Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja det har jeg. Fikk positiv pluss tegn, også svake streker på strimmel. Testet igjen noen dager senere og da kom minus tegnet og null streker... neste mnd satt spiren, er 37+4 idag.

Det hørtes ut som en kjemisk graviditet hvis du også hadde svak strek på strimmel?Ja det har jeg. Fikk positiv pluss tegn, også svake streker på strimmel. Testet igjen noen dager senere og da kom minus tegnet og null streker... neste mnd satt spiren, er 37+4 idag.![]()
litt usikker på hvem du spurte men jeg tok en strips test til morgen i dag og den var posetive denDet hørtes ut som en kjemisk graviditet hvis du også hadde svak strek på strimmel?
Så du har positiv digital og strimmel? Da er du jo gravidlitt usikker på hvem du spurte men jeg tok en strips test til morgen i dag og den var posetive den

Det høres ikke ut som falsk positiv, men heller som om du ble gravid og mistet med en gang.. Men godt du ble gravid igjen fortJa det har jeg. Fikk positiv pluss tegn, også svake streker på strimmel. Testet igjen noen dager senere og da kom minus tegnet og null streker... neste mnd satt spiren, er 37+4 idag.![]()
Om du har hatt 3 SA etter hverandre, pleier man å være innenfor å utredes for habituell abort. Utredningen skjer dog før evt nytt svangerskap.Jeg var hos legen i dag og spurte om tidelig ultralyd og mer oppfølging når man har mistet 3ganger tidligere å det haddd hun ikke hørt om en gang. Er det noen som vet om det er vanlig med mer oppfølging eller ikke?
Jeg har blitt utredet, det jeg tenkte på var mer oppfølging nå siden jeg er gravid for 4 gangOm du har hatt 3 SA etter hverandre, pleier man å være innenfor å utredes for habituell abort. Utredningen skjer dog før evt nytt svangerskap.
Det er ikke i retningslinjene med tidlig UL av den grunn, men å spørre pent fordi man er engstelig pga historikk.. mange sier jo greit til det - eller i alle fall hcg måling.
Hvis ikke må du bare bestille deg privat selv
Ja, som sagt, jeg finner ingen retningslinjer på at man henviser til tidlig tidlig ultralyd av den grunn, men du kan jo likevel be om henvisning. Noen henviser likevel, mens andre synes ikke det er så viktig før det er indikasjon på at noe kan ha gått galt. Alle får ultralyd mellom 11-14 uker, dog.Jeg har blitt utredet, det jeg tenkte på var mer oppfølging nå siden jeg er gravid for 4 gang
Jeg spurte men fikk bare beskjed om å gå privaJa, som sagt, jeg finner ingen retningslinjer på at man henviser til tidlig tidlig ultralyd av den grunn, men du kan jo likevel be om henvisning. Noen henviser likevel, mens andre synes ikke det er så viktig før det er indikasjon på at noe kan ha gått galt. Alle får ultralyd mellom 11-14 uker, dog.
Jeg spurte men fikk bare beskjed om å gå priva

Uff nei det var jo ikke noe hyggeligJa, det blir ofte sånn. Med mindre du har historikk om ExU, så er det nok sjeldent indikasjoner før du får smerter, blødninger eller så.. For da er det jo som regel liv der inne, frem til det ikke er det lenger. En ultralyd vil jo ikke gjøre noe fra eller til, selv om det hadde gitt ro i sjelen (... Som NOEN leger tar hensyn til, mens andre ikke)...
Men altså . Ut fra egne erfaringer med offentlig ultralyd før uke 12, så vil jeg si at det er mye triveligere privat
Hadde blødninger ett svangerskap. Ultralyd, 5+5 "finner ikke livmoren, jeg.. åh , der. Her er det tomt.. eller, nei, jeg ser noe ANTYDNING til fosteranlegg. Kom tilbake om to uker, så ser vi".
Og 6+4: "det er liv.. men det er så tidlig, så du kan jo miste uansett."
Takk for betryggelsen liksom![]()
Finnes masse flinke og fine folk offentlig og, men jeg har vært så uheldig med gynekologer der at jeg foretrekker privat.Uff nei det var jo ikke noe hyggelig