Er det noen som hekkler her?

Aniela

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg selv er rimelig ny på å hekle, men jeg har blidt skikkellig hekta på å hekle. Så jeg lurer på om det er flere av meg her inne som liker å hekle?

Tenkte nemlig at vi kunne ha denne tråden her til å evt legge ut det vi hekkler eller har hekklet til huleboeren våre. Og evt dele oppkrifter. :)

Holder du på med andre prosjekter så er det lov å legge ut det også. ;-)

Jeg hekler, men veldig periodevis :P Har ikke begynt på noe babyprosjekt ennå, men har jo lagd noe til de to andre, så skal jo lage noe til bittelillebror også :) Følger med her jeg på gode ideer :)

Jupp, jeg hekler veit du :) Veldig gøy, for jeg har ikke tålmodighet med strikketøy :) hihi

Nå hekler jeg ett teppe med type oldemorsruter :) det er lilla da, siden jeg ikke ikke visste kjønnet når jeg startet :)

Kan legge ut bilde etterhvert :)

Veldig koselig med en slik tråd :)

Jeg har heller mye tidligere, alt i fra baby boots til luer og tepper. Min erfaring med disse luene er at de blir for luftige, man må sy inn fôr hvis man skal kunne bruke dem når det er annet enn helt vindstille ute. Har selv heklet 4 av disse luene fra diverse oppskrifter, men synes det var det samme med alle. Heklenål nummer 5 blir kanskje for stort, skulle vært en oppskrift med mindre nål. Men for all del, er mye kjekkere å hekle med tjukk nål.. Går så fort!:-)

Jeg har heller mye tidligere, alt i fra baby boots til luer og tepper. Min erfaring med disse luene er at de blir for luftige, man må sy inn fôr hvis man skal kunne bruke dem når det er annet enn helt vindstille ute. Har selv heklet 4 av disse luene fra diverse oppskrifter, men synes det var det samme med alle. Heklenål nummer 5 blir kanskje for stort, skulle vært en oppskrift med mindre nål. Men for all del, er mye kjekkere å hekle med tjukk nål.. Går så fort!:)

Ja, enig med luene. Det blir liksom en type "kjørelue" tenker jeg :) Men det finnes mange flotte lueoppskrifter som er med mindre nål og da blir gjerne resultatet litt tettere, men kanskje ikke like elastisk. Nei det er ikke greit :)

Koselig teppe :) Er så mye fint man kan lage! :)

Jeg var nettopp inne på drops sine sider for å se ;) Ikke helt bestemt meg da, for jeg er ikke så superflink, så må være forholdsvis enkelt :P

Skulle ønske jeg var duganes til håndarbeid. Men jeg klarer ikke konsentrere meg lenge nok til å huske hva jeg skal gjøre hvis jeg har lagt det fra meg. Jeg har strikke et pledd siden ungdomsskolen, og det så litt annerledes ut enn på bildet :-/ Hekling syns jeg ser veldig komplisert ut, men jeg skulle gjerne lært meg det og laget flotte ting til barn og voksne :-)

Skulle ønske jeg var duganes til håndarbeid. Men jeg klarer ikke konsentrere meg lenge nok til å huske hva jeg skal gjøre hvis jeg har lagt det fra meg. Jeg har strikke et pledd siden ungdomsskolen, og det så litt annerledes ut enn på bildet :-/ Hekling syns jeg ser veldig komplisert ut, men jeg skulle gjerne lært meg det og laget flotte ting til barn og voksne :)

jeg har prøvd mange ganger å lærme meg å stikke, men jeg ikke klart å lære meg det, og heller ikke tolmodigheten til det. :-) hekkling derimot synes jeg var mye enklere å lære seg, når det først var noen som gadd å sette seg ned å vise meg forskelige masker. Så har jeg klart å lærteg flere og flere masker etterhvert. Jeg er fortsatt på nybegynner stadie da. :-)

Jeg var nettopp inne på drops sine sider for å se ;) Ikke helt bestemt meg da, for jeg er ikke så superflink, så må være forholdsvis enkelt :p

de har innmari mye fint på drops, men jeg personlig sliter lit med å lese oppskriftene deres. Så jeg har funnet ut at det er bedre å prøve oppskrifter som man finner på div blogger. :-) men prøv deg på den luen jeg har lagt ut link til, den er kjempe enkel.

Jupp, jeg hekler veit du :) Veldig gøy, for jeg har ikke tålmodighet med strikketøy :) hihi

Nå hekler jeg ett teppe med type oldemorsruter :) det er lilla da, siden jeg ikke ikke visste kjønnet når jeg startet :)

Kan legge ut bilde etterhvert :)

Veldig koselig med en slik tråd :)
Hehe, jeg trodde det var omvendt jeg, at det var veldig mye arbeid med hekling? :) Jeg strikker og broderer, det synes jeg er enkelt. Men hekling ser bare supervanskelig ut syns jeg... Jeg lærte faktisk hekling av farmor da jeg var mindre, men har glemt alt nå så tror ikke jeg klarer å lære det igjen...

Hehe, jeg trodde det var omvendt jeg, at det var veldig mye arbeid med hekling? :) Jeg strikker og broderer, det synes jeg er enkelt. Men hekling ser bare supervanskelig ut syns jeg... Jeg lærte faktisk hekling av farmor da jeg var mindre, men har glemt alt nå så tror ikke jeg klarer å lære det igjen...

Mye enklere!! Synes jeg i alle fall! Så det klarer du å lære igjen :) Finnes jo instruksjonsvideoer på nettet også. Jeg har ikke prøvd da, så vet ikke hvordan de er, men..

Tror det er veldig forskjell til person til person, mitt problem med strikking er at jeg klarer ikke å holde på maskene, enten så mister jeg de eller så har jeg økt uten at jeg helt forstår hvordan jeg har klart det. hehe, så jeg ga opp men med hekling synes jeg det er mye enklere. :-)

Det kommer nok mye an på hva man er vant med ja, det man kan er lett, andre ting ser vanskelig ut når man ikke kan det selv :) Jeg skulle gjerne lært å hekle litt i hvert fall. Det ser ut til at jeg kommer til å strikke dåpskjole selv, men skulle lagd noen kantebånd som må hekles. Det er sikkert ikke så vanskelig når en kan det, men jeg kan det altså ikke...:) Kanskje jeg kan få tips om hvor jeg kan lære akkurat dette, eller hvis noen vil forklare? Her er et bilde av den jeg skal prøve å kopiere. Hun som har laget denne har laget den dels fra egen oppfinnsomhet, så det er ikke noen oppskrift jeg kan bruke. Jeg tenkte å hekle noe lignende, hvor jeg kan dra silkebånd gjennom hullene. Har en sånn bord/bånd noe navn?

Vedlegg

• b876db2b.jpg
    b876db2b.jpg
    80,8 KB · Visninger: 6
Back
Topp