er det noen som har gått over til 100% sm ,etter endt foreldre perm?

Hilly77

Gift med forumet
eller noen som vet om det er mulig å gå over til sykemelding fra 1. dag foreldre-perm opphører?

jeg mener det er mulig, men vil være sikker...

jeg ble sykemeldt 9 dager etter endt fødselspermisjon... ikke det du spør om men....

ORIGINAL: Elisabeth og to små

Jeg gjorde det.

oki takker for svar[:)]

tenker egentlig å jobbe 50% ,men vet ikke om jeg makter det akkurat nå, er under prøving av ny" psorasis-leddgikt "medisiner,og effekten kan ikke forventes før etter 3 mnder..og om jeg ikke får forbedring,og event. kanskje må prøve ut nye medisiner, er det deilig å slippe å bekymre seg,å tenke at jeg MÅ ikke ut igjen i jobb den 5.mars

ORIGINAL: Lissyjane

Jeg gikk rett over ja.

Jeg gjorde det.

jeg og.
Foreldreperm teller som jobb og man har fulle rettigheter til SM igjen, om den var oppbrukt før fødsel.

ORIGINAL: Hilly77

Jeg gjorde det.

tenker egentlig å jobbe 50% ,men vet ikke om jeg makter det akkurat nå, er under prøving av ny" psorasis-leddgikt "medisiner,og effekten kan ikke forventes før etter 3 mnder..og om jeg ikke får forbedring,og event. kanskje må prøve ut nye medisiner, er det deilig å slippe å bekymre seg,å tenke at jeg MÅ ikke ut igjen i jobb den 5.mars

kan jeg spørre om hva slags utredning du har vært igjennom før du fikk prøve medisiner?
Send gjerne pm.

ORIGINAL: TonjeJenta

ORIGINAL: Hilly77

Jeg gjorde det.

kan jeg spørre om hva slags utredning du har vært igjennom før du fikk prøve medisiner?
Send gjerne pm.

For ca 3-4 år siden startet det med at jeg fikk hovne fingerledd,hoven ankel-ledd og hovne tær,legen tok blodprøver,men der var det negativ revma faktorer gang på gang[&:].. så ble jeg henvist til røntgen (de oppdaget "USUR" på knokkelene (? tror jg d var)

Derfra ble jeg videre henvist til revma.avd. på sykehuset, der ble jeg sjekket med UL.apparat og det ble påvist saftige betennelser ,ved flere finger-ledd pluss ankler -fikk derfor kortison sprøyter ..Og sånn forsatte det i noen år (ca 2år)jevnlig kontroll på revma.avd (øyeblikkelig hjelp)og fikk disse kortison-sprøytene på ledd som var aktuelle..

Så ble jeg gravid, og noe forbedring ...de ville vente med medikamentell behandlig til etter gravid... bebisen ble født-så gikk det nye 8 måneder med disse spørytene ,og endelig fant dem noe som heter SALAZOPYRIN, DET KAN jeg bruke når jeg ammer,fikk vite at jeg må bruke dem i 3måneder før jeg kan se effekt...og Når permisjonen min er omme har det bare gått 1,5 mnd.. Itilleg fikk jeg samtale med sosionom ( mulig omskolering?) ,og ergoterapeut som søkte om hjelpemidler til meg idet daglige ..Og rekvisijon til fysio og trening /varmtvannsbasseng...

Back
Topp