er det noen som har vært borti lignende?

Duskregn

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
jeg fødte for 17 dager siden. helt siden jeg kom hjem har jeg hatt smerter i eggstokk området vær gang jeg går på do å skjelver veldig lett... skjelvingen i hendene kommer og går og smerten er der kun ved vannlating og sitter igjen en liten stund etterpå. er såppass vondt at jeg river meg i håret å sliter med å få puste skikkelig. jo mere urin som kommer jo verre blir smerten! opplever også av og til at når smerten har gitt seg så kommer det mere blod også (blør fremdeles av renselsen)! Har vært til fastlegen å fikk antibiotika som jeg skulle ta i 3 dager. dro tilbake til han i går å tok crp å denne låg på 7 så er tydelig at det er noe som foregår... men han klødde seg i hodet å sa at jeg var et mysterium for han fordi urinprøven min var fin å antibiotika kuren fungerte ikke åså fikk jeg bare beskjed om å komme tilbake i morgen for å ta ny crp.. noen som har vært borti lignende?

åså lurer jeg på en ting til.. babyen min har gulsott som kommer å går.. han hadde noen dager nå hvor han var helt fin i fargen og spiste godt å var mye våken så jeg trodde det hadde gitt seg for godt men i går begynte han å bli gul igjen å sov veldig mye å det har fortsatt i dag. gulfargen kommer og går men han har sovet mye å derfor ikke ammet så mye pga dette. hvor lenge skal denne gulsotten sitte i før man kontakter lege? forrige gutten min hadde også gulsott men det gikk over til han etter rundt 10 dager eller noe sånnt.. noen som vet?

Rester etter morkaka er tanken som slo meg, den kan jo gi infeksjon i kroppen. Hadde tatt en telefon til barsel, de har ansvar for deg de 6 første ukene etter fødsel.
Mi frøken på 6,5 mnd hadde også en mild gulsott som varte lenge. Tror hun var 6 uker før jeg så at det var borte. Men hun spiste godt så hs og jeg var ikke bekymret da hun ammet det ut av kroppen. Om din sover mye og spiser lite så kan det være lurt å høre med barsel eller ammepoliklinikk vil ta en ny test for å se om det stiger eller synker. Masse dagslys og amming fungerer bra, men noen trenger ekstra lys.

Rester etter morkaka er tanken som slo meg, den kan jo gi infeksjon i kroppen. Hadde tatt en telefon til barsel, de har ansvar for deg de 6 første ukene etter fødsel.
Mi frøken på 6,5 mnd hadde også en mild gulsott som varte lenge. Tror hun var 6 uker før jeg så at det var borte. Men hun spiste godt så hs og jeg var ikke bekymret da hun ammet det ut av kroppen. Om din sover mye og spiser lite så kan det være lurt å høre med barsel eller ammepoliklinikk vil ta en ny test for å se om det stiger eller synker. Masse dagslys og amming fungerer bra, men noen trenger ekstra lys.
takk for svar :) ja har vært inne på tanken om morkake rester men har ikke feber eller andre symptomer.. er kun skjelvingen og smerten ved vannlating. 6 uker å ja.. ja får høre i morgen

Crp på 7 er jo helt normalt da.. Jeg ville tatt en tlf tll føden og hørt hva de tenker. Evt be legen henvise deg til gynekolog. Angående gulsott må du nesten ta opp med lege. Hvis hun ikke spiser og sover bare så burde hun sikkert målt verdiene.

Hadde ein liten med gulsot som me "tvangsforet" første par mnd fordi han helst berre ville sove. Det er veldig viktig å vekke jevnlig for å gi mat, da lite mat gir enda slappere baby og det kjem inn i ein ond sirkel. Eg måtte pumpe og gi på flaske da fikk han det lettare i seg, men amma i tillegg, sånn at det ikkje ødelagte for ammingen.

Crp på sju er normalt, men den kan stige veldig fort, og bør kontrollmåles, gjerne to dagar på rad. Det kan jo også være ei innvendig rift som gjer vondt, ville absolutt ringt føden for å sjekke, dei veit som regel meir enn fastlegen, både om underliv og barn;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp