
Se her f.eks
http://www.sandnesgarn.no/hefter/baby/tema-24-babytepper-og-hentesett-904tema24
Om det ikke skal strikker i lanett i utgangspunktet står det flere garnalternativ opplyst :)
Her er det også mye fint, står under hver oppskrift hva garn som er brukt :)
http://www.garnstudio.com/lang/no/drops_catalog_oversikt.php?type=Baby
Jeg synes nok Sandnes sine oppskrifter er enklest å forstå/strikke dog :)
Jeg så på dem nå, har alltid trodd at sånne ensfargede med hullmønster og sånn var i bomull, men det er det visst ikke :) hehe.. Men jeg er ikke noe flink til å lage hullmønster, fletter og sånne ting...(er det det som kalles kunststrikk eller er det noe annet igjen?) Jeg har strikket med fargemønster bare, så det har gått mye i de klassiske Marius, fana osv. Ville gjerne strikke en 0-3 mnd genser i Marius med rund sal, men har ikke funnet liten nok størrelse enda. Har funnet en annen en nå da, i liten str :)

Så spennende med dåpskjole :)

Jeg har nå funnet et sett jeg har lyst å strikke og invistert i garn (glemmer alltid hvor dyrt det faktisk er). Jeg skal strikke det i 0-3 mnd, så det blir muligens hentesett om det blir å passe. Og hvis jeg blir ferdig :p
Har du bilde? :) Spennende :)
Her er en heldress jeg tenkte å lage, og så er det dåpskjolen da. Jeg syntes skjørtet var så fint, men jeg må lære meg hullmønster og sånn da. Det har jeg ikke prøvd før. Ser ikke den øverste delen så godt, men den ser litt kjedelig ut. Skal prøve å få laget hullmønster på armene, innen jeg kommer helt dit opp så har jeg vel lært det, hehe..._6732402421_medium.jpg _DSC2924_medium.jpg

Her er en heldress jeg tenkte å lage, og så er det dåpskjolen da. Jeg syntes skjørtet var så fint, men jeg må lære meg hullmønster og sånn da. Det har jeg ikke prøvd før. Ser ikke den øverste delen så godt, men den ser litt kjedelig ut. Skal prøve å få laget hullmønster på armene, innen jeg kommer helt dit opp så har jeg vel lært det, hehe...Vis vedlegget 18840 Vis vedlegget 18841
Nuudelig. Jeg strikker dåpskjolen på andre siden i det sandnesheftet du bruker. Strikker i mandarin petit jeg da. Ble anbefalt det, da den holdt seg hvit lengre.

Her er en heldress jeg tenkte å lage, og så er det dåpskjolen da. Jeg syntes skjørtet var så fint, men jeg må lære meg hullmønster og sånn da. Det har jeg ikke prøvd før. Ser ikke den øverste delen så godt, men den ser litt kjedelig ut. Skal prøve å få laget hullmønster på armene, innen jeg kommer helt dit opp så har jeg vel lært det, hehe...Vis vedlegget 18840 Vis vedlegget 18841

Så nydelig! :) Jeg er relativt på et nybegynnernivå, og derav valg av strikketøyet mitt. Det er ganske likt hele veien på strikkinga.

Modell nr 9 på denne linken http://www.sandnesgarn.no/hefter/dame/0806-sandnes-mini-alpakka-9040806 :)

Back
Topp