Er det noen som IKKE har tatt tidlig UL her inne......??

Staffie *venter nr2*

Flørter med forumet
Kjenner jeg blir både usikker og bekymret når jeg hører om dere som nå har hatt to (!!!!) ul allerede.........

Jeg har ikke hatt noen ennå jeg.......hadde tenkt å ta en i uke 8 eller 9, men nå vurderer jeg å vente til den i uke 12. Ikke skal jeg til fastlegen før da heller, fordi på mitt legekontor sier legen min at det ikke er noe poeng dersom det ikke er noe spesielt.....han vil jeg skal komme i uke 12 når det samtidig skal tas blodprøver etc. Samme sa han ved forrige svangerskap.

Den gang hadde jeg litt blødninger, og hadde to ul i uke 7 og 9. Denne gangen har jeg heldigvis ikke hatt noe blødninger ennå, og håper heller ikke det skjer noe.

Men kjenner jo på følelsen av om det lever der inne, at det er bare en, at det er ok så langt.

Samtidig er jeg litt der hvor jeg tenker at jeg ikke får gjort noe fra eller til bortsett fra å leve og spise etter retningslinjene.
Er det ikke liv laga, er det lite jeg får gjort. Samtidig er jo skrekken en MA og da ville det vært greit å vite det nå fremfor på ul i uke 12......

Flere enn meg?? Eller er jeg alene om det....?
 
Jeg har heller ikke hatt tidlg ul, skal til legen den 7 juni. da skal jeg ta ul, men da er jeg 13 uker... Så vil ikke kalle det tidlig:-P
Legen her tar ikke inn til ul så veldig tidlig, med mindre man har mistet før og skal følges opp.. skjønner ikke åssen alle er inne klarer å få henvisning til Ul så tidlig jeg.... eller er dere privat?? ;)

 
Jeg har heller ikke vært på tidlig ul ennå, har vært hos legen og han har sendt henvisning. Sitter bare å venter på at det skal komme et brev i posten med time.
 
Har ikke tatt tidlig ul. Gjorde ikke det med førstefødte heller. Venta til uke 19 :) altså til ordinær ul. Så aldri noen grunn for å gjøre det.
 
har enda ikke tatt.
prøvde og få tak i lege men fikk beskje om og ringe tilbake når jeg var rundt uke 12.
og jormor får jeg ikke førr jeg har vært til lege..

så venter i spenning hær :)
 
Har ikke hatt tidlig ul..  Har aldri hatt noe blødning eller mistet, alt gikk tipp topp sist og til nå så har alt gått bra. Så venter nok til ordinær ultralyd.. 
 
Har heller ikke vært på ul lyd ennå, er nå kanskje i uke 10. men legen har sendt henvisning, pga det er vanskelig å si hvor langt jeg er på vei.. Men venter fortsatt på å få vite når jeg får time, tipper det blir ca uke 12 etter mensen og regne. 
 
Jeg kommer ikke til å ta tidlig UL så lenge alt ser ut til å gå som normalt. Dvs ingen blødninger :) 
 
Tenkte å vente til ordinær ul hvis ikke det er noe spesielt. Tenker at det kan være litt greit, også, å ikke bli for knyttet til den lille hvis det skulle gå galt. Hadde i uke 19 sist, men fikk to ekstra i uke 32 og 36, i tillegg til at jeg hadde 3D i uke 29 -og DET skal jeg definitivt igjen!
 
Vær glad dere slipper tidlig ul!!! Vet noen går privat og betaler dyrt for det, men mange av oss har hatt mistet ett eller flere foster i tidligere svangerskap og derfor får ul. Så får man ta diskusjonen om tidlig ul bør være noe alle får, ja mener jeg :)

Jeg mistet en jente i uke 20 og skulle gladelig byttet bort alle ulene mot å få henne igjen!
 
Aldri tatt tidlig ul :) synes det er helt greit æ Vente til uke 18 :) om ei uke får jeg høre hjertet.. Finner han det ikke så sendes jeg nok videre ;)
 
Venter fortsatt på å få høre når jeg får UL, rundt uke 12 tipper jeg. Men har veldig mye eksamener rundt der, så er vanskelig å finne en dag som passer, å får jeg UL på en dag jeg har eksamen, så har de sikkert ikke så mange andre ledige timer om jeg ringe rå prøver å bytte,, 
I så fall får jeg vel vente til i uka 18, men synes det er litt skummelt å vente så lenge.. Synes det er skummelt å fortelle at jeg er gravid, uten at jeg veit om det er noe liv i magen. Når har dere tenkt til å fortelle det til familie og venner?
 


2+2=5 <3 skrev:
Aldri tatt tidlig ul :) synes det er helt greit æ Vente til uke 18 :) om ei uke får jeg høre hjertet.. Finner han det ikke så sendes jeg nok videre ;)



kan man høre hjertet i uke 8? Sist jobbet jm som en helt for å finne det i uke 13-14..
 
Jeg må fint vente til ordinær ul. Måtte det i første svangerskap også. Akkurat nå bruker jeg heller pengene på akupunktur mot kvalme enn på privat ul. Håper alt er bra i magen.
 
Jeg har ikke hatt det. Og kommer hellet ikke til å ha den før det er den ordinøre ultralyden
 


SunShin skrev:


2+2=5 <3 skrev:
Aldri tatt tidlig ul :) synes det er helt greit æ Vente til uke 18 :) om ei uke får jeg høre hjertet.. Finner han det ikke så sendes jeg nok videre ;)



kan man høre hjertet i uke 8? Sist jobbet jm som en helt for å finne det i uke 13-14..



Ingen problem hos meg iallefall.. Fant det på første forsøk med jentugen.. Å da var jeg 6-7 uker bare..
 
har ikke vært enda :) Men lurer på å bestille meg en neste uke bare for å sjekke at alt er greit og for å finne ut hvor langt jeg er påvei. Hadde en blødning i slutten på februar, men den var ikke som vanlig mensen pleier å være. Var bare litt blod og varte bare i noen få dager, og jeg pleier å blø mye i 1uke
 
Ser ingen grunn til å gjøre det når alt virker greit:) Føler ikke det er noe som er nødvendig å bruke penger på hvertfall. Det andre svangerskapet gikk helt fint. Der hadde jeg de to ordinære ul og 3D rundt uke 27. Kommer til å vurdere 3D sterkt denne gangen å!!:) Var veldig fornøyd med kvinnedoktorn i Tønsberg!
 
Æ ska ikke ha tidlig ul :) Regne me kroppen ordne opp i d her sjøl å itj så my æ kainn gjør,uansett ka som skjer :) Gubben har bestilt ul i uke 12 da,så hainn e meir ivrig einn mæ på d her ;)
 
Takk for svar jenter !!

Godt å se jeg ikke er helt alene om det.....men det er veldig forståelig med de som tar tidlig, særlig de som har vonde erfaringer...
 
Back
Topp