Er det noen som bare koser seg?

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Virker som det er mange som sliter med amming og lite søvn. Er det noen som har fått baby som bare koser seg?

Lurer også på om den første tiden har vært som dere forventet. Tyngre, bedre? Var det noen av dere (spesielt førstegangs) som irriterte dere over råd som dere nå har tatt i bruk?

Jeg var ikke særlig overrasket for dette er mitt nr 2 Men første gang var jeg i sjokk!jeg forestilte meg masse kos og kun hyggelig tid men ble sliten trøtt og deprimert Sønnen min ville kun henge ved puppen og sovet kun 1 time om gangen.. Hele første året var tøft med veldig lite søvn.. Så da vi bestemte oss til et barn til var jeg forberedt for det verste og nå må jeg si at selv om det ikke er lett så er det lettere enn første gangen.. Kanskje pga erfaring og kanskje dattera mi er et enklere barn ? Anyway det er verdt det og det varer ikke lenge :D

Selv om vi har slitt litt med amming og jeg har vondt etter KS, så må jeg si jeg koser meg masse! Men så har jeg et lite sovedyr jeg da, ikke mye lyd i den knerten :)

Sniker fra jan. Jeg koser meg masse! Føler nesten andre blir irriterte og jeg føler jeg skryter når jeg forteller om åssen jeg har det. Virker jo som det er tabu å ha det bra i barseltiden jo...

Her gikk amminga med en gang og fikk aldri såre brystvorter (med unntak de første dagene da). Han spiser og legger på seg. Det er mye kos og hygge. Han sover godt og mye, men må ha mat på natta da. Men etter pupp sovner han like fint igjen. Ikke noe problem å ta han med andre steder for han er fornøyd hele tiden og skriker så og si aldri. Han skriker kun når han er sulten, og sammenlagt i løpet av et døgn så er det kanskje maks 10 min.

Så ja, vi har det faktisk veldig bra :) Barseltiden har gått over all forventning og jeg har faktisk ingenting å klage over.

Jeg koser meg masse. Selv om jeg er sliten så jeg nesten bikker om. Men det er mye med at jeg er hjemmealene. Men når mannen er hjemme er det myye enklere. :) men vi forventet jo kaos, vet jo fra før av at ikke alt er fryd og gammen med babyer. ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her storkoser vi oss. Har hatt litt trøbbel med amminga, men nå begynner det å komme seg. Ellers har jeg fryktelig vondt i stingene mine etter klippinga, men det er absolutt blitt bedre siden i går. Svir ikke like mye. Nå har jeg sluttet å gråte når jeg skal sitte eller gå. Kan også tisse uten tårer. :dance008 Krysser fingrene å håper jeg er på bedringens vei nå. Ellers har jeg masse hjelp i mannen min og foreldrene mine. De er så gode å ha. :Heartbigred

Jeg må vel si jeg koser meg, har en utrolig rolig baby *bank i bordet*! Sover, spiser og bæsjer, gråter lite og sutrer bare om det er noe.. Hadde litt såre brystvorter i starten og har tendensen av og til nå også, men ammingen føler jeg går bra. Skal veie lillegutt i morgen, så er spent på å se om han får i seg nok melk og har lagt på seg:) Bekymrer meg litt over ammingen av og til da jeg synes det er vanskelig å se om jeg har nok melk og om han får i seg nok, for han sovner så fort ved brystet under ammingen. Men må si vi har det ganske bra, hadde sett for meg at det ville bli litt mer slitsomt, men så langt har vi det bra:)

Jeg var ikke særlig overrasket for dette er mitt nr 2 Men første gang var jeg i sjokk!jeg forestilte meg masse kos og kun hyggelig tid men ble sliten trøtt og deprimert Sønnen min ville kun henge ved puppen og sovet kun 1 time om gangen.. Hele første året var tøft med veldig lite søvn.. Så da vi bestemte oss til et barn til var jeg forberedt for det verste og nå må jeg si at selv om det ikke er lett så er det lettere enn første gangen.. Kanskje pga erfaring og kanskje dattera mi er et enklere barn ? Anyway det er verdt det og det varer ikke lenge :D
Samme her.

Er ikke helt i fysisk form enda pga ks. Og så plages jeg veldig med såre brystvorter på 14. dagen. Er ikke blitt noe særlig bedre og jeg gruer meg til hver amming. Hun er litt urolig til tider og krever byssing og bæring. Sist koste jeg meg ikke før etter 4-5 mnd, håper det værste er over innen en måneds tid nå.

Sniker fra mars nå har ikke jeg født tredjemann ennå, men med de to andre har jeg storkost meg.
Ammingen har fungert fint fra første dag, babyene har virket tilfredse og det har vært fantastisk å være kvitt kvalme og halsbrann. Litt småtrøtt blir man jo av amming både natt og dag, men det har liksom forsvunnet litt i forelskelsen.

Her er alt bare fint. Men har en veldig rolig og snill baby. Amming går veldig fint, helsesøster var innom idag og han har gått opp 500 g siden fødsel. Lille vokser så fort, grøss og gru! Forstår plutselig hvorfor alle sier at man må nyte tiden, fordi dette går så alt for fort!

