Er det noen som har malt

*Maik1*

Forumet er livet
baderomsplater her???? er så dritalei disse "bestemorveggene" vi har her hjemme[:'(][:'(]

Leste baderomsPLANTER jeg[:D] hehe.. nei har ikke gjort det, så dytter for deg[:D]
Men er det sånn belegg på veggen på en måte?? eller er det plater som er glatte?? tror nesten du må høre med noen som kan dette, malere eller noe[:D]

Hehe..planter,måtte lese en gang til for å se om jeg hadde skrevet feil[8D]

det er plater ikke tapet. Hadde det vært tapet, hadde jeg malt de på 1-2-3[:)][:)]

Huff ønsker meg et fint bad[:)]

Det er lite og så tar badekaret all plassen der inne[:'(][:'(]

ORIGINAL: *Maik1*

Hehe..planter,måtte lese en gang til for å se om jeg hadde skrevet feil[8D]

det er plater ikke tapet. Hadde det vært tapet, hadde jeg malt de på 1-2-3[:)][:)]

Huff ønsker meg et fint bad[:)]

Det er lite og så tar badekaret all plassen der inne[:'(][:'(]

men er de glatte da?? mange har jo malt fliser, så tror ikke det er umilig[;)]

Jeg malte sånne glatte plater (marmormønster eller noe sånt) med våtromsmaling.. 2 strøk og rommet var eggehvitt [:D] Byttet til dusjkabinett da, for å slippe spruten rett på.

ORIGINAL: Charl0tte

Jeg malte sånne glatte plater (marmormønster eller noe sånt) med våtromsmaling.. 2 strøk og rommet var eggehvitt [:D] Byttet til dusjkabinett da, for å slippe spruten rett på.

ÅÅÅ genialt[:)][:)]

Dette skal garantert taes opp på neste generalforsamlig her hjemme[8D]

Spurte malere og her er svaret:

Baderomsplater kan normalt males, men legg alltid en liten prøve for å forsikre deg om at den sitter på underlaget. Vask de med en sterk malervask. Puss flaten lett med sandpapir. Grunne veggen med heftgrunning (vann) for så å legge en våtromsmaling på toppen. (denne er også tynnet på vann) Hvis det er brukt noe silikon på disse platene så vær obs på at malingen ikke fester på dette.
Denne malingen tørker fort i toppen, men bruker noen uker på å herde ferdig i bunnen, så vær litt forsiktig med å skrape mot veggene de første ukene.

Det finnes heftgrunn og maling egnet for våtrom[:)] Go for it![:D]

Back
Topp