Er det noen som har noe positivt å si om KK på Haukeland sykehus??

cat82

Andre møte med forumet
Hei alle sammen :-)

Jeg har termin i desember. Skal nok føde på KK på Haukeland i bergen siden det er den eneste fødeklinikken her. Har hørt en del skrekkhistorier fra andre venner/bekjente/kollegaer. Og føler virkelig at jeg trenger å høre noe positivt om KK etterhvert. Hvis ikke kommer fødselsnervene til å ta helt over!!!!!                                                                                                              

Er det noen som har noe positivt å fortelle om KK.
Håper virkelig det...

Hilsen Catrine
 
Hei. 

Eg og skal føde i desember, har ikkje hørt nåke negativt om KK, men har hørt masse positivt om Voss. Så eg skal reise der å føde visst eg kan det. 

Lykke til :-)
 
Jeg fødte min datter der for godt over 2 år siden. Hadde i likhet med deg hørt utallige skrekkhistorier, og kan si det sånn at det er gjerne disse man hører. Fødselen gikk veldig fint, de var verken vrange på å la meg få komme inn til kontroll, eller for å få epidural når det ønsket kom. Min erfaring er at det blir litt hva man gjør det til selv. Går man inn med en innstilling om at det skal bli et helvete, så gjør det gjerne det. Lytt til hva jordmødrene sier, de har som regel veldig god peiling og er IKKE ute etter å plage deg mest mulig. Det er faktisk lov å spørre om bytte av jordmor, og for all del GJØR DET hvis du er i tvil om det klaffer, det er så viktig for å føle seg ivaretatt! For meg ble oppholdet på barsel det som satte det største minus på opplevelsen der oppe. Men det kan henge sammen med at jeg både fødte i ferietid med en haug vikarer, avdelingen var stappfull og jeg var førstegangsfødende som ikke helt visste å spørre om hjelp. Mine råd er derfor, vær hyggelig og ydmyk, ikke bedrevitende, og for all del spør om hjelp dersom du har den minste følelse av at du trenger det. Hadde jeg fortsatt bodd i Bergen hadde jeg hvertfall ikke tatt den godt over timen biltur til Voss med rier, vi bodde 2 min unna og det var MER enn nok! :)
 
Sniker fra januar jeg ;-)
Jeg fikk guttungen på KK for snart 3år siden, og i den tiden var det utrolig mye drittslenging om KK i avisene. Jeg har/hadde fødselsskrekk!!!!!!!!!!!!!!
Men har bare gode minner derfra, de var helt fantastiske og hjelpsomme!!!!
Legen min lurte på om jeg kanskje burde velge Voss siden jeg var så redd, men er glad jeg ikke gjorde det!
Jeg hadde en ganske heftig fødsel med tang, men jeg følte meg trygg hele tiden.

Satt faktisk å leste journalen min derfra her om dagen. Hadde øynene stappfull av tårer, og tenkte på at alle som jobber (føden og barsel) der fortjener en blomster!!!

Så ikke hør på skrekkhistorier, de som forteller burde skamme seg!!!
Lykke til
 


jc skrev:
Sniker fra januar jeg ;-)
Jeg fikk guttungen på KK for snart 3år siden, og i den tiden var det utrolig mye drittslenging om KK i avisene. Jeg har/hadde fødselsskrekk!!!!!!!!!!!!!!
Men har bare gode minner derfra, de var helt fantastiske og hjelpsomme!!!!
Legen min lurte på om jeg kanskje burde velge Voss siden jeg var så redd, men er glad jeg ikke gjorde det!
Jeg hadde en ganske heftig fødsel med tang, men jeg følte meg trygg hele tiden.

Satt faktisk å leste journalen min derfra her om dagen. Hadde øynene stappfull av tårer, og tenkte på at alle som jobber (føden og barsel) der fortjener en blomster!!!

Så ikke hør på skrekkhistorier, de som forteller burde skamme seg!!!
Lykke til



Heisann.

Tusen takk for litt positive tilbakemeldinger alle sammen :-) Det hjalp virkelig å høre at dere har hatt stort sett positive erfaringer fra KK og barsel. Jeg skal nok huske på å spørre om alt jeg lurer på. Jeg er sånn av person at jeg vil vite alt som trengs for å føle meg trygg på noe. Så det skal nok ikke bli et problem. Jeg var mer redd for å ikke få smertelindring om jeg trenger det/ønsker det, noe jeg har hørt andre IKKE få. Men det har nok vært en grunn til det da tenker jeg. Jeg får bare tenke positivt når jeg skal inn å føde. Og ta det som det kommer...Som dere sier så har de jo god erfaring der, så får stole på at de kan jobben sin ;-)
Er bare litt skummelt å være førstegangsfødende å ha hørt masse negative historier. Folk burde heller fortelle om de gode historiene så de ikke skremmer vettet av oss andre som enda ikke har født...

God helg :-D

Hilsen Catrine
 
Back
Topp