er det noen som husker henne?

orkidee3

Gift med forumet
brita kahtrine wallevik  ..barnestjerne som døde av kreft når hu va 16 år gammel..[:(]
husker sååå godt kassetten jeg hadde av hu..åååå jeg var såå glad i den ..men så ble den borte eller ødelagt..å i alle år så har de sangene dukket opp i hodet mitt i ny og ne..savnet de så veldig..de er jo så utrolig fine de sangene ..å tenk!!i kveld fant jeg de!!!!
jeg ble så gla!!![:)][:)]det er en del av barndommen min føler jeg..så  når jeg hørte de igjen så triller tårene mine her..de er så mye innhold i de sangene hennes..mye å tenke på..
trykk på linken så kan dere høre smakebiter av de..jeg har nettopp lasta de ned å synger med [:D][:D]å etter så mangen år så husker jeg mye av tekstene..så nå skal jenta mi på 5.5 år få disse..håper hu kommer til å like de like mye så jeg har gjordt[:)]
 
 
 
 
http://www.barneselskapet.musikkonline.no/shop/displayAlbum.asp?id=9668
 
Å herlighet!!! Ja, jeg digget henne!!! Jeg kunne alle sangene(nesten) på rams[:)]
Jeg hørte på henne hele tiden...[:D] 
 
ORIGINAL: kajja

Å herlighet!!! Ja, jeg digget henne!!! Jeg kunne alle sangene(nesten) på rams[:)]
Jeg hørte på henne hele tiden...[:D] 

 
åååååå[:D][:D][:(][:D] JEG OG!!!!![:D] blir litt sentimental jeg altså[:D]såååå stilig at flere og husker hu,å ikke minst hørte på hennes sanger[:)][:D]
 
når jeg hørte sangen:et barn er et lite menneske " igjen nå så kom tårene vettu[:D][:(][:D] har ikke hørt de sangene på snart 15 år..sprøtt!!!å nå når jeg er voksen å fått barn selv så er d jo så mye i de og..[:)]
 
er det noen som husker henne?

Vis relaterte tråder: (i dette forumet | i alle forum)

ja å ho hadde nokre fine sanger, kan ikkje hukse at hun døde av kreft, så leit da, virkelig ei flink jente
 
Mulig jeg er litt for ung... [8|]

Herlig stemme da.. [:)]
 
ORIGINAL: redorkide3nydlige

ORIGINAL: kajja

Å herlighet!!! Ja, jeg digget henne!!! Jeg kunne alle sangene(nesten) på rams[:)]
Jeg hørte på henne hele tiden...[:D] 


åååååå[:D][:D][:(][:D] JEG OG!!!!![:D] blir litt sentimental jeg altså[:D]såååå stilig at flere og husker hu,å ikke minst hørte på hennes sanger[:)][:D]

når jeg hørte sangen:et barn er et lite menneske " igjen nå så kom tårene vettu[:D][:(][:D] har ikke hørt de sangene på snart 15 år..sprøtt!!!å nå når jeg er voksen å fått barn selv så er d jo så mye i de og..[:)]


Ja, jeg måtte høre litt på sangene og kjente jeg fikk tårer i øynene [X(]
Det er så herlig å finne ting du forbinner med barndommen igjen[:)] tusen minner strømmer til her nå[:)]
 
ORIGINAL: Karsol

er det noen som husker henne?

Vis relaterte tråder: (i dette forumet | i alle forum)


ja å ho hadde nokre fine sanger, kan ikkje hukse at hun døde av kreft, så leit da, virkelig ei flink jente

 
jo hu gjorde nok d[:(]
husker jeg var så lei meg når jeg hørte på visse sanger..for jeg visste at hu hadde kreft..[&o]
 
ORIGINAL: kajja

Å herlighet!!! Ja, jeg digget henne!!! Jeg kunne alle sangene(nesten) på rams[:)]
Jeg hørte på henne hele tiden...[:D] 


me too! hun var superflink!!
 
jeg også digge henne å kunne alle sangene på rams. Husker programme om livet hennes. Å hvordan jeg gråt.
 
Hvilket år var det da?? sånn ca altså...... Jeg husker henne ikke, jeg hørte bare på sissel kyrkjebø og brødrene mine sin puddelrock-musikk! [8D]
 
ORIGINAL: annki53

jeg også digge henne å kunne alle sangene på rams. Husker programme om livet hennes. Å hvordan jeg gråt.

 
ååå..var det et prog om det ???[8|]har aldri jeg fått med meg[:(]
det skulle jeg gjærne sett altså..[:)]
 
ORIGINAL: vand

Hvilket år var det da?? sånn ca altså...... Jeg husker henne ikke, jeg hørte bare på sissel kyrkjebø og brødrene mine sin puddelrock-musikk! [8D]

 
ca 1995[:)]
 
ORIGINAL: redorkide3nydlige

ORIGINAL: vand

Hvilket år var det da?? sånn ca altså...... Jeg husker henne ikke, jeg hørte bare på sissel kyrkjebø og brødrene mine sin puddelrock-musikk! [8D]


ca 1995[:)]

 
 
da var jeg 12/13 år og likte ALT annet enn barnemusikk! [8D] Da gikk det i rock/pop og celine dion! Men synd at hun døde så ung da.... [8|]
 
