Er det noen som er...?

Lillu

Glad i forumet
Sorry for at jeg er så direkte men har hatt en skikkelig plage med magen min gjennom hele dette svangerskapet...er så utrolig forstoppet at jeg holder på å klikke!! Ingenting hjelper!! Har prøvd alt jeg har fått av råd: Spiser masse frukt og grønsaker, drikker masse vann, drikker mye melkeprodukter som biola...Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. :( Hvis det er noen som kan hjelpe med råd, eller har noe erfaring ang noe som funker bra så bare si ifra!!!

Har hatt masse problemer med dette selv i perioder dette svangerskapet.. Her har det hjulpet med Biola.. Men ser at det ikke har hjulpet deg..
Vil råde deg til å snakke med legen neste gang du er der om dette.. Kansje du kan få noe som hjelper mot forstoppelse..

Rusiner og linfrø hver dag. Masse vann, ikke for mye melkeprodukter, ikke eplejuice. 
Grove brød, havregryn, nøtter, masse grovt. 

Det er jo helt normalt!! prøvd linfrø?? det brukte jeg sist gang! eller hva med en sterk kaffe?
jeg er så "heldig" at jeg har allergier, så hvis det blir for ille så kan jeg bare spise noe av det :P haha

men husk at masse grovt krever masse vann! hvis ikke funker det motsatt!
svisker kan du jo også prøve. sviskejuice eller sviskemos på barneglass :P

TulleHøna skrev:
Det er jo helt normalt!! prøvd linfrø?? det brukte jeg sist gang! eller hva med en sterk kaffe?
jeg er så "heldig" at jeg har allergier, så hvis det blir for ille så kan jeg bare spise noe av det :P haha

Har faktisk ikke prøvd linfrø...får man tak i det i vanlig butikk?? Hvordan tar men det? Rent? Hvor mye i så fall...? Skal prøve med sviskejuice for jeg takler bare ikke svisker i vanlig form, men den juicen jeg pleide å kjøpe til snuppa går sikkert. Nøtter og havreprodukter har fungert motsatt på meg... :( Og jeg drikker masse vann...min 2 l daglig.

lns skrev:
Hei, jeg svarte på et tilsvarende spørsmål for noen dager siden. Om du har ork og kapasitet, er hjemmebakt grovbrød med linfrø og kli fantastisk medisin for meg selv og flere jeg kjenner. I tillegg et daglig glass Biola og ekstra vann (ha med deg vannflaske overalt). http://www.babyverden.no/Forum/Termin--og-barselklubber/2013/April-2013/kjarringrad-mot-treg-mage/1562304T/?page=1#reply-14409220

Jeg baker ikke selv, men kan gjærne smelle i meg linfrø om det skulle være noe...Resten har jeg prøvd.

Lillu skrev:

lns skrev:
Hei, jeg svarte på et tilsvarende spørsmål for noen dager siden. Om du har ork og kapasitet, er hjemmebakt grovbrød med linfrø og kli fantastisk medisin for meg selv og flere jeg kjenner. I tillegg et daglig glass Biola og ekstra vann (ha med deg vannflaske overalt). http://www.babyverden.no/Forum/Termin--og-barselklubber/2013/April-2013/kjarringrad-mot-treg-mage/1562304T/?page=1#reply-14409220

Jeg baker ikke selv, men kan gjærne smelle i meg linfrø om det skulle være noe...Resten har jeg prøvd.

Det hjelper det også! :) Må bare ikke ta for mye linfrø, da det vil virke mot sin hensikt. Står vel på pakkene hvor mye som anbefales per dag.

Tusen takk jenter!! Nå er det masse ting jeg skal prøve ut...Dere er toppen!! :D

Evt. Laktulose som fås reseptfritt på apoteket. 

Kjøp deg en flaske Duphalac på apoteket. Reseptfritt og koster 80-100 kroner. En liten skvett om dagen og magen er i gang. Måtte selv ty til det noen ganger når magen stoppet helt. Det positive er at magen endelig har begynt å fungere igjen:)

idoform  kan også være til hjelp ,finnes for både løs og hard mage ,de på apoteket vet hvilken  type du skal ha og overhode ikke farlig å ta  for gravide  

Back
Topp