Her har ting vært litt tungt, amming som ikke fungerer, så lillegull hadde gått bed nesten 400 gr etter fire dager, fordi han ikke har fått i seg nok morsmelk, så har måttet krype til korset med nan. Pluss at jeg har en mann som må være borte noen dager pga akutt angst over å ha blitt pappa... Men alt går på et vis:-)

Her har ting vært litt tungt, amming som ikke fungerer, så lillegull hadde gått bed nesten 400 gr etter fire dager, fordi han ikke har fått i seg nok morsmelk, så har måttet krype til korset med nan. Pluss at jeg har en mann som må være borte noen dager pga akutt angst over å ha blitt pappa... Men alt går på et vis:-)
Håper ting bedrer seg :)

Jeg har slitt med min egen form etter fødsel, men med babyen så bare koser jeg meg ja. Amming går knirkefritt og babyen sover og er snill!

Med førstemann var det helt annerledes....

Samme her.

Er ikke helt i fysisk form enda pga ks. Og så plages jeg veldig med såre brystvorter på 14. dagen. Er ikke blitt noe særlig bedre og jeg gruer meg til hver amming. Hun er litt urolig til tider og krever byssing og bæring. Sist koste jeg meg ikke før etter 4-5 mnd, håper det værste er over innen en måneds tid nå.
Heldigvis denne gangen er det kun en bryst som gjør vondt men mindre for hver dag :) men jeg sliter med melk som kommer ut kraftig så Lilly blir irritert :mad:Prøver å amme mens jeg ligger på ryggen og hun oppå meg men det hjelper bare litt.. Det som skremmer meg er hvordan jeg vil takle to barn samtidig når mannen min begynner å jobbe fult igjen og jeg må hente treåringen fra barnehagen og passe de to fram til kl 19 hver dag for babyen er våken om ettermiddager og vil ha puppen mye oftere da og ligger ikke særlig mye mens storebroren må spise og vil leke litt osv... Det blir sikkert mye gråt ;(

Vi koser oss ❤
Er ikke noe problem med ammingen, det har gått problemfritt fra den dagen vi starta spisetreningen :D
Har vært et fåtalls netter med våken baby.

Selv om dette var tredjemann ble ikke alt som forventet.. Er mye mer arbeid med et så prematurt barn, men vi koser oss for det ;)
Ble nok en smule tette disse to yngste.. Skulle være 15mndr, men ble 12mndr og 3 uker mellom de :p
Er en del mer hektisk enn jeg trodde (ja klart jeg var innstillt på det), ting tar plutselig myyye mer tid ;p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi bare koser oss vi :) amming har fungert flott helt fra dag 1, niplene mine finnes ikke ømme, gråting vet han ikke hva er for noe, melk har jeg i overflod og nattesøvnen avbrytes kun 1-2 ganger med amming (etter 4-5 timer søvn). Føler jeg har fått ett vidunderbarn og som andre sier her; at jeg nesten ikke tørr å fortelle om det fordi folk bare blir irriterte :p venter fremdeles på første våkennatt :)

Har litt problemer med amming har ikke nok melk til pia mi så gir morsmelk erstatning pluss at jeg ammer men har ingen sure miner om det så lenge ho får nok mat :) ellers så storkoser jeg meg med lillepia vær dag e fantastisk er så stolt å elsker å se på lillepia å være med ho å tida går så fort med ho :) å ho e så snill pia å rolig av seg :p

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Da har jeg fått brystbetennelse!! Yey!! Har kranglet med høy feber og vondt i hele kroppen i hele dag. Når jeg får ei feber-rie lekker det av brystene mine, så jeg har stått i dusjen og massert brystene flere ganger i dag. Mai-Eline får i seg nok mat, så det går ikke ut over henne, heldigvis. Hun er en sånn rolig og god baby. Bare sover og skriker når hun er sulten og jeg bruker litt lang tid på å finne frem puppen, eller når hun må skifte bleie. Hun hater å bli stelt. Da vræler hun så hun blir helt rød og knokene hennes blir hvite. Hehe! Men etterpå er alt i orden, bare hun får kose litt. Har fått meg en app som sier ifra når det har gått to timer siden jeg ammet og skiftet på henne. Så fører den statistikk. Den kan også registrere søvnen hennes, men det blir litt mye, synes jeg, så den delen bruker jeg ikke. Har dere noen apper dere bruker?

Da har jeg fått brystbetennelse!! Yey!! Har kranglet med høy feber og vondt i hele kroppen i hele dag. Når jeg får ei feber-rie lekker det av brystene mine, så jeg har stått i dusjen og massert brystene flere ganger i dag. Mai-Eline får i seg nok mat, så det går ikke ut over henne, heldigvis. Hun er en sånn rolig og god baby. Bare sover og skriker når hun er sulten og jeg bruker litt lang tid på å finne frem puppen, eller når hun må skifte bleie. Hun hater å bli stelt. Da vræler hun så hun blir helt rød og knokene hennes blir hvite. Hehe! Men etterpå er alt i orden, bare hun får kose litt. Har fått meg en app som sier ifra når det har gått to timer siden jeg ammet og skiftet på henne. Så fører den statistikk. Den kan også registrere søvnen hennes, men det blir litt mye, synes jeg, så den delen bruker jeg ikke. Har dere noen apper dere bruker?
Fikk brystbettenelse på fredag følte meg virkelig syk men etter tur til gyn fikk jeg antibiotika og ble bedre med en gang :)

Vi koser! Eneste han gråter er for at jeg er for dårlig til å rape midt i måltidet så han får vondt i magen.
<3
Men kjenner jeg er følelsesmessig overveldet. Han er jo så søøøøt :-)

Spennende tid i møte <3

Back
Topp