ORIGINAL: vand

ORIGINAL: redorkide3nydlige

ORIGINAL: vand

Hvilket år var det da?? sånn ca altså...... Jeg husker henne ikke, jeg hørte bare på sissel kyrkjebø og brødrene mine sin puddelrock-musikk! [8D]


ca 1995[:)]



da var jeg 12/13 år og likte ALT annet enn barnemusikk! [8D] Da gikk det i rock/pop og celine dion! Men synd at hun døde så ung da.... [8|]

 
nei d må var før-.for cden ble utgitt i 95..å jeg hadde hu bare på kassett..d var før cd tiden hehe
hm..nei da vet jeg ikke..for jeg var ca 10-11 når jeg hørte på hu om jeg ikke tar helt feil..[8|]
 
for seinere enn det så var d bare ballader å sånn kliss musikk for min del ..å ingen barnesanger hehe..kanskje noen andre så vet?
 
 
ORIGINAL: redorkide3nydlige

ORIGINAL: vand

ORIGINAL: redorkide3nydlige

ORIGINAL: vand

Hvilket år var det da?? sånn ca altså...... Jeg husker henne ikke, jeg hørte bare på sissel kyrkjebø og brødrene mine sin puddelrock-musikk! [8D]


ca 1995[:)]



da var jeg 12/13 år og likte ALT annet enn barnemusikk! [8D] Da gikk det i rock/pop og celine dion! Men synd at hun døde så ung da.... [8|]


nei d må var før-.for cden ble utgitt i 95..å jeg hadde hu bare på kassett..d var før cd tiden hehe
hm..nei da vet jeg ikke..for jeg var ca 10-11 når jeg hørte på hu om jeg ikke tar helt feil..[8|]

for seinere enn det så var d bare ballader å sånn kliss musikk for min del ..å ingen barnesanger hehe..kanskje noen andre så vet?


 
Utseendemessig var hun veldig 80-tallet tenkte jeg......[8|]
 
åh ja...Hun huske jeg hørte mye på henne når jeg var liten,det gjor mamman min også....Hørte hun hadde kreft,og døde av det..så trist[:(]
 
ORIGINAL: kajja

Å herlighet!!! Ja, jeg digget henne!!! Jeg kunne alle sangene(nesten) på rams[:)]
Jeg hørte på henne hele tiden...[:D] 

 
samme her.. hadde kassettem hennes.. syns det var så trist at hun skulle dø..
husker spes den ene sangen: la meg gå (el noe sånt)
 
hun var populær på den tiden hvor hun der jannicke, hun som er sånn stor på musikaler nå, var populær.... jeg gikk på barneskolen vet jeg, og der var jeg ferdig i 93 - så før det!
 
fra http://www.last.fm/music/Brita+Wallevik :

Brita Wallevik was born in 1973 in Kristiansand, Norway, and died of cancer when she was 16.

She released the albums “I Mine drommer” (In my dreams), before christmas 1987, and the album “Var soster” (Our sister), in collaboration with Aashild R. Hvass and Anne Karin Kaasa, in 1989.
After her death her family released the memorial album “Brita med venner” (Brita with friends) in 1990. This album also contains poems read by Wenche Foss and songs written and performed by Britas sisters.
An unofficial album, “Walleviks beste”, was released in 1995.

From her diagnosis with cancer she was an iconical figure in the norwegian cancer cause. She appeared on TV where she talked about how it was to be a child with cancer, and, during an interview, she laughingly removed her wig and swaped it with another.
Together with her friend, actoress Wenche Foss, she started the fund, Pro arte, for the art. This fund gives children with cancer an opportunity to enjoy arts, while recieving treatment at the national cancer hospital, Radiumhospitalet.

- så 1987 kom første albumet da. og så døde hun i 1990 [:(] - og så kom det en best-of plate i 1995
 
ORIGINAL: Primrose

fra http://www.last.fm/music/Brita+Wallevik :

Brita Wallevik was born in 1973 in Kristiansand, Norway, and died of cancer when she was 16.

She released the albums “I Mine drommer” (In my dreams), before christmas 1987, and the album “Var soster” (Our sister), in collaboration with Aashild R. Hvass and Anne Karin Kaasa, in 1989.
After her death her family released the memorial album “Brita med venner” (Brita with friends) in 1990. This album also contains poems read by Wenche Foss and songs written and performed by Britas sisters.
An unofficial album, “Walleviks beste”, was released in 1995.

From her diagnosis with cancer she was an iconical figure in the norwegian cancer cause. She appeared on TV where she talked about how it was to be a child with cancer, and, during an interview, she laughingly removed her wig and swaped it with another.
Together with her friend, actoress Wenche Foss, she started the fund, Pro arte, for the art. This fund gives children with cancer an opportunity to enjoy arts, while recieving treatment at the national cancer hospital, Radiumhospitalet.

- så 1987 kom første albumet da. og så døde hun i 1990 [:(] - og så kom det en best-of plate i 1995

 
åh..fikk helt frysninger jeg altså..husker jeg var så lei meg når jeg tenkte på at hu hadde kreft..
[:(]så hu satte hvertfall spor hos meg..
 
 
Back
Topp