Er det noen som har kjent i dagene etter befruktning

Mammy

Betatt av forumet
At de er befruktet?
Jeg har jo hørt om de som nærmest kan si til mannen samme dag at; nå ble jeg gravid!
Om du er en av de; hva var det som gjorde det? Hvordan kjentes det ut i dagene etter befruktning?

Jeg mener jeg har kjent det. Men nå har vi vært så heldige at det alltid har klaffet med en gang så jeg kan ikke si helt sikkert ettersom jeg ikke vet hvordan alternativet er. Vanskelig å si akkurat hva som gjør at jeg har følt meg så sikker, men tror det stort sett bare har vært en "følelse".

Ja, kjente når egg og sæd smelta sammen.
Fikk en rar følelse i kroppen som sa at nå kom livet vårres til å bli forandret.
Og så fikk e mensenmurring 3.5 uke før e skulle ha mens, brystene ble ømme (stakkars gubben da :P ), fikk gravidgange og va kvalm. Testa positivt 3-4 daga før e venta mens. Tok test da e skulle på fest den kvelden og ville vite om e kunne drikke alkohol eller ikke.
Va et sjokk da testen viste positiv for e hadde fått beskjed av flere gynleger at e va steril. Hadde mens i 2 år uten eggløsning. Så da kroppen fant ut at "NÅ ska e slipp et egg" så va det dagen etter avslutta mens.

Jeg sa til mannen at jeg sikkert var gravid, noe som egentlig ikke skulle vært mulig for meg på det tidspunktet. Jeg har pleid å lange sykluser, pleier å ha el 3-4 uker etter mens. Men i uke 2 etter mensen, hadde jeg ekstrem sexlyst :p men så, noen dager etter baby angivelig ble laget, forsvant all lyst. Da sa jeg, litt på tull, at jeg mistenkte at kroppen min ville at jeg skulle bli gravid, og når kroppen visste at den var blitt det, så var det jo ikke vits med noe mer sex ;) noen dager etterpå kom mensmurringer, kvalme, og 1 uke etter det igjen(3+4) var testen positiv.

Så den gang var syklusen plutselig normal, så derfor fikk vi litt sjokk når vi trodde vi bare hadde en veldig gøyal sikker periode :p jeg har vertfall lært at hvis jeg har lyst, så bør jeg ikke ;)

Jeg testet 9 DPO for da hadde jeg kjent mensmurring og hatt svært ømme pupper siden 2 dager etter EL. Er førstegangs, men var ganske sikker på at testen kom til å bli positiv da jeg tok den :)

Jeg må innrømme at med første så hadde jeg samme følelsen som hun dama i Aliens. Jeg bare visste det, men tenkte at næææh. det er bare tull. Må legge til historien at jeg hadde en SA rett før og jeg har blitt befruktet på syklusdag 8 eller 9 av en 32 dagers syklus så jeg trodde ikke det var mulig, men i bakhodet sattfølelsen der likevel.

Denne gang var jeg prøver og jeg trodde vi hadde bommet på dagene for fertilityfriend appen min mente at EL var senere enn det var. Det viste seg å være feil (basert på mål på 5 ul som alle ga nesten samme dato, kun 1 dag forskjell på en måling), men jeg ble likevel ikke overrasket da testen ble positiv :)

Ja med nr 1... merket det etter noen dager. Er ganske sensitiv ift forandringer i kroppen :)

Back
Topp