Er det noen navn dere "ikke" kan bruke?

Kåbbåi

Glad i forumet
*MIA*
Kan "ikke" bruke Ulrik, Benjamin, Sebastian, Adrian, William, Stine og Caroline.
Eller kan jo, men de er tatt av nær slekt og venner, og vi har mye kontakt.
Syntes det blir litt mye med f.eks. 2-3 søskenbarn med samme navn.

Nå har vi navn klart uansett om det er gutt eller jente, så er jo ikke noe problem,
men noen navn er jo bare ikke aktuelle fordi de er brukt, og ikke fordi man ikke liker navna.

Holder meg unna navn i slekt og generelt andre jeg veit godt hvem er, så mange som er utelukket slik sett :-P tar heller ikke navn på tidligere elskere osv :-P

De fleste navna vi "ikke kan bruke" er heldigvis navn jeg ikke ville valgt selv:)..
Men så har vi et navn da, guttenavnet jeg alltid har tenkt å bruke på en evt. Gutt, det brukte ei vennine nå for ikke så lenge siden... Men hun visste jo ikke at jeg vil bruke det om vi får gutt, da jeg aldri har sagt det til andre enn sambo:P.. Har snakka med henne i ettertid da, å vi kan bare bruke det hvis vi vil, hun blir ikke fornærma for det:).. Men vi har vel egentlig bestemt oss for å droppe det hvis det blir gutt, med mindre ungen ikke kan hete noe annet;).. Vi har mye kontakt, å vil jo gjerne unngå at det blir lille **** og store **** liksom:P

Sent from my iPad using BV Forum

Kan ikke bruke Benjamin som jeg har mest lyst på. Pga Benjamin som ble drept på Holmlia som var en av de beste vennene til mannen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan ikke bruke Benjamin som jeg har mest lyst på. Pga Benjamin som ble drept på Holmlia som var en av de beste vennene til mannen.

Da syntes jeg det hadde vært fantastisk å oppkalle etter han jeg :)

Tenkte det samme, men er vel opp til mannebeinet :-)
Ja jeg også. Men mannen synes sånt er så teit. Han liker jo ikke å tenke på Benjamin. Moren hans var i bryllupet vårt og det var skikkelig trist. Vi la brudenuketten hans grav dagen etter. Men jeg har klart å få han med på at han kan spørre Marit ( bennys mamma) og om det er greit for henne er det ok. Så håper han gjør det.

Ja det er det han sliter litt med.

Ja, det er ikke så vanskelig å forstå... :( kjenner noen andre som har akkurat samme problem stilling. Men er jo mange andre fine navn da :) Blir nok forresten Benjamin her om det blir gutt, men jeg tror det blir jente da ;) får se på oul!

Ja det er det han sliter litt med.

Det kan jeg godt skjønne. Her nevnte samboeren at vi kanskje kunne kalle opp etter min bror dersom det ble en gutt. Tanken synes jeg er helt nydelig, men klarer ikke å la være og få tårer i øynene og klump i halsen når jeg tenker på det. Og det er jo ikke det jeg ønsker hver gang jeg tenker på knøttet i magen. Muligens bare hormoner, kanskje det går seg til, hvem vet. Men kan som sagt godt skjønne at det kan bli "feil" selv om tanken er god...

Det er jo ganske mange navn ;) Ingen familie, ingen venner, ingen barns venner, ingen jeg gikk på skole med eller har assosiasjoner til på noen måte. Jeg trenger noe assosiasjonsfritt, bortsett fra et eventuelt mellomnavn som gjerne kan være oppgjenkalling. Fotballfruas babynavn f.eks utgår.....

eneste som utgår er mitt eller mannens navn, våre søskens navn og miniens søskenbarns navn

Jentenavnet har vært klart lenge, guttenavn er det verre med. Vi får vente til OUL med å stresse for mye med å finne et fint guttenavn.

Det er jo ganske mange navn ;) Ingen familie, ingen venner, ingen barns venner, ingen jeg gikk på skole med eller har assosiasjoner til på noen måte. Jeg trenger noe assosiasjonsfritt, bortsett fra et eventuelt mellomnavn som gjerne kan være oppgjenkalling. Fotballfruas babynavn f.eks utgår.....

Helt enig med deg Poe. Helt uaktuelt at mine heter det samme som noen andre ;)

Back
Topp